РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПОНЕНТИ ІНЖЕНЕРНО-ПРОФЕСІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ЗВТО
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168370Ключові слова:
Математичні здібності, інженерне мислення, дослідницькі навички, компетентність, математичні моделі, математична підготовка, професійна діяльність, творче мислення, обернені задачі.Анотація
У статті представлено теоретичні та практичні аспекти розвитку математичних здібностей майбутніх інженерів. Запропоновано завдання, що можуть пропонуватись як додаткові і мати на меті виявлення студентів, що мають високий рівень математичних здібностей. Встановлено зв’язок між математичними здібностями і подальшою успішною інженерною діяльністю. Виокремлено критерії визначення трьох рівнів математичних здібностей, що в свою чергу, стали критеріями відбору завдань для поточного контролю. Доведено, що швидкість адаптації інженера до нових умов діяльності залежить від якісного засвоєння математичного апарату.Посилання
Bondarenko Z. V., Kyrylashchuk S. A. (2015). Spivvidnoshennia mizh fundamentalnoiu i profesiinoiu spriamovanistiu navchannia vyshchoi matematyky maibutnikh inzheneriv. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. Series: Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education, іssue 8, 3–8 [in Ukrainian].
Vlasenko K. V., Sitak I. V. (2016). Zabezpechennia nastupnosti pid chas komp’iuterno-oriientovanoho navchannia dyferentsialnykh rivnian bakalavriv z informatsiinykh tekhnolohii. Realizatsiia nastupnosti v matematychnii osviti: realizatsii ta perspektyvy: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kharkiv, 150–152 [in Ukrainian].
Hurevych R. S., Kademiia M. Yu., Koziar M. M. (2012). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v profesiinii osviti maibutnikh fakhivtsiv. R. S. Hurevych (Ed.). Lviv: LDU BZHD [in Ukrainian].
Kyrylashchuk S. A. (2010). Pedahohichni umovy formuvannia inzhenernoho myslennia studentiv tekhnichnykh universytetiv u protsesi navchannia vyshchoi matematyky. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia [in Ukrainian].
Klochko V. I., Bondarenko Z. V., Kyrylashchuk S. A. (2016). Intehratyvnyi pidkhid do formuvannia profesiinykh kompetentsii maibutnikh inzheneriv shliakhom vykorystannia zasobiv matematychnoho modeliuvannia. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy – Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems, іssue 46, 114–117 [in Ukrainian].
Kozlovska I. M., Pastyrska I. Ya. (2011). Intehratsiia zmistu humanitarnykh ta pryrodnychykh dystsyplin u pidhotovtsi fakhivtsiv tekhnichnoho profiliu. Profesiina osvita:problemy i perspektyvy – Vocational Education: Problems and Prospects, іssue 2, 122–126 [in Ukrainian].
Kolomiiets A. M., Ruda O. H. (2015). Suchasni metody aktyvizatsii piznavalnoi diialnosti uchniv i studentiv u vyvchenni matematyky. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy – Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems, іssue 43, 45–49 [in Ukrainian].
Petruk V. A., Prozor O. P. (2008). Formuvannia kohnityvno-tvorchoi kompetentsii studentiv u protsesi vyvchennia vyshchoi matematyky. Teoriia ta metodyka navchannia matematyky, fizyky, informatyky – Theory and methodology of mathematics, physics, computer science, іssue VII, 1, 304–307 [in Ukrainian].