ГЕНДЕРНИЙ РОЗРИВ В ОПАНУВАННІ STEM ПРЕДМЕТІВ: ПРИЧИНИ ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168407

Ключові слова:

Гендерна соціалізація, гендерна сегрегація, гендер, старша школа, STEM- освіта, гендерні стереотипи, Я-концепція, самоідентифікація, мотивація, навчальне середовище.

Анотація

Здійснено обґрунтування необхідності розвитку гендерної рівності в рамках STEM освітнього простору, подолання гендерних стереотипів, які впливають на мотивацію в навчанні та стають психологічною перепоною в самореалізації індивіда. Розглянуто можливі шляхи подолання гендерної прогалини в залученні дівчат в опануванні STEM професій. Висвітлено переваг для освітнього середовища та майбутнього підвищення адаптивності молодих спеціалістів на ринку праці, завдяки психологічним інтервенціям спрямованим на гендерну соціалізацію учнів.

Біографія автора

Ольга Сисоєва, Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

Аспірантка кафедри психології розвитку

Посилання

The Global Gender Gap Report. 2018. URL: http://reports.weforum.org/global-gender-gap-report-2018

Webster Juliet. (2013). Shaping women's work: gender, employment, and information technology. NY. Longman sociology series.

Bem S. (2004). Lynzy hendera: Transformatsyia vzghliadov na problemu neravenstva polov. M.: «ROSSPEN», 149–180, 261–267 [in Russian].

Velenko A. (2008). Genderni stereotypy ta yikh vplyv na formuvannia osobystosti shkoliara. Seminar dlia prakt. Psykholoh. 11, 1–23. [in Ukrainian].

Mayerchyk M., Plaxotnik O., Yarmanova G. (2014). Gender dlya medij: pidruchnyk iz gendernoyi teoriyi dlya zhurnalisty`ky` ta inshyx sociogumanitarny`x special`nostej. Kyiv: Krytyka [in Ukrainian].

Govorun, T. V., Kikinezhdi, O. M. (2004). G`enderna psyhologiya : navch. posib. Kyiv: Akademiya [in Ukrainian].

Klimontova, T. A. (2011) Generalizaciya zahysnyh form povedinky obdarovanyh starshoklasnykiv yak pokaznyk vidkrytosti systemy vnutrishnogo svitu. Prakt. psyxolog. ta socz. Robota, 8, 68–73 [in Ukrainian].

Kuz`menko L. (2014). Genderni stereotypy suspilstva. Zanyattya dlya uchniv serednoyi i starshoyi shkoly. Psyholog, 22, 19–23 [in Ukrainian].

Medina T., Nazarova V. (2015). Genderni stereotypy ta yih vplyv na profesijnu diyalnist v Ukrayini. Religiya ta Socium, 1–2 (17–18), 133–142 [in Ukrainian].

Orban-Lembryk L. E. (2005) Statevo-rolovi parametry osobystosti. Socialna psyhologiya: navch. posib. Ky`yiv: Akademvydav, 155–159 [in Ukrainian].

Libanova E., Cymbal O., Yarosh O., Lisogor L. (2016). Perehid na rynok praci molodi Ukrayiny: rezultaty mizhnarodnogo doslidzhennya «School-to-work transition surveys» v Ukrayini u 2013 ta 2015 rokax. Mizhnarodne byuro praci. Zheneva: MOP [in Ukrainian].

Samojlenko Ye. (2005). Porivnyalni doslidzhennya vplyvu psyhologichnoyi stati na samoocinku yunakiv i divchat. Psyhologiya i suspilstvo, 1, 87–92 [in Ukrainian].

Chagovecz L. (2005). Osoblyvosti statevoyi samosvidomosti starshoklasnykiv. Psyholog, 10, 16–20 [in Ukrainian].

STEM-osvita. URL: https://imzo.gov.ua/stem-osvita/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Сисоєва, О. (2019). ГЕНДЕРНИЙ РОЗРИВ В ОПАНУВАННІ STEM ПРЕДМЕТІВ: ПРИЧИНИ ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 111–118. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168407

Номер

Розділ

Статті