ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ПОВНОЦІННОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Автор(и)

  • М. П’ятак Сосонська ЗОШ І-ІІІ ст. Вінницького району, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2008.187695

Анотація

У статті автор досліджує актуальну проблему формування повноцінного здоров’я підростаючого покоління. Аналізуючи критичний стан здоров’я молоді автор робить висновок про те, що однією з причин такого стану є невірне розуміння поняття «повноцінне здоров’я» з боку традиційної педагогіки. У статті проаналізовано різні підходи до визначення суті поняття «духовне здоров’я». Розкрито погляд традиційної педагогіки на духовне здоров’я як комплекс психічних та соціальних якостей людської особистості. При порівняльному аналізі такого погляду та погляду християнської педагогіки автор робить висновок про необхідність розуміння духовного здоров’я як основи людського буття, як зв’язок людини з Божественною сутністю, як розуміння сенсу життя. На підставі аналізу творів К.Д. Ушинського, В.В. Зеньковського, І.Д. Беха стверджується думка про пріоритетність духовних цінностей над тілесними, духовного здоров’я над фізичним. Розкривається суть ієрархічної структури людської особистості, зміст ієрархії педагогічних завдань. Підсумовуючи дослідження автор пропонує конкретні кроки з поліпшення ситуації зі здоров’ям дітей на прикладі впровадження християнської педагогіки та досвіду педагогічного колективу школи, якою він керує.

In this article the author investigates the formation of complex health of growing-up generation. While analyzing the critical state of the youth’s health, the author makes the conclusion, that such a state is caused by many reasons, among which – misunderstanding of the notion «complex health» from the point of traditional pedagogics. The article explains different approaches to the notion of «spiritual health». The approach of traditional pedagogics to spiritual health, as a complex of mental and social qualities of man’s personality is brightly pointed out. Within the contrastive analysis of such a position and the position of christian pedagogics, the author emphasizes the necessity of right understanding of spiritual health, as the basis of human life, as connection of the man with the divine essence and as understanding of life sence. The hypothesis about the dominative meaning of spiritual values and dominance of spiritual health above the physical one is made as a conclusion of the works of Ushynskiy, Zen’kovskiy and Beh. The article lights out the essence of hierarchical structure of the person, the contents of hierarchy of the pedagogical tasks. The author finishes with the proposal of some concrete steps in order to improve the situation with the chidren’s health using as example of christian pedagogics and the experience of the labour collective, rulled by him.

Біографія автора

М. П’ятак, Сосонська ЗОШ І-ІІІ ст. Вінницького району

Директор

Посилання

Архієпископ Феодосій (Дикун). Свята криниця. Краткий життєвий опис митрополита Полтавського і Кременчуцького Феодосія. – 2002. – Т. 1.

Бех І.Д. Виховання особистості. – К.: Либідь, 2003.

Бойченко .ЄТ, Василенко С..,В Гущина Н.,. І Дивин .В., Заплатинський В.М., Манюк О.І. Основи здоров’я. – К., 2003.

Зеньковский В.В. Педагогіка. – Клин: Фонд «Христианская жизнь», 2002.

Коденко Я.В. Основи медичних знань. – К.: Арт-освіта, 2004.

Пестов Н.Е. Православное воспитание детей. – Санкт-Петербург: САТИСЪ, 1999.

Рогова Елена. Актуальность концепции воспитания Ушинского в современной педагогике // Вісник православної педагогіки. – 2006. – № 3.

##submission.downloads##

Як цитувати

П’ятак, М. (2019). ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ПОВНОЦІННОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2008.187695

Номер

Розділ

Статті