ПЕРЕДОВИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД – ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0852-686X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167948

Ключові слова:

Передовий педагогічний досвід, професійний потенціал педагога, професійна активність, актуалізація педагогічних знань.

Анотація

У статті розкривається актуальне питання формування професійного потенціалу педагога. Метою роботи є акцентуація широкої педагогічної спільноти до потреб формування професійного потенціалу педагога на основі його наступної практичної діяльності у руслі вивчення й впровадження передового педагогічного досвіду. Крім загальної характеристики, охарактеризовано специфіку формування професійного потенціалу в системі внутрішньо-організаційного навчання в загальноосвітній школі. Основу дослідження становлять охарактеризовані властивості професійного потенціалу педагога, що розкривають необхідні для інтенсифікації освіти тенденції. Основними результатами роботи визначено сучасні умови, в яких передовий педагогічний досвід, виступаючи здатністю до самовиховання та вміння педагога працювати над собою, стає підґрунтям у формуванні його професійного потенціалу.

Біографія автора

Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії та методики її навчання

Посилання

Braslavska, O. V. (2018). Vaiemozalezhnosti ta iierarkhiia komponentnoho skladu profesiinoho potentsialu pedahoha. Pedahohichna teoriia i praktyka, Vyp. (7), 16–37 [in Ukrainian].

Vasilkova, T. A. (2011). Osnovy andragogiki: uchebnoe posobie. Moskva: KNORUS [in Russian].

Velyka ukrainska entsyklopediia: slovnyk (2015). Ker. avt. kolektyvu A. M. Kyrydon. Kyiv: DNU «Entsyklopedychne vydavnytstvo» [in Ukrainian].

Vitvytska, S. S. (2015). Aksiolohichnyi pidkhid do vykhovannia osobystosti maibutnoho vchytelia. Kreatyvna pedahohika, Vyp. 10, 63–67. URL: http://eprints.zu.edu.ua/17059/1/%D0%92%D1%96%D1% 82%D0%B2%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%A1.pdf [in Ukrainian].

Vitiuk, V. V. (2013). Andrahohichni pryntsypy navchannia pedahohiv u systemi pisliadyplomnoi osvity. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pedp/2009_3_4/pp/63/nayk/vituk.pdf [in Ukrainian].

Vyvchennia, uzahalnennia, skhvalennia, poshyrennia peredovoho pedahohichnoho dosvidu: metodychni rekomendatsii (2010). I. V. Udovychenko, I. O. Zakharova, H. F. Sudarieva, H. P. Televna, L. V. Koren. Sumy: RVV SOIPPO[in Ukrainian].

Vorobeva, K. N. (2007). Antropologicheskii podkhod k vospitaniiu. Pedagogika, 5, 55–58 [in Russian].

Honcharenko, S. U. (2011). Ukrayins'kyy pedahohichnyy slovnyk. Vydannya druhe, dopovnene y vypravlene. Rivne: Volyns'ki oberehy [in Ukrainian].

Danylova, H. S. (2007). Vershyny profesionalizmu pedahoha yak akmeolohichnyy syntez triady yoho komponentiv. Pedahohika vyshchoyi shkoly: metodolohiya, teoriya, tekhnolohiyi, Vol. 3, 57–62 [in Ukrainian].

Derzhavni standarty. Zahal'na serednya osvita. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/derzhavni-standarti [in Ukrainian].

Zmeev, S. I. (2007). Andragogika: osnovy teorii, istorii i tekhnologii obucheniia vzroslykh. Moskva: PER SE [in Russian].

Maksakova, V. I. (2001). Pedagogicheskaia antropologiia: uchebnoe posobie. Moskva: Akademiia [in Russian].

Metodychni rekomendatsiyi z vyyavlennya, vyvchennya, uzahal'nennya ta poshyrennya peredovoho pedahohichnoho dosvidu (2010). Uporyad, H. P. Bondarchuk. Kyyiv: Kyyivs'kyy universytet imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].

Moyseyuk, N. Pedahohika. URL: https://pidruchniki.com/12570107/pedagogika/pedagogika [in Ukrainian].

Mudrik, A. V. (2009). Sotcialnaia pedagogika: 7-e izd., is. i dop. Moskva: Akademiia [in Russian].

Nevmerzhytskyi, O. A. (2011). Vykhovannia studentiv VNZ u sensi pedahohichnoi antropolohii. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody»: Pereiaslav-Khmelnytskyi. Vyp. 21, 187–193 [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia (2017). N. M. Bibik (Ed.). Kyiv: Vydavnychyi dim «Pleiady» [in Ukrainian].

Pedagogika: Bolshaia sovremennaia entciklopediia (2005). sostav. E. S. Rapatcevich. Minsk: Sovremennoe slovo [in Russian].

Pisliadyplomna pedahohichna osvita Ukrainy: suchasnist i perspektyvy rozvytku: naukovo-metodychnyi posibnyk (2005). V. V. Oliinyka, L. I. Danylenko. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].

Podlasyi, I. P. (2007). Pedagogika: v 3-kh kn., kn. 3: Teoriia i tekhnologii vospitaniia: ucheb dlia studentov vuzov. 2-e izd., ispr. i dop. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Pro zahal'nu serednyu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 06.09.2018 r. № 2541-VIII. Data onovlennya: 13.10.2018 r. URL: https://zakon.help/law/651-XIV/ [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennya Kontseptsiyi rozvytku pedahohichnoyi osvity: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 16.07.2018 r. № 776. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].

Profesiina pedahohichna osvita: akme-synerhetychnyi pidkhid: monohrafiia (2011). O. A. Dubaseniuk. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Ushynskyi, K. D. (1983). Liudyna yak predmet vykhovannia. Sproba pedahohichnoi antropolohii. Vybrani tvory: v 2 t. Kyiv: Radianska shkola. T. 1, 192–488 [in Ukrainian].

Fromm, E. Chelovek dlia sebia (1992). Per. L. Chernyshovoi. Minsk: Kollegium [in Russian].

Shevnyuk, O. (2003). Kul'turolohichna osvita maybutn'oho vchytelya: teoriya i praktyka. Kyyiv: NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Браславська, О. (2019). ПЕРЕДОВИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД – ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПЕДАГОГА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 15–22. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167948

Номер

Розділ

Статті