QUESTIONING IN CLASSROOMS
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2008.187771Анотація
В статті розглядаються системи опису рівнів та типів запитань, що викладачі використовують на заняттях. Надається розроблена автором таблиця для аналізування різних видів запитань.
The article investigates systems for describing the different levels and types of questions that teachers use in their classrooms. The instrument for analyzing questioning in classrooms is given in the article.
Посилання
Alle D.W. Questioning Skills. Stanford Calif: General Learning Corporation, 1989. – 286 p.
Blooms B.S. Taxonomy of Educational Objectives. Handbook 1: Cognitive Domqin. New York: David McKay, 2000. – 250 p.
Brown D. Teaching by Principles. Prentice Hall regents, 1994. – 467 p.
Dillion J.T. Teaching and the Art of Questioning. Bloomington, Ind.: Phi Delta Kappa Educational Foundation, 1999. – 200 p.
Griffin R.D. Questioning Skills for Teachers. Washington D.C.: National Education Association, 2002. – 180 p.
Moore K.D. Classroom teaching skills. The McGraw-Hill Companies, Inc, 1998. – 354 p.