ІНТЕГРАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ УЧНІВ ПТНЗ ХУДОЖНЬОЇ ОБРОБКИ МЕТАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168365Ключові слова:
Інтеграційний підхід, міжпредметні зв’язки, декоративно-ужиткове мистецтво, матеріалознавство, образотворче мистецтво, виробник художніх виробів з металу, художня культура.Анотація
У статті обґрунтовано доцільність упровадження інтеграційного підходу в навчання учнів ПТНЗ художньої обробки металу, що ґрунтується на методологічних, дидактичних, психологічних, історичних, виробничих і загальнонаукових передумовах, як засобу розв’язання суперечностей в процесі професійної підготовки майбутніх виробників художніх виробів з металу; з’ясовано, що об’єктивну необхідність інтеграції знань однієї з основних спеціальних дисциплін «Матеріалознавство з професії: виробник художніх виробів з металу» зумовлює її інтеграційна природа; виявлено особливості інтеграції знань з дисципліни «Матеріалознавство з професії: виробник художніх виробів з металу», традицій народного мистецтва та новітніх технологій дизайну на основі аналізу стану і теорії досліджуваної проблеми.Посилання
Horodetskyi, V. I. (2013). «Khudozhnia obrobka metalu», dlia studentiv spetsialnosti «Dekoratyvno-prykladne mystetstvo» (spetsializatsiia): konspekt kursu lektsii do praktychnykh robit. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Hurevych, R. S. (1998). Teoretychni ta metodychni osnovy orhanizatsii navchannia u profesiino-tekhnichnykh zakladakh. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Eivas, L. F. (2016). Z dosvidu pidhotovky vchytelia dekoratyvno-prykladnoho mystetstva v Ukraini. Kryvyi Rih: Vydavets FO-P Cherniavskyi D. O. [in Ukrainian].
Zuziak, T. P. (2002). Do istorii khudozhnoho pletinnia [To the history of artistic weaving]. Mystetstvo’01 – Art’01. Lviv: SKIM, 93–104 [in Ukrainian].
Kozlovska, I. M. (1999). Teoretyko-metodolohichni aspekty intehratsii znan uchniv profesiino-tekhnichnoi shkoly (dydaktychni osnovy). Lviv: Svit [in Ukrainian].
Kozlovska, I. M., Yakymovych, T. D., Sobko, Ya. M., Dzhulyk, O. I. (2001). Teoretychni ta metodychni osnovy intehratyvnoho pidkhodu do vyvchennia zahalnoosvitnikh, zahalnotekhnichnykh ta spetsialnykh dystsyplin u profesiino-tekhnichnii shkoli (kontseptsiia). Lviv [in Ukrainian].
Marushchak, O. V. (2005). Intehratsiia znan z materialoznavstva u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv shveinoho vyrobnytstva. Candidate’s thesis. Vinnytsia [in Ukrainian].
Marushchak, O. V., Mahdych, Ya. I. (2019). Intehratsiinyi pidkhid u navchanni maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii yak umova zberezhennia tradytsii dekoratyvno-uzhytkovoho mystetstva [Integration approach in the training of future teachers of labor education and technology as a condition for preserving the traditions of arts and crafts]. Aktualni problemy pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia ta tekhnolohii: teoriia, dosvid, problemy – Actual problems of teacher training of labor training and technologies: theory, experience, problems. Vinnytsia: TOV «Merkiuri-Podillia», issue 2, 19–22 [in Ukrainian].
Masol, L. M., Bazeliuk, O. V., Komarovska, O. A. ta in. (2012). Mystetska osvita v Ukraini: rozvytok tvorchoho potentsialu v ХХІ stolitti: Analitychna dopovid ukrainskoiu, rosiiskoiu, anhliiskoiu movamy: nauk. vydannia. Kyiv: Aura Buks [in Ukrainian].
Tiunnykov, Yu. S. (1991). Polytekhnycheskye osnovy podhotovky rabochykh shyrokoho profylia. Moskva: Vysshaia shkola [in Russian].