http://znp.udpu.edu.ua/issue/feedЗбірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету2024-10-08T18:51:15+03:00Руденко Вікторія Миколаївнаvrv.udpu@gmail.comOpen Journal Systems<h2>Збірник внесено до<strong style="color: red;"> Категорії "Б"</strong> Переліку наукових фахових видань України, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук (спеціальності: 011, 015). Наказ МОН України від 15.10.2019 № 1301.</h2> <p>Раніше збірник входив до Переліку наукових фахових видань України:</p> <ul> <li> <p>Наказ МОН України від 12.05.2015 № 528</p> </li> <li> <p>Наказ МОН України від 2010 року № 1</p> </li> </ul> <p><strong>Засновник:</strong> Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.</p> <p><strong>Реєстрація суб'єкта у сфері медіа</strong> від 28.12.2023 № 1982. <strong>Ідентифікатор медіа:</strong> R30-02359.</p> <p><strong>Основна цільова аудиторія збірника:</strong> провідні вчені, професори, доктори та кандидати наук, доценти, докторанти, аспіранти, наукові співробітники. <br /><br />Журнал має загальнодержавну та зарубіжну сферу розповсюдження.</p> <p><strong>Мови видання:</strong> українська, російська та англійська.</p> <p><strong>Періодичність:</strong> чотири рази на рік.</p> <p><strong>У збірнику публікуються результати наукових досліджень актуальних проблем у галузі педагогічних наук:</strong> загальної педагогіки та історії педагогіки, теорії та методики навчання, корекційної педагогіки, теорії і методики професійної освіти, соціальної педагогіки, теорії і методики управління освітою, теорії і методики виховання, дошкільної педагогіки, теорії навчання.</p> <p><strong><em>"Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету"</em></strong> зареєстрований, реферується та індексується у наступних наукометричних базах даних, пошукових системах та репозитаріях:</p> <ul> <li> <p><a href="https://portal.issn.org/resource/ISSN/2307-4906" target="_blank" rel="noopener">ISSN International Centre, м. Париж;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://search.crossref.org/?q=2307-4906" target="_blank" rel="noopener">CrossRef;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=Hv2aUqEAAAAJ" target="_blank" rel="noopener">Google Scholar;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=44832" target="_blank" rel="noopener">Index Copernicus;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://www.worldcat.org/search?q=%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C+%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%83&qt=results_page" target="_blank" rel="noopener">WorldCat (США);</a></p> </li> <li> <p><a href="http://journals.uran.ua/search/category/249" target="_blank" rel="noopener">Українська науково-освітня мережа УРАН;</a></p> </li> <li> <p><a href="http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?C21COM=S&I21DBN=JRN&P21DBN=JRN&S21FMT=fullwebr&S21ALL=%28%3C%2E%3EK%3D%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9D%D0%90%D0%A3%D0%9A%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%A5%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9F%D0%A0%D0%90%D0%A6%D0%AC%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%A3%D0%9C%D0%90%D0%9D%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%93%D0%9E%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%94%D0%95%D0%A0%D0%96%D0%90%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9F%D0%95%D0%94%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%A3%D0%9D%D0%86%D0%92%D0%95%D0%A0%D0%A1%D0%98%D0%A2%D0%95%D0%A2%D0%A3%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%86%D0%9C%D0%95%D0%9D%D0%86%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9F%D0%90%D0%92%D0%9B%D0%90%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%98%D0%9D%D0%98%24%3C%2E%3E%29&FT_REQUEST=&FT_PREFIX=&Z21ID=&S21STN=1&S21REF=10&S21CNR=20" target="_blank" rel="noopener">Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського;</a></p> </li> <li> <p><a href="http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=juu_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=PREF=&S21COLORTERMS=0&S21STR=znpudpu" target="_blank" rel="noopener">Реферативна база даних «Україніка наукова»;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://www.base-search.net/Search/Results?type=all&lookfor=%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C+%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%83&ling=1&oaboost=1&name=&thes=&refid=dcresen&newsearch=1" target="_blank" rel="noopener">Bielefeld Academic Search Engine (BASE).