http://znp.udpu.edu.ua/issue/feed Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету 2024-04-17T15:14:09+03:00 Руденко Вікторія Миколаївна vrv.udpu@gmail.com Open Journal Systems <h2>Збірник внесено до<strong style="color: red;"> Категорії "Б"</strong> Переліку наукових фахових видань України, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук (спеціальності: 011, 015). Наказ МОН України від 15.10.2019 № 1301.</h2> <p>Раніше збірник входив до Переліку наукових фахових видань України:</p> <ul> <li> <p>Наказ МОН України від 12.05.2015 № 528</p> </li> <li> <p>Наказ МОН України від 2010 року № 1</p> </li> </ul> <p><strong>Засновник:</strong> Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.</p> <p><strong>Реєстрація суб'єкта у сфері медіа</strong> від 28.12.2023 № 1982. <strong>Ідентифікатор медіа:</strong> R30-02359.</p> <p><strong>Основна цільова аудиторія збірника:</strong> провідні вчені, професори, доктори та кандидати наук, доценти, докторанти, аспіранти, наукові співробітники. <br /><br />Журнал має загальнодержавну та зарубіжну сферу розповсюдження.</p> <p><strong>Мови видання:</strong> українська, російська та англійська.</p> <p><strong>Періодичність:</strong> чотири рази на рік.</p> <p><strong>У збірнику публікуються результати наукових досліджень актуальних проблем у галузі педагогічних наук:</strong> загальної педагогіки та історії педагогіки, теорії та методики навчання, корекційної педагогіки, теорії і методики професійної освіти, соціальної педагогіки, теорії і методики управління освітою, теорії і методики виховання, дошкільної педагогіки, теорії навчання.</p> <p><strong><em>"Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету"</em></strong> зареєстрований, реферується та індексується у наступних наукометричних базах даних, пошукових системах та репозитаріях:</p> <ul> <li> <p><a href="https://portal.issn.org/resource/ISSN/2307-4906" target="_blank" rel="noopener">ISSN International Centre, м. Париж;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://search.crossref.org/?q=2307-4906" target="_blank" rel="noopener">CrossRef;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&amp;user=Hv2aUqEAAAAJ" target="_blank" rel="noopener">Google Scholar;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=44832" target="_blank" rel="noopener">Index Copernicus;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://www.worldcat.org/search?q=%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C+%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%83&amp;qt=results_page" target="_blank" rel="noopener">WorldCat (США);</a></p> </li> <li> <p><a href="http://journals.uran.ua/search/category/249" target="_blank" rel="noopener">Українська науково-освітня мережа УРАН;</a></p> </li> <li> <p><a href="http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?C21COM=S&amp;I21DBN=JRN&amp;P21DBN=JRN&amp;S21FMT=fullwebr&amp;S21ALL=%28%3C%2E%3EK%3D%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9D%D0%90%D0%A3%D0%9A%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%A5%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9F%D0%A0%D0%90%D0%A6%D0%AC%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%A3%D0%9C%D0%90%D0%9D%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%93%D0%9E%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%94%D0%95%D0%A0%D0%96%D0%90%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9F%D0%95%D0%94%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%A3%D0%9D%D0%86%D0%92%D0%95%D0%A0%D0%A1%D0%98%D0%A2%D0%95%D0%A2%D0%A3%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%86%D0%9C%D0%95%D0%9D%D0%86%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%9F%D0%90%D0%92%D0%9B%D0%90%24%3C%2E%3E%2A%3C%2E%3EK%3D%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%98%D0%9D%D0%98%24%3C%2E%3E%29&amp;FT_REQUEST=&amp;FT_PREFIX=&amp;Z21ID=&amp;S21STN=1&amp;S21REF=10&amp;S21CNR=20" target="_blank" rel="noopener">Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського;</a></p> </li> <li> <p><a href="http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&amp;I21DBN=UJRN&amp;P21DBN=UJRN&amp;S21STN=1&amp;S21REF=10&amp;S21FMT=juu_all&amp;C21COM=S&amp;S21CNR=20&amp;S21P01=0&amp;S21P02=0&amp;S21P03=PREF=&amp;S21COLORTERMS=0&amp;S21STR=znpudpu" target="_blank" rel="noopener">Реферативна база даних «Україніка наукова»;</a></p> </li> <li> <p><a href="https://www.base-search.net/Search/Results?type=all&amp;lookfor=%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C+%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%83&amp;ling=1&amp;oaboost=1&amp;name=&amp;thes=&amp;refid=dcresen&amp;newsearch=1" target="_blank" rel="noopener">Bielefeld Academic Search Engine (BASE).