ЗМІСТ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮ ТА ЇХ СІМ’ЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168351Ключові слова:
Соціальна робота, інвалідність, діти з інвалідністю, соціальний захист, соціальна реабілітація, зміст соціальної роботи, форми соціальної роботи, напрями соціальної роботи, технології соціальної роботи.Анотація
У статті розглянуто особливості соціально-педагогічної роботи з дітьми з особливими потребами. Проаналізовано напрями та форми роботи соціального працівника з дітьми з інвалідністю та їх сім’ями. Наголошується на тому, що лише спільна діяльність соціальних працівників, педагогів та батьків у роботі з дітьми з інвалідністю дасть можливість вирішити проблеми розвитку особистості дитини, її соціальної реабілітації та адаптації. Здійснено аналіз технологій соціальної роботи з дітьми з інвалідністю. Використовуючи метод аналізу, висвітлено зміст соціальної роботи з дітьми з інвалідністю, спрямований на встановлення соціальної проблеми, виявлення причини та пошук способів її рішення.Посилання
Bezpalko, O. V. (2003) Sotsialna pedahohika v skhemakh i tablytsiakh. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
Bohdanova, I. M. (2011) Sotsialna pedahohika. Kharkiv: Burun Knyha [in Ukrainian].
Horetska, O. (2013) Psykholohichni osoblyvosti stavlennia batkiv do ditei z osoblyvymy potrebamy. Osvita rehionu (Politolohiia. Psykholohiia. Komunikatsii), 2 (32), 289–295 [in Ukrainian].
Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi sfery. I. D. Zvierievа (Ed.). (2013). Kyiv, Simferopol: Universum [in Ukrainian].
Zakusylo, O. Yu. (2009). Prykladni aspekty sotsialnoi roboty iz simiamy, shcho maiut ditei z osoblyvymy potrebamy. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy, 6(8). 76–82 [in Ukrainian].
Kapska, A. Y. (2005). Sotsialna robota. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
Karpenko, O. H. (2004). Profesiine stanovlennia sotsialnoho pratsivnyka. Kyiv: DTsSSM [in Ukrainian].
Levin, R. Ya. (2005). Sotsialni problemy simei z ditmy, yaki maiut funktsionalni obmezhennia. Ukrainskyi sotsium, 2–3, 114–133. [in Ukrainian].
Natsionalna dopovid «Pro stanovyshche invalidiv v Ukraini». Kyiv, 2008 [in Ukrainian].
Platonova, O. H. (2014). Osoblyvosti sotsializatsii ditei z obmezhenymy funktsionalnymy mozhlyvostiamy. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia»]. Seriia Pedahohika. Vol. 251, issue 239, 127–130 [in Ukrainian].
Polozhennia pro Tsentr sotsialnoi reabilitatsii ditei-invalidiv «Prolisok» upravlinnia pratsi ta sotsialnoho zakhystu naselennia Umanskoi miskoi rady. URL: http://www.dcp.org.ua/parents/reabcenter/cherkas/ 6035.html [in Ukrainian].
Tkacheva, V. V. (2003). Psikhologicheskoye izucheniye semey, vospityvayushchikh detey s otkloneniyami v razvitii. Moskva: UMK «Psikhologiya» [in Russian].
Tolstoukhova, S. V. (2000). Sotsialna reabilitatsiia molodi z obmezhenoiu diiezdatnistiu. Kyiv: UDTsSSM [in Ukrainian].
Tiuptia, L. T., Ivanova, I. B. (2004). Sotsialna robota (teoriia i praktyka). Kyiv: VMUROL «Ukraina» [in Ukrainian].
Shevtsov, A. H. (2006). Metodolohichni pryntsypy sotsialnoi reabilitatsii osib z obmezhenymy funktsiiamy zdorov’ia. Zbirnyk naukovykh prats Kam’ianets-Podilskoho derzhavnoho universytetu, 6, 337–342 [in Ukrainian].