ЗМІСТ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮ ТА ЇХ СІМ’ЯМИ

Автор(и)

  • Олена Балдинюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4276-7819

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168351

Ключові слова:

Соціальна робота, інвалідність, діти з інвалідністю, соціальний захист, соціальна реабілітація, зміст соціальної роботи, форми соціальної роботи, напрями соціальної роботи, технології соціальної роботи.

Анотація

У статті розглянуто особливості соціально-педагогічної роботи з дітьми з особливими потребами. Проаналізовано напрями та форми роботи соціального працівника з дітьми з інвалідністю та їх сім’ями. Наголошується на тому, що лише спільна діяльність соціальних працівників, педагогів та батьків у роботі з дітьми з інвалідністю дасть можливість вирішити проблеми розвитку особистості дитини, її соціальної реабілітації та адаптації. Здійснено аналіз технологій соціальної роботи з дітьми з інвалідністю. Використовуючи метод аналізу, висвітлено зміст соціальної роботи з дітьми з інвалідністю, спрямований на встановлення соціальної проблеми, виявлення причини та пошук способів її рішення.

Біографія автора

Олена Балдинюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Посилання

Bezpalko, O. V. (2003) Sotsialna pedahohika v skhemakh i tablytsiakh. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Bohdanova, I. M. (2011) Sotsialna pedahohika. Kharkiv: Burun Knyha [in Ukrainian].

Horetska, O. (2013) Psykholohichni osoblyvosti stavlennia batkiv do ditei z osoblyvymy potrebamy. Osvita rehionu (Politolohiia. Psykholohiia. Komunikatsii), 2 (32), 289–295 [in Ukrainian].

Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi sfery. I. D. Zvierievа (Ed.). (2013). Kyiv, Simferopol: Universum [in Ukrainian].

Zakusylo, O. Yu. (2009). Prykladni aspekty sotsialnoi roboty iz simiamy, shcho maiut ditei z osoblyvymy potrebamy. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy, 6(8). 76–82 [in Ukrainian].

Kapska, A. Y. (2005). Sotsialna robota. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Karpenko, O. H. (2004). Profesiine stanovlennia sotsialnoho pratsivnyka. Kyiv: DTsSSM [in Ukrainian].

Levin, R. Ya. (2005). Sotsialni problemy simei z ditmy, yaki maiut funktsionalni obmezhennia. Ukrainskyi sotsium, 2–3, 114–133. [in Ukrainian].

Natsionalna dopovid «Pro stanovyshche invalidiv v Ukraini». Kyiv, 2008 [in Ukrainian].

Platonova, O. H. (2014). Osoblyvosti sotsializatsii ditei z obmezhenymy funktsionalnymy mozhlyvostiamy. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia»]. Seriia Pedahohika. Vol. 251, issue 239, 127–130 [in Ukrainian].

Polozhennia pro Tsentr sotsialnoi reabilitatsii ditei-invalidiv «Prolisok» upravlinnia pratsi ta sotsialnoho zakhystu naselennia Umanskoi miskoi rady. URL: http://www.dcp.org.ua/parents/reabcenter/cherkas/ 6035.html [in Ukrainian].

Tkacheva, V. V. (2003). Psikhologicheskoye izucheniye semey, vospityvayushchikh detey s otkloneniyami v razvitii. Moskva: UMK «Psikhologiya» [in Russian].

Tolstoukhova, S. V. (2000). Sotsialna reabilitatsiia molodi z obmezhenoiu diiezdatnistiu. Kyiv: UDTsSSM [in Ukrainian].

Tiuptia, L. T., Ivanova, I. B. (2004). Sotsialna robota (teoriia i praktyka). Kyiv: VMUROL «Ukraina» [in Ukrainian].

Shevtsov, A. H. (2006). Metodolohichni pryntsypy sotsialnoi reabilitatsii osib z obmezhenymy funktsiiamy zdorov’ia. Zbirnyk naukovykh prats Kam’ianets-Podilskoho derzhavnoho universytetu, 6, 337–342 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Балдинюк, О. (2019). ЗМІСТ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮ ТА ЇХ СІМ’ЯМИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 6–15. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168351

Номер

Розділ

Статті