РОЗВИТОК УМІНЬ КРИТИЧНОГО ПИСЬМА В УЧНІВ БАЗОВОЇ ШКОЛИ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2021.250301Анотація
Статтю присвячено проблемі розвитку вмінь критичного письма учнів закладів загальної середньої освіти під час навчання іноземної мови. Обґрунтовано важливість розвитку навичок критичного письма для сьогодення та майбутнього особистості. Розкрито сутність поняття критичного письма та досліджено його взаємозв’язок з критичним мисленням та вміннями критичного читання. З’ясовано зміст поняття описового письма та досліджено його відмінність від критичного письма. Висвітлено переваги розвитку вмінь критичного письма під час навчання іноземної мови, а також труднощі, пов’язані насамперед зі специфікою іноземної мови як навчального предмета. На основі аналізу власного педагогічного досвіду автора, а також науково-методичних джерел з досліджуваної проблеми визначено важливі кроки, які повинен подолати вчитель, щоб навчити своїх учнів критичному письму. Зокрема, було наголошено на важливості розвитку в учнів умінь критичного читання та аргументації, а також на необхідності зміни вчителями підходу до формулювання письмових завдань для учнів. Запропоновано також ефективні методи навчання критичного письма, засновані на методах технології розвитку критичного мислення. За послідовністю застосування в освітньому процесі ці методи поділяються на три групи, а саме: методи підготовки до критичного письма, методи вправляння у критичному письмі та методи оцінювання написаного. Наголошено, що систематичне використання цих методів дозволить учителю поступово розвивати в учнів уміння критичного письма під час вивчення іноземної мови та, враховуючи тісний взаємозв’язок критичного письма з критичним мисленням, удосконалювати мислення учнів загалом.
Ключові слова: критичне мислення; уміння критичного мислення; критичне читання; критичне письмо; описове письмо; аргументація; методи навчання критичного письма; навчання іноземної мови.