АКАДЕМІЧНИЙ ПРОФІЛЬ ДОЦЕНТА ЯК СУБ’ЄКТА ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СУЧАСНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168401

Ключові слова:

Академічний профіль, доктор філософії, дослідницько-інноваційна діяльність, доцент, компетентність, професійно-особистісні якості, науково-педагогічний працівник, заклад вищої освіти.

Анотація

У даній статті, мета якої полягала у визначенні професійно-кваліфікаційних вимог до доцентів у сфері дослідницько-інноваційної діяльності, здійснено теоретико-методологічний аналіз наукових праць та нормативно-правових актів, що регулюють професійну діяльність науково-педагогічних працівників. Враховуючи сучасні інноваційні та інтеграційні процеси, що відбуваються у системі вищої освіти, побудовано академічний профіль доцента, який включає перелік інноваційних, інформаційних, комунікативних, організаційних, нормативно-правових компетентностей та професійно-особистісних якостей, необхідних йому як суб’єкту дослідницько-інноваційної діяльності. Визначено умови праці науково-педагогічних працівників та заходи щодо їх стимулювання з метою ефективного здійснення цього виду діяльності у закладах вищої освіти.

Біографія автора

Вікторія Меняйло, Запорізький національний університет.

Кандидат фізико-математичних наук, доцент, докторант

Посилання

Bila knyha natsionalnoi osvity Ukrainy. V. H. Kremen (Ed.). (2009). Kyiv: Akad. ped. nauk Ukrainy [in Ukrainian].

Bilan, N. N. (2014). Profesiino-kvalifikatsiini vymohy do naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Sbornyk nauchnykh trudov SWORLD. Vol. 12, 4, 104–110 [in Ukrainian].

Kaidalova, A. V., Posylkina, O. V. (2016). Otsiniuvannia i reitynhuvannia naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv vyshchykh navchalnykh zakladiv yak skladova systemy yakosti vyshchoi farmatsevtychnoi osvity. Farmatsevtychnyi zhurnal, 2, 28–36 [in Ukrainian].

Klasyfikator profesii DK 003:2010: nakaz Derzhspozhyvstandartu Ukrainy vid 28.07.2010 № 327. Data onovlennia: 15.02.19. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10.

Kompetentsii vykladachiv vyshchoi shkoly v dobu zmin: diahnostyka ta ana-lityka (za rezultatamy doslidzhennia v Kyivskomu universyteti imeni Borysa Hrinchenka). L. Khoruzhiа (Ed.). (2018). Kyiv: Kyivskyi un-t imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].

Kuliabyna, E. Y. (2009). Sovershenstvovanye ynnovatsyonnoi deiatelnosty vuzov: monohrafyia. Yrkutsk: Yzd-vo Yrkut. hos. un-ta [in Ukrainian].

Oliinyk, V. V. (2010). Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity: zb. nauk. Prats. Tovazhnianskyi, O. H. Romanovskui (Eds.). (Vols. 1–3; Vol. 1). Kharkiv: NTU «KhPI», 27(31), 88–97 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia kvalifikatsiinykh kharakterystyk profesii (posad) pedahohichnykh ta naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv navchalnykh zakladiv: nakaz MON Ukrainy vid 01.06.2013 № 655. Data onovlennia: 17.10.14. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0665729-13.

Pro zatverdzhennia norm chasu dlia planuvannia i obliku navchalnoi roboty ta perelikiv osnovnykh vydiv metodychnoi, naukovoi y orhanizatsiinoi roboty pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv vyshchykh navchalnykh zakladiv: nakaz Ministerstva osvity Ukrainy vid 07.08.02. № 450. Data onovlennia: 07.08.02. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0700-02.

Soloshych, I. O. (2015). Struktura profesiinoi diialnosti fakhivtsia-ekoloha yak osnova formuvannia naukovo-doslidnoi kompetentnosti. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 48–49, 128–138 [in Ukrainian].

Soroka, I. A. (2016). SWOT-analiz vykladatskoi diialnosti u VNZ. Profesiinyi rozvytok ta upravlinnia liudskymy resursamy v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity v konteksti transformatsii osvity Ukrainy: proceedings of the Vseukr. nauk.-prakt. konf., Kyiv, 28 zhovtnia 2016. V. V. Oliinyk (Ed.). Kyiv: UMO NAPN Ukrainy, 389–391 [in Ukrainian].

Teoretychni osnovy i tekhnolohiia profesiinoho rozvytku naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv universytetiv v umovakh intehratsii vyshchoi osvity i nauky: preprynt (analitychni materialy). O. H. Yaroshenko (Ed.). (2017). (Vols. 1–2; Vol. 1). Kyiv: Instytut vyshchoi osvity NAPN Ukrainy, 72–92 [in Ukrainian].

Tsvietkova, H. H. (2013). Profesiine samovdoskonalennia vykladachiv humanitarnykh spetsialnostei: diialnist i perspektyva. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka. Vol. III, 10(269), 220–229 [in Ukrainian].

Yaroshenko, O. H. (2016). Osvitnie seredovyshche naukovo-doslidnytskoi diialnosti v universyteti: suchasni vyklyky. Kontseptsiia ta metodolohiia realizatsii naukovo-doslidnytskoi diialnosti sub’iektiv navchalno-vykhovnoho protsesu universytetiv: Ownership O. H. Yaroshenko (Ed.). Kyiv: Instytut vyshchoi osvity NAPN Ukrainy, 6–26 [in Ukrainian].

Yaroshenko, O. H. (2015). Suchasnyi stan i perspektyvy naukovo-doslidnytskoi diialnosti sub’iektiv navchalnoho protsesu universytetiv. Vyshcha osvita Ukrainy, 2. Dod. 1. Nauka i vyshcha osvita Ukrainy, 92–95 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Меняйло, В. (2019). АКАДЕМІЧНИЙ ПРОФІЛЬ ДОЦЕНТА ЯК СУБ’ЄКТА ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СУЧАСНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 82–89. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168401

Номер

Розділ

Статті