</a></p> </li> </ul> <p><strong>Адреса редакції:</strong></p> <ul> <ul> <li> <p><a href="https://www.google.com/maps/place/%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82+%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%96+%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B0+%D0%A2%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B8+%E2%84%96+1+(%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BF%D1%83%D1%81)/@48.7492237,30.2236836,19z/data=!4m5!3m4!1s0x40d20da45f3b0c03:0x75d7cea5a8f4d893!8m2!3d48.7492632!4d30.2242892" target="_blank" rel="noopener">20300, м. Умань, вул. Садова, 2</a></p> </li> <li> <p><a href="https://udpu.edu.ua/" target="_blank" rel="noopener">Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.</a></p> </li> <li>Тел.: (04744) 4-02-81 <a href="https://nauka.udpu.edu.ua/redvid/" target="_blank" rel="noopener"> (Руденко Вікторія Миколаївна).</a></li> <li>Email: <a style="background-color: #ffffff;" href="mailto:vrv.udpu@gmail.com">vrv.udpu@gmail.com</a></li> </ul> </ul>http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312951ТЕХНОЛОГІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ З ФІЗИКИ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ2024-10-08T16:33:00+03:00Роман Гриньовromagrinev@gmail.com<p>У статті автор розглядає освітній проєкт з фізики як унікальну діяльність учасників (викладачів, студентів з різних груп, курсів) у сфері фізичних досліджень, яка має визначені строки і забезпечує досягнення запланованого результату, котрим є створений унікальний освітній продукт. Технологію освітнього проєкту потрактовано як педагогічну технологію ресурсно-орієнтованого навчання майбутніх бакалаврів з фізики, котра являє собою сукупність методів і прийомів організації дидактичного процесу та навчально-дослідницької взаємодії усіх учасників проєкту для досягнення результату у межах визначеного часового проміжку. Визначено етапи реалізації технології освітнього проєкту у процесі фахової підготовки майбутніх бакалаврів з фізики у педагогічному університеті: етап стратегічного планування, етап моделювання, етап реалізації проєкту, етап презентації та рефлексії.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312953ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ДО ІНТЕРАКТИВНОЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ2024-10-08T16:40:47+03:00Назарій Науменкоvasilevskyi94@gmail.com<p>У статті висвітлені організаційно-педагогічні умови розвитку здатності майбутніх учителів до інтерактивної дистанційної навчальної взаємодії: впровадження моделей інтерактивної дистанційної взаємодії в освітній процес педагогічного університету; комбінування різноманітних форм інтерактивної дистанційної навчальної взаємодії; використання активних та інтерактивних методів навчання; створення на засадах рівноправності, рівнозначності суб’єктів навчання, їх співпраці та взаємонавчання відкритого динамічного інформаційно-освітнього середовища; використання сучасних діалогічних технологій, модифікація традиційних форм педагогічної взаємодії.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312954ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ У ВІЙСЬКОВІЙ ОСВІТІ2024-10-08T16:46:41+03:00Людмила Мазуренкоruzam11_@ukr.net<p>У статті досліджується актуальна тема запровадження технології віртуальної реальності у військову освіту. Метою статті є аналіз стану, проблем та перспектив запровадження у військову освіту віртуальної реальності. Висновок статті підкреслює те, що впровадження у військову освіту віртуальної реальності повинно стати одним із ключових рішень в рамках проведення реформи військової підготовки. Результати статті матимуть вагоме значення для командирів, військових інструкторів і дослідників, які намагаються підвищити ефективність і безпеку підготовки військового персоналу.