ПЕРЕДОВИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД – ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167948Ключові слова:
Передовий педагогічний досвід, професійний потенціал педагога, професійна активність, актуалізація педагогічних знань.Анотація
У статті розкривається актуальне питання формування професійного потенціалу педагога. Метою роботи є акцентуація широкої педагогічної спільноти до потреб формування професійного потенціалу педагога на основі його наступної практичної діяльності у руслі вивчення й впровадження передового педагогічного досвіду. Крім загальної характеристики, охарактеризовано специфіку формування професійного потенціалу в системі внутрішньо-організаційного навчання в загальноосвітній школі. Основу дослідження становлять охарактеризовані властивості професійного потенціалу педагога, що розкривають необхідні для інтенсифікації освіти тенденції. Основними результатами роботи визначено сучасні умови, в яких передовий педагогічний досвід, виступаючи здатністю до самовиховання та вміння педагога працювати над собою, стає підґрунтям у формуванні його професійного потенціалу.Посилання
Braslavska, O. V. (2018). Vaiemozalezhnosti ta iierarkhiia komponentnoho skladu profesiinoho potentsialu pedahoha. Pedahohichna teoriia i praktyka, Vyp. (7), 16–37 [in Ukrainian].
Vasilkova, T. A. (2011). Osnovy andragogiki: uchebnoe posobie. Moskva: KNORUS [in Russian].
Velyka ukrainska entsyklopediia: slovnyk (2015). Ker. avt. kolektyvu A. M. Kyrydon. Kyiv: DNU «Entsyklopedychne vydavnytstvo» [in Ukrainian].
Vitvytska, S. S. (2015). Aksiolohichnyi pidkhid do vykhovannia osobystosti maibutnoho vchytelia. Kreatyvna pedahohika, Vyp. 10, 63–67. URL: http://eprints.zu.edu.ua/17059/1/%D0%92%D1%96%D1% 82%D0%B2%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%A1.pdf [in Ukrainian].
Vitiuk, V. V. (2013). Andrahohichni pryntsypy navchannia pedahohiv u systemi pisliadyplomnoi osvity. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pedp/2009_3_4/pp/63/nayk/vituk.pdf [in Ukrainian].
Vyvchennia, uzahalnennia, skhvalennia, poshyrennia peredovoho pedahohichnoho dosvidu: metodychni rekomendatsii (2010). I. V. Udovychenko, I. O. Zakharova, H. F. Sudarieva, H. P. Televna, L. V. Koren. Sumy: RVV SOIPPO[in Ukrainian].
Vorobeva, K. N. (2007). Antropologicheskii podkhod k vospitaniiu. Pedagogika, 5, 55–58 [in Russian].
Honcharenko, S. U. (2011). Ukrayins'kyy pedahohichnyy slovnyk. Vydannya druhe, dopovnene y vypravlene. Rivne: Volyns'ki oberehy [in Ukrainian].
Danylova, H. S. (2007). Vershyny profesionalizmu pedahoha yak akmeolohichnyy syntez triady yoho komponentiv. Pedahohika vyshchoyi shkoly: metodolohiya, teoriya, tekhnolohiyi, Vol. 3, 57–62 [in Ukrainian].
Derzhavni standarty. Zahal'na serednya osvita. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/derzhavni-standarti [in Ukrainian].
Zmeev, S. I. (2007). Andragogika: osnovy teorii, istorii i tekhnologii obucheniia vzroslykh. Moskva: PER SE [in Russian].
Maksakova, V. I. (2001). Pedagogicheskaia antropologiia: uchebnoe posobie. Moskva: Akademiia [in Russian].
Metodychni rekomendatsiyi z vyyavlennya, vyvchennya, uzahal'nennya ta poshyrennya peredovoho pedahohichnoho dosvidu (2010). Uporyad, H. P. Bondarchuk. Kyyiv: Kyyivs'kyy universytet imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].
Moyseyuk, N. Pedahohika. URL: https://pidruchniki.com/12570107/pedagogika/pedagogika [in Ukrainian].
Mudrik, A. V. (2009). Sotcialnaia pedagogika: 7-e izd., is. i dop. Moskva: Akademiia [in Russian].
Nevmerzhytskyi, O. A. (2011). Vykhovannia studentiv VNZ u sensi pedahohichnoi antropolohii. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody»: Pereiaslav-Khmelnytskyi. Vyp. 21, 187–193 [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia (2017). N. M. Bibik (Ed.). Kyiv: Vydavnychyi dim «Pleiady» [in Ukrainian].
Pedagogika: Bolshaia sovremennaia entciklopediia (2005). sostav. E. S. Rapatcevich. Minsk: Sovremennoe slovo [in Russian].
Pisliadyplomna pedahohichna osvita Ukrainy: suchasnist i perspektyvy rozvytku: naukovo-metodychnyi posibnyk (2005). V. V. Oliinyka, L. I. Danylenko. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].
Podlasyi, I. P. (2007). Pedagogika: v 3-kh kn., kn. 3: Teoriia i tekhnologii vospitaniia: ucheb dlia studentov vuzov. 2-e izd., ispr. i dop. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].
Pro zahal'nu serednyu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 06.09.2018 r. № 2541-VIII. Data onovlennya: 13.10.2018 r. URL: https://zakon.help/law/651-XIV/ [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennya Kontseptsiyi rozvytku pedahohichnoyi osvity: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 16.07.2018 r. № 776. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].
Profesiina pedahohichna osvita: akme-synerhetychnyi pidkhid: monohrafiia (2011). O. A. Dubaseniuk. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Ushynskyi, K. D. (1983). Liudyna yak predmet vykhovannia. Sproba pedahohichnoi antropolohii. Vybrani tvory: v 2 t. Kyiv: Radianska shkola. T. 1, 192–488 [in Ukrainian].
Fromm, E. Chelovek dlia sebia (1992). Per. L. Chernyshovoi. Minsk: Kollegium [in Russian].
Shevnyuk, O. (2003). Kul'turolohichna osvita maybutn'oho vchytelya: teoriya i praktyka. Kyyiv: NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].