ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МОРАЛЬНО-ДУХОВНОМУ СТАНОВЛЕННІ МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ

Автор(и)

  • Світлана Семчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-5200-3727
  • Валентина Кривда Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-6649-8177

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.168001

Ключові слова:

Інформаційні технології, інформаційне суспільство, дитина дошкільного віку, молоде покоління, дошкільна освіта, Інтернет-залежність, духовно-моральне виховання, духовно-моральні якості.

Анотація

У статті розглядається проблема морально-духовного становлення особистості молодого покоління в умовах інформатизації суспільства. Розкрито аспекти особистісних якостей молодого покоління, які формуються під впливом інформаційних технологій. Дається ретроспективний аналіз поглядів науковців з означеної проблеми. Автор статті розглядає поняття «інформаційні технології», «кіберпанк», «Інтернет-залежність», «духовно-моральне виховання». У статті описано психологічні закономірності та особливості духовного становлення дітей дошкільного віку. Визначено, що культурними формами становлення дитячої духовності в процесі виховання й освіти, поряд з дитячими іграми є комп’ютерні ігри.

Біографії авторів

Світлана Семчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної освіти

Валентина Кривда, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Викладач кафедри дошкільної освіти

Посилання

Artemova, L. V. (1974). Moralne vykhovannia doshkilnykiv (Formuvannia suspilnykh vzaiemyn ditei u hri). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Bilan, O. I., Vozna, L. M., Maksymenko, O. L. ta in. (2012). Prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku «Ukrainske doshkillia». Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].

Belinska, O. (2006). Dytyna i komp’iuter. Psykholoh, 46(238), 27–29 [in Ukrainian].

Bovt, O. B. (2002). Komp’iuterni ihry ta dytiacha ahresyvnist: vypadkovyi vzaiemozv’iazok chy prykra zakonomirnist? Pedahohika i psykholohiia, 1–2, 110–116 [in Ukrainian].

Bondarovska, V. M., Pov’iakel, N. I. (2005). Liudyna u sviti informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. Psykholoh, 25(169), 5–9 [in Ukrainian].

Bondarovska, V. M. (2007). Spozhyvchi motyvy ditei. Psykholoh, 30(270), 7–9 [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (2003). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky. Drohobych: Kolo [in Ukrainian].

Holota, N. (2008). Pidhotovka vykhovateliv do zastosuvannia komp’iuternykh tekhnolohii u suchasnomu DNZ. Suchasne doshkillia: realii ta perspektyvy: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. P. Drahomanova. Kyiv: Vyd-vo NPU, 249–252 [in Ukrainian].

Dukhovne vykhovannia ditei doshkilnoho viku (2011). Kherson: RIPO [in Ukrainian].

Kuchynskyi, M. V. (1993). Rol usnoi narodnoi tvorchosti u rozvytku molodshykh shkoliariv. Pochatkova shkola, 1, 27–31 [in Ukrainian].

Masol, L. (2003). Formuvannia estetychnoho smaku zasobamy telebachennia i radio. Shkilnyi svit, 38–39, 34–41 [in Ukrainian].

Nikolaienko, S. M. (2006). Osvita v innovatsiinomu postupi suspilstva. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Novyk, I. M. (2010). Proektuvannia navchalnykh komp’iuternykh ihor v osvitnomu protsesi doshkilnoho navchalnoho zakladu. Zbirnyk naukovykh prats «Visnyk psykholohii i sotsialnoi pedahohiky» Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka, issue 4, 34–36 [in Ukrainian].

Semchuk, S. (2014). Moralno-dukhovne stanovlennia osobystosti v konteksti vplyvu komp’iuternykh tekhnolohii. Naukovyi Visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika, 1(12), issue XII, 221–226 [in Ukrainian].

Semchuk, S. (2014). Informacionnoe vlijanie obshhestva na formirovanie lichnosti doshkol'nika. Zhurnal nauchnyh publikacij aspirantov i doktorantov, 6(96), 104–108 [in Russian].

Kuryś, K. (2001). Ekran i widz. Wokół problemu zachowań negatywnych. Przemoc na ekranie. Poznań, 246 [in Polish].

Sarasota, F. I. (1998). Рrofessional Resource Press. Professional Resource Exange, 19–31.

Youg, K. S. (1998). Internet addiction: Evaluation and treatment. Innovation in Clinical Practice, Vol. 17, 15–21.

##submission.downloads##

Як цитувати

Семчук, С., & Кривда, В. (2019). ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МОРАЛЬНО-ДУХОВНОМУ СТАНОВЛЕННІ МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 115–121. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.168001

Номер

Розділ

Статті