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312955РОЗВИТОК ВІЗУАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХУДОЖНЬОГО ПРОФІЛЮ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ2024-10-08T16:51:59+03:00Лідія Сліпчишинlida.slipchyshyn@gmail.com<p>У статті розглядається процес розвитку візуальної компетентності фахівців художнього профілю. Встановлено, що зміна візуального інформаційного потоку впливає на вимоги до роботи з візуальною інформацією. Процес розвитку візуальної культури відображає динамічна багаторівнева система, етапи якої характеризуються різною глибиною і шириною опанованої візуальності у професійному середовищі. Цей процес визначається поняттями грамотності, компетентності та культури. За допомогою комплексу методів розкрито сутність візуальної культури та візуальної компетентності фахівців художнього профілю. Схарактеризовано особливості професійної діяльності та наведено визначення візуальної культури і візуальної компетентності фахівців художнього профілю.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312958ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ CLIL У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ2024-10-08T16:56:47+03:00Михайло Подолякmisha.podol@gmail.com<p>У статті автор розглядає поняття CLIL та ефективність його використання при навчанні предмета «Іноземна мова за професійним спрямуванням» студентами нелінгвістичних ЗВО України. На основі аналізу наукової літератури автор формулює власне визначення поняття методу CLIL, його ефективність в освітньому процесі. Провівши опитування студентів, які навчалися за цим методом, а також проаналізувавши власний досвід його використання, автор надає рекомендації та пропозиції стосовно впровадження цього методу в освітній процес з метою ефективнішого навчання студентів предмету «Іноземна мова за професійним спрямуванням».</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312959СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ОСОБИСТІСНОМУ ТА ОСВІТНЬОМУ РОЗВИТКУ УЧНІВ2024-10-08T17:02:19+03:00Віталій Бербецvitaliy.berbets@udpu.edu.uaРуслан Кожевніковkrp7774@gmail.com<p>У статті визначено сутність дослідницької компетентності учнів, схарактеризовано її роль у формуванні особистості підлітка, яка полягає в сприянні розвитку критичного мислення, забезпечує формування навичок самостійного навчання та самоорганізації, стимулює творчу активність учнів. Визначено основні компоненти дослідницької компетентності, а саме: знання, уміння та навички, які забезпечують успішне проведення досліджень та розвивають здатність до самостійної, творчої і критичної роботи з інформацією. Доведено важливість наявності сприятливого навчального середовища для формування дослідницької компетентності учнів, що включає інтерактивні заняття, проекти, експерименти, консультативну підтримку педагогів, вільний доступ до джерел навчальної інформації тощо.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312961ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІ2024-10-08T17:09:20+03:00Вікторія Макарчукmakarchukvika10@gmail.com<p>У статті розкриті особливості підготовки майбутніх педагогів до роботи в закладах дошкільної освіти в аспекті вимог до їх професійної діяльності. Встановлено, що майбутнім педагогам закладу дошкільної освіти, насамперед, необхідно проводити роботу з батьками, оскільки найближчим оточенням дитини є сім᾿я. Розкрито окремі аспекти діяльності майбутніх вихователів, у якій вони мають звертати увагу на індивідуальне визначення фізичного навантаження дітей. Розкрито можливості закладу дошкільної освіти у побудові свого функціонування в руслі сучасності, його відносини з навколишнім соціумом. Встановлено, що для підготовки майбутнього вихователя до взаємодії із мікросередовищем закладу дошкільної освіти необхідно його навчити застосовувати різні напрями організації діяльності інноваційного закладу. Доведено, що підготовка майбутніх вихователів може бути ефективною на основі знання сучасних принципів розвитку та формування здорового способу життя дитини та батьків. Розкрито принципи відкритості-закритості, яких мають дотримуватися майбутні вихователі у професійній діяльності.