МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДІ В ІНСТИТУТАХ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168410Ключові слова:
Соціальна активність, методологічний підхід, інститут громадянського суспільства, системний підхід, суб’єктно-діяльнісний підхід, особистісно-орієнований підхід, функціональний підхід.Анотація
У статті представлені теоретичні позиції низки науковців щодо сутнісних та структурних характеристик громадянського суспільства. Метою дослідження виступив аналіз методологічних підходів до формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства. Виокремлено підходи, що обумовлюють методологічні засади дослідження, становлять підґрунтя до формування структурних компонентів соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства. Такими підходами визначені: системним, суб’єктно-діяльнісним, особистісно-орієнтованим, функціональний.Посилання
Vakhovskyi, L. (2005). Metodolohiia doslidzhennia istoryko-pedahohichnoho protsesu: postanovka problemy [Methodology of the study of the historical-pedagogical process: problem statement]. Shliakh osvity – The path of education, 36, 7–11 [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (2008). Metodolohiia. Entsyklopediia osvity – Encyclopedia of Education / V. H. Kremen (Ed.). Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Hromadianske suspilstvo v suchasnii Ukraini: spetsyfika stanovlennia, tendentsii rozvytku. F. M. Rudych (Ed.). (2006). Kyiv: Parlamentske vyd-vo [in Ukrainian].
Hural, P. F. (2013) Hromadianske suspilstvo i derzhava v Ukraini: vzaiemodiia i rozvytok [Civil Society and the State in Ukraine: Interaction and Development]. Chasopys Kyivskoho universytetu prava. Teoriia ta istoriia derzhavy i prava. Filosofiia prava – Journal of the Kyiv University of Law. Theory and history of state and law. Philosophy of Law, 3, 13–16 [in Ukrainian].
Zelenko, H. I. (2007). Instytutsionalizatsiia hromadianskoho suspilstva u postsotsialistychnykh krainakh (na prykladi krain Vyshehradskoi hrupy ta Ukrainy). Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Zymohliad, V. Ia. (2011). Instytutsionalizatsiia hromadianskoho suspilstva v ukraini yak politychna problema [Institutionalization of civil society in Ukraine as a political problem]. Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho – Bulletin of the National Law Academy of Ukraine named after Yaroslav the Wise. Kharkiv, 11, 234–242 [in Ukrainian].
Ippolitova, N. V. (2012). Metodologicheskie osnovaniya issledovaniya problem professionalnoy pedagogIki. – Nauchnyie issledovaniya v obrazovanii, 11. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ vzaimosvyaz-ponyatiy-metodologiya-i-metodologicheskiy-podhod [in Russian].
Kontseptsiia hromadianskoho vykhovannia osobystosti v umovakh rozvytku ukrainskoi derzhavy: proekt. Hromadianska Osvita (2000). Kharkiv, 21, 6–7 [in Ukrainian].
Koen, Dzh. L., Arato, E. (2003). Hrazhdanskoe obshchestvo y polytycheskaia teoryia. Moskva: Ves Myr [in Russian].
Metodolohiia i orhanizatsiia naukovykh doslidzhen. URL: http://dn.khnu.km.ua/dn/k_default.aspx? M=k0356&T=01_2&lng=1&st=0 [in Ukrainian].
Savchenko, S. V. (2004). Naukovo-teoretychni zasady sotsializatsii studentskoi molodi v pozanavchalnii diialnosti v umovakh rehionalnoho osvitnoho prostoru. Doctor’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].
Sysoieva, S. O., Krystopchuk, T. Ie. (2013). Metodolohiia naukovo-pedahohichnykh doslidzhen: pidruchnyk. Rivne: Volynski oberehy [in Ukrainian].
Stepanenko, V. (2016). Hromadianske suspilstvo: dyskursy i praktyky. Extended abstract of doctor’s thesis. Kyiv. [in Ukrainian].