ДІАГНОСТИКА МОТИВАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168406Ключові слова:
Викладач, професійна діяльність, мотивація, мотивація внутрішня, мотивація зовнішня, діагностика, заклад професійної (професійно-технічної) освіти.Анотація
У статті представлено результати дослідження мотивації професійної діяльності викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. З’ясовано, що мотиваційний комплекс педагогів є найоптимальнішим, оскільки домінує внутрішня мотивація до професійної діяльності, а найменш виражена – зовнішня негативна мотивація. Наголошено, що підтримка стійкої мотивації викладачів до професійного розвитку має забезпечуватись на державному рівні і на рівні закладу освіти.Посилання
Androshchuk, I. M. (2013). Upravlinnia motyvatsiieiu profesiinoho rozvytku pedahoha v umovakh rehionalnoi systemy pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Pedahohichnyi almanakh. issue 20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2013_20_31 (data zvernennia: 28.03.2019) [in Ukrainian].
Volkov, B. S., Volkova, N. V., Hubanov, A. V. (2005). Metodolohyia y metodы psykholohycheskoho nauchnoho yssledovanyia. B.S. Volkov (Ed): Uchebnoe posobye dlia vuzov. 4-e yzd., yspr. y dop. Moskva: Akademycheskyi Proekt; Fond «Myr» [in Russian].
Entsyklopediia osvity (2008). Akad. ped. nauk Ukrainy; V. H. Kremen (Ed). Kuev: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Zeer, E. F. (2006). Psihologiya professionalnogo razvitiya: ucheb. posobie dlya stud. vyissh. ucheb. zaved. Moskva: Akademiya [in Russian]
Ilin, E. P. (2002). Motivatsiya i motivyi. SPb: Piter [in Russian].
Karamushka, L. M. (1997). Psykholohichni osnovy upravlinnia u systemi serednoi osvity : navch. posib. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].
Kolominskyi, N. L. (2000). Psykholohiia menedzhmentu v osviti (sotsialno-psykholohichnyi aspekt): monohrafiia. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].
Kryzhko, V. V., Pavliutenkov, Ye. M. (1998). Menedzhment v osviti: navch.-metod. posib. Kyiv [in Ukrainian].
Kuzmin, O. Ye. (2003). Osnovy menedzhmentu: pidruch. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Luk’ianova, L. (20017). Osvitni potreby dorosloi liudyny – osnova funktsionuvannia osvitnoho seredovyshcha. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v suchasnii osviti: dosvid, problemy, perspektyvy. Zbirnyk naukovykh prats. Lviv: LDU BZhD, issue 5, 358–364 [in Ukrainian].
Maslou, A. (1994). Samoaktualizatsiya lichnosti i obrazovanie; per. s angl. Kiev – Donetsk [in Russian].
Maslou, A. (2003). Motivatsiya i lichnost; per. s angl. 3-e izd. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
Psykholohiia: Рidruchnyk. (2000). Yu. L. Trofimova (Ed). 2-he vyd. stereotypne. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Richi, Sh. Upravlenie motivatsiey: ucheb. posob. dlya vuzov. A. Klimova (Ed); per. s angl. Moskva: YuNITI [in Russian].
Yerkes, R., Dodson, J. (1908). The relation of strength of stimulus to rapidity of habit-formation. j. Comp. Neurol. Psychol, 18, 459–482.