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312962ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ РАННЬОГО РОЗВИТКУ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ШТАТІ КАЛІФОРНІЯ2024-10-08T17:15:19+03:00Світлана Шумаєваsvetlana.shumaeva75@ukr.net<p>У статті розглядаються кроки, які здіснював уряд США впродовж 20‒21 століть щодо поліпшення стантартів підготовки вчителів раннього розвитку до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Були розроблені принципи забезпечення існування високоякісних програм підготовки педагогів, Концепції розвитку стандартів професійної підготовки вчителів раннього розвитку, запроваджені програми стажування. Зроблено висновок про те, що педагогічна освіта та професійний розвиток педагогів США потребують нових підходів до навчання вчителів.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312963РЕЛЕВАНТНІСТЬ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВИХ СИСТЕМ КРІЗЬ ПРИЗМУ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ2024-10-08T17:20:41+03:00Олена Засімовичolenazasimovuch@gmail.com<p>В умовах цифровізації освіти та повномасштабного вторгнення протягом останніх років, коли з мобільного телефона можна почути знайомий голос людини, яка проживає за кордоном, з месенджерів у декілька кліків дізнатися новини, коли роботу можна виконувати з будь-якої точки світу, виникає питання: як ефективно управляти закладом за умови перебування учасників освітнього процесу в різних куточках міста, країни, континенту?<br>Конкурентноспроможний керівник закладу опановує цифрові системи, які забезпечать як ефективний освітній процес здобувачів освіти, так і управління педагогічними працівниками</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312965ЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ ЯК НЕПЕРЕРВНИЙ ПРОЦЕС РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОМУ КОНТЕКСТІ2024-10-08T17:27:06+03:00Лариса Моісєєнкоlarisamoiseenko14@gmail.comНаталія Тихоноваtykhonovanv@gmail.com<p>У науковій розвідці здійснено аналіз економічної діяльності українського народу, мотивації до підприємницької діяльності в історико-педагогічному контексті, встановлені фактори, які вплинули на формування підприємницької ініціативи сучасних українців, визначені причини демотивації до зайняття підприємницькою діяльністю. Авторами окремо виділений історичний фактор, що має важливий вплив на економічну поведінку, мотивацію суб’єкта підприємницької діяльності; обґрунтовано важливість введення економічної складової в програму підготовки майбутніх педагогів професійної освіти, необхідність розвитку їх підприємницької компетентності, підвищення мотивації до підприємницької діяльності.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312966ВИКОРИСТАННЯ МНЕМОТЕХНІЧНИХ МЕТОДІВ ТА АСОЦІАТИВНИХ КАРТОК ПРИ ВИВЧЕННІ ГЕНЕТИКИ2024-10-08T17:34:56+03:00Сергій Скрипникskrypnyks2@gmail.com<p>У статті досліджується ефективність використання мнемотехнічних методів та асоціативних карток під час вивчення генетики. Окреслюються принципи роботи асоціативних карток, їхня роль у покращенні запам’ятовування складних генетичних термінів і процесів. Огляд літературних джерел підтверджує позитивний вплив візуалізації та асоціацій на когнітивну діяльність студентів. Також розглянуто перспективи впровадження цих методів у сучасну освітню систему, особливо в контексті цифрових платформ для навчання. Висновки демонструють, що ці методи значно підвищують ефективність засвоєння складної біологічної інформації.<br>Актуальність теми використання мнемотехнічних методів та асоціативних карток при вивченні генетики зумовлена швидким розвитком біологічних наук та зростаючими вимогами до рівня знань учнів. Генетика, як складна і динамічна галузь, потребує від здобувачів освіти не лише глибокого розуміння теоретичних концепцій, але й уміння запам’ятовувати великий обсяг інформації.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312975ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНСТРУМЕНТАЛІСТІВ-ВИКОНАВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ2024-10-08T18:38:27+03:00Олена Кірданkirdan_olena@ukr.net<p>У статті схарактеризовано стан дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх інструменталістів-виконавців у закладах фахової передвищої освіти.