</a></p> </li> </ul> <p><strong>Адреса редакції:</strong></p> <ul> <ul> <li> <p><a href="https://www.google.com/maps/place/%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82+%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%96+%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B0+%D0%A2%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B8+%E2%84%96+1+(%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BF%D1%83%D1%81)/@48.7492237,30.2236836,19z/data=!4m5!3m4!1s0x40d20da45f3b0c03:0x75d7cea5a8f4d893!8m2!3d48.7492632!4d30.2242892" target="_blank" rel="noopener">20300, м. Умань, вул. Садова, 2</a></p> </li> <li> <p><a href="https://udpu.edu.ua/" target="_blank" rel="noopener">Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.</a></p> </li> <li>Тел.: (04744) 4-02-81 <a href="https://nauka.udpu.edu.ua/redvid/" target="_blank" rel="noopener"> (Руденко Вікторія Миколаївна).</a></li> <li>Email: <a style="background-color: #ffffff;" href="mailto:vrv.udpu@gmail.com">vrv.udpu@gmail.com</a></li> </ul> </ul> http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302123 ПОТЕНЦІАЛ РІЗНИХ ВИДІВ ТРЕНІНГУ У ФОРМУВАННІ АКТОРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 026 СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО 2024-04-16T15:12:05+03:00 Ольга Сорока Sorokaolga175@gmail.com Василь Баранюк vasyuha17098@gmail.com <p>У статті проаналізовано потенціал різних видів тренінгу у процесі формування акторської майстерності майбутніх фахівців спеціальності 026 сценічне мистецтво. Визначено, що акторська майстерність є особливим станом переживання ролі, якої можна досягнути за допомогою тренування. Узагальнено дефініцію терміну «тренінг», який являє собою нетрадиційну форму організації навчання, спосіб організації активності його учасників з метою здобуття спеціальних знань, вироблення на цій основі умінь і навичок, необхідних для професійної діяльності.<br />Проаналізовано різні види тренінгів (фізичний, психофізичний, акторський), що використовують сьогодні в процесі професійної підготовки майбутніх акторів. Так, психофізичний тренінг допомагає розвинути образне мислення, увагу, відчуття партнера, дистанції, вміння фіксувати рухи й пластично перебудовуватися, створюючи яскравий образ, відповідно формуючи майстерність актора. Особлива увага зосереджена на акторському тренінгу, який ми розуміємо, як процес вдосконалення всього організму актора, пристосування його до підвищених вимог у практичній роботі шляхом програвання систематичних вправ, які поступово ускладнюються і збільшують навантаження на актора.<br />Запропоновано використовувати вправи в акторському тренінгу, групуючи їх для розвитку організованості, творчого колективізму; творчих умінь і навичок м’язової уваги, вдосконалення кінестетичних відчуттів, пам’яті; зорового сприйняття; сміливості й елементів характер-ності; сенсорних умінь; емоційної пам’яті, темпоритму. Представлено комплекс вправ, що можуть бути використані у професійній підготовці здобувачів фахової перед вищої освіти спеціальності 026 Сценічне мистецтво. звільнення від м’язових напружень («затискачів»). Йдеться по вправи на «розігрівання» (вправа «Раз, два»); вправи на зосередження уваги (вправа «стілець»); розвиток уяви й фантазії (вправа «Домашні справи»); розвиток вербальних і невербальних засобів спілкування (вправа «Режисер, актор»).</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302127 ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ 2024-04-16T15:35:48+03:00 Олександра Байдюк drozdovaoleksandra@gmail.com <p>У статті проаналізовано суть самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя іноземної мови. Автор розглядає ключові компетенції, які є невід’ємною частиною професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов, вказуючи на їх важливість і високий рівень сформованості у педагога. Аналіз результатів свідчить про те, що впровадження розробленої технології сприяє розвитку стійкого прагнення до знань, творчої активності та критичного мислення учнів. Методика забезпечує позитивну динаміку в самостійному навчанні майбутніх учителів іноземних мов.<br />Метою статті є аналіз сутності самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя іноземної мови, розкриття компетенції, що свідчать про високий рівень її сформованості.<br />Матеріали та методи: теоретичні – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, систематизація наукових досліджень.