АКМЕОЛОГІЯ ТА АКСІОЛОГІЯ – НОВІ АКЦЕНТИ В ІННОВАЦІЙНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Лариса Бондаренко Уманський Національний університет садівництва, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187850

Ключові слова:

Акмеологія, аксіологія, інноваційний освітній простір, інтрогенна активність, акме-технології, acmeology, axiology, innovative educational space, introgenic activitу, acme-technologies, акмеология, аксиология, инновационное образовательное пространство, интрогенная активность, акме-технологии.

Анотація

У статті розглядається походження та суть педагогічного аспекту понять «акмеологія» та «аксіологія», проблеми та тенденції інтеграції практично-орієнтованих акме-програм і технологій в освітньому просторі України. Наголошується на необхідності поглиблення знань та актуалізації уваги педагогів-практиків щодо акмеологічної та аксіологічної парадигми освітнього процесу, створенні освітнім закладом акме-середовища, що забезпечувало б високу мотиваційну включеність учня, студента в певний вид позитивної діяльності, захопленість нею як необхідною умовою досягнення нової якості освіти та виховання нового покоління громадян України XXI століття.

Статья рассматривает происхождение и сущность понятий «акмеология» и «аксиология» в их педагогическом значении, проблемы и тендеции интеграции акме-технологий и программ в образовательном пространстве Украины. Внимание акцентируется на необходимости углубления знаний и актуализации внимания педагогов-практиков к акмеологической и аксиологической парадигме образовательного процесса, формировании учебным заведеним акме-среды, что обеспечивало бы высокую мотивационную включенность ученика, студента в определенный вид положительной деятельности, увлеченность ею как необходимым условием достижения нового качества образования и воспитания нового поколения граждан Украины XXI столетия.

The article examines origin and essenсe of the conceptions «aсmeology» and «axiology», touches problems and tendencies in the process of integration acmetechnologies and programmes in Ukraine’s educational space. It is stressed on the necessity of extending practical teachers’ knowledge and actualization their attention in terms of acmeological and axiological paradigm of educational process, creating acme-environment in educational establishments which would secure profound motivated engaging the student into certain constructive activity and disposition to it as the necessary conditions for achieving new quality of education and upbringing new generation of Ukraine’s citizens of the XXI century.

Біографія автора

Лариса Бондаренко, Уманський Національний університет садівництва

Викладач англійської мови агротехнічного коледжу

Посилання

Ильин В.В., Пожарский С.Д. Философия и акмеология / В.В. Ильин, С.Д. Пожарский. – Спб. : Политехника, 2003. – 134 c.

Гуменна Т.Я. Акмеологічне моделювання освітнього середовища / Т.Я. Гуменна // Вісник наукової школи педагогів «Акме». – Ульяновск : Ул. ГТУ. – Випуск 2. – 2009. – 85 с.

Богославець Г.А. Інноваційна діяльнсть – крок до поліпшення якості освіти. / Г.А. Богославець // Педагогічний вісник. – 2009. – № 4. – С. 6–8.

Підласий І.П. Основи нової духовності / I.П. Підласий // Педагогічний вісник. – Черкаси, 2009. – № 4. – С. 21–22.

Данилова Г. Шкільна акмеологія: сутність та шляхи впровадження / Галина Данилова. – К., 2007. – 125 с.

Максимова В.Н. Введение в акмеологию школьного образования / В.Н. Максимова. – М.; СПб. : ЛОИРО, 2002. – 156 с.

Петрухін В. Акмеологія та підвищення якості освіти [Електроний ресурс] / В. Петрухін //http://osvitа.ua/school/technol/ 5405

##submission.downloads##

Як цитувати

Бондаренко, Л. (2019). АКМЕОЛОГІЯ ТА АКСІОЛОГІЯ – НОВІ АКЦЕНТИ В ІННОВАЦІЙНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187850

Номер

Розділ

Статті