<br>На основі аналізу праць вітчизняних дослідників констатовано про стійкий науковий інтерес до проблеми професійної підготовки студентів в училищах, закладах фахової передвищої освіти. Науковцями окреслено професійні пріоритети здобувачів-інструменталістів; досліджено теорію та методику формування виконавської надійності музикантів-інструменталістів; схарактеризовано принципи й методи навчання майбутніх інструменталістів-виконавців; визначено особливості професійної підготовки інструменталіcтів-виконавців у закладах вищої освіти різних типів.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312976ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ЕКОЛОГІЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У МАЙБУТНІХ ЕКОЛОГІВ ЯК ПРЕДМЕТ КОМУНІКАТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ІЗ СУБ’ЄКТАМИ ГОСПОДАРЮВАННЯ2024-10-08T18:42:41+03:00Микола Кочубейsnceniko@gmail.com<p>У статті розкрито проблему формування професійно-екологічної відповідальності у майбутніх екологів як предмет комунікативної взаємодії із суб’єктами господарювання. Розглянуто категорії «соціальна екологічна відповідальність», «професійно-екологічна відповідальність», «позитивна індивідуальна професійно-екологічна відповідальність», «професійно-екологічна відповідальність майбутніх екологів». Здійснено структурно-функціональну характеристику професійно-екологічної відповідальності як єдності трьох компонентів: ціннісного, інформаційно-пізнавального та поведінкового. Вставлено, що проблема формування професійно-екологічної відповідальності у майбутніх екологів докорінно відрізняється від проблеми функціонування моделі формування у них професійно-екологічної відповідальності як очікування потрібного майбутнього. Подано структурно-функціональну характеристику основного конструкту розробленої моделі формування професійно-екологічної відповідальності майбутніх екологів як єдність трьох компонентів.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312977ДОСТУПНІСТЬ КИТАЙСЬКОЇ МОВИ ЯК НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ В УКРАЇНІ2024-10-08T18:46:54+03:00Чжу Цзінтаоzhuoffice11@163.com<p>У статті аналізується зростаючий інтерес українських громадян, зокрема здобувачів освіти, до вивчення китайської мови, що обумовлено кількома факторами: успіхами Китаю на світовій арені, політикою відкритості, розширенням Інститутів Конфуція, а також стратегічним партнерством між Україною та КНР. Окреслюються основні напрямки співпраці у сфері вищої освіти, зокрема академічний обмін і спільні програми навчання. Відзначається важливість створення умов для викладання китайської мови в українських університетах, а також виявлені проблеми, з якими стикаються заклади освіти, такі як нестача кваліфікованих викладачів і навчального обладнання. Стаття закликає до подальших досліджень та вдосконалення умов викладання китайської мови в Україні, підкреслюючи значення міжнародної співпраці та підтримки з боку китайських установ.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/312979ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕРМІНІВ «ЗАКОРДОННИЙ СТУДЕНТ», «ІНОЗЕМНИЙ СТУДЕНТ» ТА «МІЖНАРОДНИЙ СТУДЕНТ» У РІЗНИХ ОСВІТНІХ ТА КУЛЬТУРНИХ КОНТЕКСТАХ2024-10-08T18:51:15+03:00Ольга Свиридюкzov2380@gmail.com<p>У статті проаналізовано особливості використання термінів «закордонний студент», «іноземний студент» і «міжнародний студент» у різних освітніх та культурних контекстах. З’ясовано, що британські вчені віддають перевагу використанню терміну «міжнародний студент», адже краще відображає реалії глобалізації, інтернаціоналізації та студентської мобільності, що відповідає сучасним потребам освітніх установ і міжнародної спільноти. Наголошено, що термін «іноземний студент» залишається домінуючим терміном в українській освіті завдяки його юридичній визначеності та усталеній практиці, проте «міжнародний студент» також поступово входить в ужиток, особливо в контексті євроінтеграції та освітніх обмінів.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024