ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МОРАЛЬНО-ДУХОВНОМУ СТАНОВЛЕННІ МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.168001Ключові слова:
Інформаційні технології, інформаційне суспільство, дитина дошкільного віку, молоде покоління, дошкільна освіта, Інтернет-залежність, духовно-моральне виховання, духовно-моральні якості.Анотація
У статті розглядається проблема морально-духовного становлення особистості молодого покоління в умовах інформатизації суспільства. Розкрито аспекти особистісних якостей молодого покоління, які формуються під впливом інформаційних технологій. Дається ретроспективний аналіз поглядів науковців з означеної проблеми. Автор статті розглядає поняття «інформаційні технології», «кіберпанк», «Інтернет-залежність», «духовно-моральне виховання». У статті описано психологічні закономірності та особливості духовного становлення дітей дошкільного віку. Визначено, що культурними формами становлення дитячої духовності в процесі виховання й освіти, поряд з дитячими іграми є комп’ютерні ігри.Посилання
Artemova, L. V. (1974). Moralne vykhovannia doshkilnykiv (Formuvannia suspilnykh vzaiemyn ditei u hri). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].
Bilan, O. I., Vozna, L. M., Maksymenko, O. L. ta in. (2012). Prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku «Ukrainske doshkillia». Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].
Belinska, O. (2006). Dytyna i komp’iuter. Psykholoh, 46(238), 27–29 [in Ukrainian].
Bovt, O. B. (2002). Komp’iuterni ihry ta dytiacha ahresyvnist: vypadkovyi vzaiemozv’iazok chy prykra zakonomirnist? Pedahohika i psykholohiia, 1–2, 110–116 [in Ukrainian].
Bondarovska, V. M., Pov’iakel, N. I. (2005). Liudyna u sviti informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. Psykholoh, 25(169), 5–9 [in Ukrainian].
Bondarovska, V. M. (2007). Spozhyvchi motyvy ditei. Psykholoh, 30(270), 7–9 [in Ukrainian].
Vyshnevskyi, O. (2003). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky. Drohobych: Kolo [in Ukrainian].
Holota, N. (2008). Pidhotovka vykhovateliv do zastosuvannia komp’iuternykh tekhnolohii u suchasnomu DNZ. Suchasne doshkillia: realii ta perspektyvy: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. P. Drahomanova. Kyiv: Vyd-vo NPU, 249–252 [in Ukrainian].
Dukhovne vykhovannia ditei doshkilnoho viku (2011). Kherson: RIPO [in Ukrainian].
Kuchynskyi, M. V. (1993). Rol usnoi narodnoi tvorchosti u rozvytku molodshykh shkoliariv. Pochatkova shkola, 1, 27–31 [in Ukrainian].
Masol, L. (2003). Formuvannia estetychnoho smaku zasobamy telebachennia i radio. Shkilnyi svit, 38–39, 34–41 [in Ukrainian].
Nikolaienko, S. M. (2006). Osvita v innovatsiinomu postupi suspilstva. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
Novyk, I. M. (2010). Proektuvannia navchalnykh komp’iuternykh ihor v osvitnomu protsesi doshkilnoho navchalnoho zakladu. Zbirnyk naukovykh prats «Visnyk psykholohii i sotsialnoi pedahohiky» Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka, issue 4, 34–36 [in Ukrainian].
Semchuk, S. (2014). Moralno-dukhovne stanovlennia osobystosti v konteksti vplyvu komp’iuternykh tekhnolohii. Naukovyi Visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika, 1(12), issue XII, 221–226 [in Ukrainian].
Semchuk, S. (2014). Informacionnoe vlijanie obshhestva na formirovanie lichnosti doshkol'nika. Zhurnal nauchnyh publikacij aspirantov i doktorantov, 6(96), 104–108 [in Russian].
Kuryś, K. (2001). Ekran i widz. Wokół problemu zachowań negatywnych. Przemoc na ekranie. Poznań, 246 [in Polish].
Sarasota, F. I. (1998). Рrofessional Resource Press. Professional Resource Exange, 19–31.
Youg, K. S. (1998). Internet addiction: Evaluation and treatment. Innovation in Clinical Practice, Vol. 17, 15–21.