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302130 ОРГАНІЗАЦІЯ ІНШОМОВНОГО СЕРЕДОВИЩА СТУДЕНТІВ В КОНТЕКСТІ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЕКТОРІЙ 2024-04-16T15:50:46+03:00 Олексій Караманов akaramanov@gmail.com <p>Стаття розглядає поєднання сучасних підходів до організації іншомовного середовища навчання для студентів у вимірі сучасних тенденцій розвитку інформаційного суспільства. Проаналізовано особливості формування іншомовного середовища навчання студента у контексті індивідуальних освітніх траєкторій та організації персонального середовища навчання.<br />Звертається увага на роль конективізму, який акцентує на різноманітності підходів у навчанні, його сталості, розумінні навчання як безперервного процесу формування мережі, ухвалення рішень і застосування різних джерел інформації, встановлення зв'язків між різними галузями знань, концепціями та ідеями.<br />Персональне середовище навчання визначено як особливий підхід до організації навчання, який трактує знання як особливу особисту цінність для кожної людини, а також набір ресурсів, інструментів навчання, проектів та інформаційних матеріалів), необхідних для створення особистого навчального простору.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302162 ОСВІТНІ ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ 2024-04-17T09:08:00+03:00 Ілона Палагута i.palaguta@udpu.edu.ua <p>У статті проаналізовано поширення пандемії COVID-19 та її вплив на всі сфери людського життя. Представлено дослідження науковців з питань різних аспектів дистанційного навчання. Перераховано низку проблем, які пов’язані з вивченням англійської мови у дистанційному режимі. Охарактеризовано основні види навчання під час дистанційної освіти. Висвітлено основні освітні платформи для вивчення англійської мови під час дистанційного навчання. Розкрито основні функції, які виконує навчальне середовище для підтримки студентів при вивченні англійської мови у дистанційному режимі.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302164 КЛАСИФІКАЦІЯ ЗАСОБІВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ 2024-04-17T09:52:18+03:00 Віталій Дубовик vitalij.dybovuk@udpu.edu.ua <p>У статті розкрито особливості класифікацій засобів інформаційно-комунікаційних технологій навчання на різних етапах розвитку освіти. Відповідно до сучасного стану та вимог освітнього процесу розроблено класифікацію апаратних засобів навчання лінійної алгебри. Проаналізовано класифікації програмних засобів та запропоновано власну класифікацію програмних засобів навчання лінійної алгебри. Розкрито сутність елементів даної класифікації та встановлено, що розроблена класифікація може стати допоміжним фактором при проєктуванні методик, зокрема методики використання інформаційно-комунікаційних технологій під час навчання лінійної алгебри студентів педагогічних університетів.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302168 ТЕНДЕНЦІЇ ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ТА КРАЇНАХ ЄС 2024-04-17T10:03:15+03:00 Ольга Потапчук potapolga24@gmail.com <p>У статті проаналізовано основні тенденції застосування цифрових технологій в системі вищої освіти України та досвід провідних країн ЄС. Мета дослідження полягає у розкритті основних тенденцій цифровізації вищої освіти України та закордонного досвіду застосування цифрових технологій в навчальному процесі. Встановлено, що впровадження нових цифрових технологій у навчальний процес якісно змінює освіту в цілому, дозволяє вирішувати низку нових дидактичних задач і може бути ефективним інструментом для накопичення, апробації та вдосконалення методів та форм навчання. На основі цього, актуальності набуває нова концепція розвитку цифрових університетів з використанням принципів реалізації цифрової освіти для забезпечення розвитку «суспільства знань» і полягає в активному застосуванні цифрових технологій на усіх етапах організації освітнього процесу.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302170 ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ФАХІВЦІВ МОБІЛЬНОЇ БРИГАДИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ З ПИТАНЬ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА 2024-04-17T10:22:56+03:00 Іванна Парфанович parfanovichi@ukr.net Наталія Олексюк nataliya_oleksiuk@ukr.net Ірина Турчин-Кукаріна tkivik@gmail.com <p>У статті визначено специфіку програмного забезпечення у підвищенні кваліфікації та навчанні фахівців мобільної бригади соціально-психологічної допомоги з питань домашнього насильства. Запропоноване програмне забезпечення спрямоване на поглиблення взаємодії науки з практикою, впровадження результатів науково-дослідних досліджень, підготовку нового покоління висококваліфікованих фахівців у галузі соціальної роботи. Визначено цілі роботи та цільові групи, завдання, напрями, координаційні центри, головних виконавців та учасників здійснення такої програми, а також прогнозовані очікувані результати.