ОБГРУНТУВАННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ БАКАЛАВРІВ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЧЕРЕЗ ФУНКЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА МІСЦЯХ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

Автор(и)

  • Ольга Джога Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-2574-4906

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200150

Ключові слова:

Бакалаври харчового профілю, професійна підготовка, заклади вищої освіти, кваліфіковані робітничі кадри, педагог професійного навчання, інженер-педагог, професійна кваліфікація, освітня програма, спеціалізація, стандарт вищої освіти.

Анотація

Стаття присвячена проблемі професійної (галузевої) підготовки бакалаврів харчового профілю в педагогічних закладах вищої освіти. Мета статті – вивчення обґрунтування кваліфікації педагога професійного навчання через функції його діяльності на місцях працевлаштування.
Автором проаналізовані складові освітніх програм підготовки бакалаврів професійної освіти харчового профілю та виявлено розбіжність у формулюванні кваліфікації відповідно до спеціалізації. Автор зауважує, що обґрунтування кваліфікації ускладняється відсутністю деяких законодавчих актів, що знаходяться в стані розробки, та пропонує власний варіант розв’язання ситуації, що склалася.

Біографія автора

Ольга Джога, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Аспірант кафедри професійної освіти та технологій за профілями.

Посилання

Briukhanova, N. O. (2010). Osnovy pedahohichnoho proektuvannia v inzhenerno-pedahohichnii osviti. Kharkiv: Pedahohika [in Ukrainian].

Hvozdetska, Yu. V. (2018). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv osnov tekhnolohii kharchovykh vyrobnytstv u protsesi fakhovoi pidhotovky. Candidate’s thesis. Uman [in Ukrainian].

Humeniuk, T. B. (2018). Kontseptsiia pidhotovky bakalavriv profesiinoi osvity z tekhnichnykh spetsializatsii v universytetakh. Osvitnii dyskurs, issue7 (8), 51‒64 [in Ukrainian].

Kankovskyi, I. Ye. ( 2015). Henezys kontseptsii inzhenerno-pedahohichnoi osvity v krainakh Skhidnoi Yevropy. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, (No. 47), 6‒15. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Pipo_2015_47_3 [in Ukrainian].

Kerekesha-Popova, O. V. (2019). Spetsyfika profesiinoi diialnosti ta profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, Vol. 2, issue 62, 114‒118 [in Ukrainian].

Kovalenko, O. E., Kovalenko, D. V., Briukhanova, N. O., Melnychenko, O. O. (2017). Suchasnyi pidkhid do vyznachennia ta formuvannia osnovnykh skladovykh osvitnioi prohramy pidhotovky fakhivtsiv za spetsialnistiu 015 «Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy)». Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 56‒57, 6‒18 [in Ukrainian].

Kovalenko, O. E (2008). Inzhenerno-pedahohichni kadry: novi vymohy sohodennia. URL: http://repo.uipa. edu.ua/jspui/bitstream/123456789/868/3/O.Kovalenko.pdf [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 01.06.2017 r. № 600. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/ rekomendatsii-1648.pdf

Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy: klasyfikator profesii. DK 003: 2010. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va3276 09-10

Nedosiekova, N. S. (2014). Formuvannia hotovnosti do profesiinoi diialnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv kharchovoho profiliu u protsesi vyrobnychoi praktyky. Extended abstract of candidate’s thesis. Kherson [in Ukrainian].

Overko, N. Ya. (2016). Rozvytok pedahohichnoi maisternosti vykladachiv spetsialnykh dystsyplin profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv kulinarnoho profiliu u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii. Candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].

Osvitnia prohrama. (2019). Hlukhivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni Oleksandra Dovzhenka. URL: http://tpgnpu.ho.ua/index.php/dlya-studenta/osvitni-programi

Osvitnia prohrama. (2016). Umanskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Pavla Tychyny. URL: https://udpu.edu.ua/documents/doc/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96

Osvitnia prohrama. (2016). Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. URL: http://nubip.edu.ua/ node/46601

Osvitnia prohrama. (2017). Ukrainska inzhenerno-pedahohichna akademiia. URL: https://drive.google. com/file/d/1yhED3l7ICUgQCj0IWqFM6Se9mjru3m3z/view

Osvitnia prohrama. (2019). Podilskyi derzhavnyi ahrarno-tekhnichnyi universytet. URL: http://pdatu.edu. ua/educational-work/osvitnyo-profesiyni-programy.html

Osvitnia prohrama. (2017). Khersonskyi derzhavnyi universytet. URL: http://www.kspu.edu/About/ Faculty/Reiting/konferencuyu.aspx

Osvitnia prohrama Mykolaivskyi natsionalnyi ahrarnyi universytet. URL: https://www.mnau.edu.ua/

Osvitnia prohrama (2016). Luhanskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka. URL: http://luguniv.edu.ua/wp-content/uploads/2018/05/B_015_-PO-Harchovi-tehnologiyi-Bakalavr-DFNZFN.pdf

Osvitnia prohrama. (2017). Chernihivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni T. H. Shevchenka. URL: http://chnpu.edu.ua/faculties/technological-faculty

Osvitnia prohrama. (2019). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova. URL: https://ipf.npu.edu.ua/education-ipf/osvitni-prohramy/015-profesiina-osvita/183-kharchovi-tekhnolohii/759-kharchovi-tekhnolohii

Osvitnia prohrama (2019). Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika». URL: http://lp.edu.ua/education/majors/IJPS/6.015.21.21/8/2019/ua/full

Pro vyznannia takym, shcho vtratyv chynnist zghidno nakazu Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 1 chervnia 2013 roku № 665: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 1183 vid 17.10.2014.

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. № 1556-VII. Data onovlennia: 28.09.2017. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Pro vnesennia zmin do nakazu Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 21.03.2016 № 292: nakaz Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy 23.09.2019 № 1223. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/z1085-19

Pro zatverdzhennia kvalifikatsiinykh kharakterystyk profesii (posad) pedahohichnykh ta naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv navchalnykh zakladiv: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 665 vid 01.06.2013 r.

Pro zatverdzhennia vypusku 1 “Profesii pratsivnykiv, shcho ye zahalnymy dlia vsikh vydiv ekonomichnoi diialnosti” dovidnyka kvalifikatsiinykh kharakterystyk profesii pratsivnykiv: nakaz Ministerstva pratsi ta sotsialnoi polityky Ukrainy vid 29 hrudnia 2004 roku № 336. URL:https://ips.ligazakon.net/document/ view/fin11827?an=611&ed=2015_09_22

Proekt standartu vyshchoi osvity. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/10864/1/ SVO_HT.pdf

Zakharchenko, V. M., Luhovyi, V. I., Rashkevych, Yu. M., Talanova, Zh. V. (2014). Rozroblennia osvitnikh prohram: metodychni rekomendatsii. Kyiv: Priorytety. URL: https://erasmusplus.org.ua/ category/3-material [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy. Рershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 – “Osvita / Pedahohika”, spetsialnist 015 – “Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy)”: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 21.11.2019 r. № 1460

Starovoit, L. Ya. (2000). Osoblyvosti orhanizatsii bahatostupenevoho navchannia u vyshchomu profesiinomu uchylyshchi. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Kholin, Yu. V., Kravtsov, S. O., Markova, T. O. (2014). Suchasni pidkhody do pobudovy osvitnikh prohram. Metodychni materialy Kharkivskyi natsionalnyi universytet imeni V. N. Karazina. Kharkiv [in Ukrainian].

Talanova, Zh. V. Pidkhody do rozroblennia haluzevykh ramok kvalifikatsii v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity. URL: http://212.111.196.8:8081/dlc/24_25102013/talanova.pdf

Talanova, Zh. V. (2016). Rozroblennia osvitnikh prohram Humanizatsiia vyshchoi osvity yak zasib zabezpechennia yii yakosti v Ukraini: metodychni rekomendatsii. Luhovyi V., Talanova Zh. (Ed.). Kyiv Natsionalna akademiia pedahohichnykh nauk Ukrainy, 97‒104. URL: https://ihed.org.ua/wpcontent/ uploads/2018/09/MR_Gumaniz_VO_yakost_v_Ukrainy_2016_117p_IVO_avtors-kolektiv.pdf [in Ukrainian].

Tytova, N. M. (2019). Teoretychni i metodychni zasady psykholoho-pedahohichnoi pidhotovky pedahohiv profesiinoho navchannia. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Tkachuk, S. I. (2015). Teoretychni osnovy formuvannia maibutnikh inzheneriv-pedahohiv u protsesi vyvchennia spetsdystsyplin. Naukovi zapysky, issue 7. part 1, 92-94. URL: http://dspace.kspu. kr.ua/jspui/bitstream [in Ukrainian].

Filimonova, I. A. (2017). Kontseptualni aspekty profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv-tekhnolohiv u haluzi kharchovykh tekhnolohii. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, issue 1, 375‒382 [in Ukrainian].

Haluzi ahropromyslovoho kompleksu – Vikipediia. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0% B5%D1%80%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C

##submission.downloads##

Як цитувати

Джога, О. (2019). ОБГРУНТУВАННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ БАКАЛАВРІВ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЧЕРЕЗ ФУНКЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА МІСЦЯХ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 42–54. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200150

Номер

Розділ

Статті