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302186 АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ГЕНДЕРНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ 2024-04-17T10:59:32+03:00 Людмила Шлєіна liudmyla.shlieina@tsatu.edu.ua <p>У статті досліджено організаційно-педагогічні умови формування гендерної компетентності гендерної культури (ГК) серед студентів аграрних закладів вищої освіти (ЗВО).<br />Стаття включає аналіз документів та концептуальних положень гендерної теорії, що допомагає визначити необхідні підходи до формування гендерної компетентності. Зокрема, автори розглядають використання передових освітніх методик та інноваційних технологій у навчальному процесі. Закликає до створення сприятливого середовища для формування гендерної компетентності студентів аграрних ЗВО, що сприяє їхньому особистісному та професійному розвитку, а також гендерній рівності в освітньому середовищі. Досліджено системне формування гендерної компетентності студентів аграрних закладів вищої освіти в контексті їх гендерної соціалізації під час навчання. Наголошено на зміні уявлень про гендерні ролі та стандартів у сучасному суспільстві, що обумовлює актуальність системного підходу до формування гендерної компетентності студентів.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302190 ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ БЕПЕКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ 2024-04-17T11:23:28+03:00 Лариса Сусло suslo-larisa654@ukr.net <p>У статті теоретично розглянуто інноваційні технології, які на сьогодні є актуальними для формування безпекової компетентності в здобувачів вищої освіти нетехнічних спеціальностей. Потреба у визначенні і впровадженні інноваційних технологій в освітній процес підготовки майбутніх фахівців нетехнічних галузей в закладів вищої освіти зумовлюється тими тенденціями, котрі віддзеркалюють наше сьогодення. Крім опанування фахових компетент-ностей, освітній процес потрібно спрямовати на формування безпекової компетентності в здобувачів вищої освіти. У статті наголошується, що для організації сучасного безпечного середовища праці пріоритетним є вивчення питань з охорони праці майбутніми фахівцями незалежно від галузі. Встановлено, що використання інноваційних педагогічних технологій під час вивчення безпекових дисциплін сприяє розширенню теоретичних знань та передбачає можливість моделювати безпечне виробниче середовище для майбутніх фахівців.</p> <p> </p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302202 МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ 2024-04-17T12:50:21+03:00 Ірина Марчук imarchuk6@gmail.com Наталія Нагорна natasha130@ukr.net Наталія Іванова nat-iva@ukr.net <p>У статті висвітлено результати дослідження з вивчення проблеми актуальності міждисциплінарної інтеграції у процесі викладання гуманітарних дисциплін в закладах вищої освіти. Міждисциплінарна інтеграція виступає потужним засобом для реалізації стратегічної мети професійно орієнтованої підготовки – формування особистості як сучасного професіонала. Засвідчено ефективність зазначеного підходу.<br />Дефіновано ключові складники інтегративного підходу до навчання майбутніх фахівців, а саме: дидактично-методичний, результативно-діяльнісний, змістовний. Окреслено принципи вказаного підходу та визначено шляхи його практичної реалізації. Констатовано взаємозвʼязок між базовими і прикладними знаннями, а також сформудьовано критерії для вибору оптимального співвідношення між спеціальними та гуманітарними дисциплінами.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302207 ПОДОЛАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ СТУДЕНТІВ ЗУМОВЛЕНИХ ВОЄННИМ СТАНОМ 2024-04-17T13:23:23+03:00 Родіон Достатній dostatniy@ukr.net <p>Стаття присвячена детальному вивченню та аналізу проблем, з якими стикаються освітні заклади та їхні студенти при отримані практичних навичок під час воєнного стану. Особлива увага приділяється аналізу психологічних та емоційних станів студентів, що можуть завадити ефективному навчанню, та розробці стратегій, які дозволяють адаптувати освітній процес до складних воєнних умов. У статті обговорюються альтернативні методи та підходи, які сприяють підтримці навчального потенціалу студентів, долаючи перешкоди, викликані війною. Наукова стаття зосереджуватиметься на дослідженні психологічних аспектів, які можуть негативно впливати на процес навчання та здобуття практичних навичок в умовах воєнного стану. Вона розглядатиме як загальні стресові реакції та травматичні впливи, так і конкретні психологічні проблеми, що виникають у воєнний час та перешкоджають ефективному навчанню, у тому числі отриманню практичних навичок.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302211 КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕКИ В УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ 2024-04-17T14:06:02+03:00 Талят Азізов taljat999@gmail.com Вячеслав Люльченко slulchenko@ukr.net Ольга Орлова oolga2475@gmail.com <p>В статті досліджені питання, що пов’язані з процесом формування культури безпеки в здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» та «Магістр». Здійснено аналіз основних складових формування культури безпеки у здобувачів вищої освіти, а саме через набуття безпекових знань, перебування в безпечному освітньому середовищі, активна участь у різних безпекових виховних заходах, тренінгах що проводяться в закладі вищої освіти. Детально перевірено реальний стан всіх аспектів формування культури безпеки в здобувачів вищої освіти та враховуючи результати дослідження запропоновано заходи для підвищення рівня формування культури безпеки.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302213 ІНТЕРЕС МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПОВЕДІНКОВИХ ЧИННИКІВ РИЗИКУ НІКОТИНОВОЇ АДИКЦІЇ 2024-04-17T14:37:47+03:00 Анатолій Іванчук anatolii.ivanchuk@vspu.edu.ua Ірина Шимкова irina.shym22@gmail.com Віталій Глуханюк vito_g@meta.ua <p>У статті зосереджено увагу на дидактичній проблемі підвищення пізнавального інтересу майбутніх учителів до змісту навчального матеріалу про нікотинову адикцію. Мета статті полягає вивченні та аналізі впливу переструктурування змісту навчального матеріалу про поведінкові чинники ризику на пізнавальний інтерес майбутніх учителів до нікотинової адикції. Був оцінений рівень інтересу студентів до навчального матеріалу на початку та в кінці навчального року з визначенням достовірності зсуву його ознак в експериментальній і контрольній групах. Згідно з результатами дослідження в експериментальній групі зросли показники пізнавального інтересу до поведінкових чинників ризику нікотинової адикції.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302215 ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ТА ЦИФРОВА ГРАМОТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ 2024-04-17T14:50:04+03:00 Микола Захаревич zakharuman@gmail.com Владислав Григоренко vlad.hryhorenko.95@ukr.net <p>У статті розкрито такі поняття як «цифрова грамотність», «цифрова компетентність», що є професійними якостями здобувачів вищої освіти. Встановлено, що здобувачі вищої освіти повинні мати цільову, діяльнісну, інформаційну та ефективну систему навчання, яка допоможе їм розвинути цифрові навички під час навчання. Доведено, що цифрова компетентність ‒ це можливість використовувати такі цифрові технології критично та творчим чином. Формування грамотності в галузі цифрової компетентності акумулює такі здатності: знання основних операційних навичок, здатність до пошуку та оцінки інформації, можливість обробки та аналізу даних, креативність і здатність до спільної роботи, інформованість про інформаційну безпеку, захист конфіденційності та подання інформації.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/302220 МЕТОД ПРОЄКТІВ ЯК ПРОВІДНИЙ КОНЦЕПТ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ УЧНІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 2024-04-17T15:14:09+03:00 Андрій Терещук tereshandrey@udpu.edu.ua <p>У статті розкрито можливості методу проєктів як педагогічної технології для модернізації змісту трудового навчання учнів середньої школи. Досліджено основні етапи впровадження методу проєктів у змісті трудового навчання, схарактеризовані методичні особливості організації навчальної діяльності учнів в умовах знаннєвої парадигми та відповідних стандартів освіти. Визначено основні особливості, які з’являються у роботі вчителя трудового навчання під час організації проєктної діяльності школярів у Новій українській школі. Обґрунтовано, що метод проєктів у вивченні учнями технологій, дозволяє реалізувати засадничі концепти Нової української школи: інтегрований підхід для досягнення результатів навчання, розвиток відповідних компетентностей, наскрізних умінь.</p> 2024-03-27T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024