ВПЛИВ МУЗИКИ НА ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187885Ключові слова:
Творчий розвиток дітей, музичне мистецтво, дошкільний вік дитини, музична культура, навчання дітей, талановиті діти, музичні здібності, creative development of children, musical art, pre-school age of child, musical culture, studies of children, talented children, musical children.Анотація
У статті показано необхідність музики в житті кожної дитини; вплив багатьох чинників на розвиток особистості в процесі заняття музичним мистецтвом; розкрито особливості дитячої музики. Зроблено висновок про те, що музична мова складає частину багатьох здібностей дітей до спілкування, близька не до музичної культури дорослих, а до музичного фольклору, адже у ній представлено сприймання музики і її виконання у вигляді руху всього тіла. Визначено, що головне в музичному розвитку дошкільника – «занурити» його у розмаїття музики, навчити «жити» нею, ознайомити з різними засобами виразності, образними рухами, навчити орієнтуватися в просторі, бачити себе серед інших.
В статье освещена необходимость музыки в жизни каждого ребенка; влияние множества факторов на развитие личности в процессе занятия музыкальным искусством; раскрыты особенности детской музыки. Сделаны выводы о том, что язык музыки составляет основную часть способностей детей к музыке, близок не к музыкальной культуре, а к музыкальному фольклору, потому что в нем представлено восприятие музыки и ее исполнение в виде движений всего тела. Определено, что главное в музыкальном развитии дошкольника – «окунуть» его в разнообразие музыки, научить «жить» ею, ознакомить с различными средствами выразительности, образными движениями, научить ориентироваться в пространстве, видеть себя среди других.
The article deals with the necessity of music in the life of every child; the influence of many factors on the development of a personality in the process of music classes and peculiarities of children’s music. In this article describe peculiar, distinguish peculiarity condition effectiveness psychology interaction system in applicable technology case-study in preparation future teacher. The article deals with that on the basis of scientific sources analysis the essence of the concept is grounded in the context of pedagogical categories, in particular such the essence of this concept system property and components of the didactic system are defined. In this article on the basis of analysis of the existing approaches in the psychologicalpedagogical literature to the understanding of trainings essence and their classification as lessons in high school, training is considered as a special kind of lesson.
Посилання
Дмитриева В.Г. Академия раннего развития. Развитие творческих способностей, или Прикоснемся к Прекрасному / В.Г. Дмитриева. – М. : АСТ; СПб. : Сова, 2006. – 66, [6] с. : ил. – (Маленькие гении).
Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні : наук.-метод. посіб. / наук. ред. О.Л. Кононко. – К. : Ред. Журн. «Дошкільне виховання», 2003. – 243 с.
Масару Ибука После трех уже поздно / И. Масару – М. : Олта, 2003. – 64 с.
Николаева Е.Н. Психология детского творчества / Е.Н. Николаева. – СПб. : Речь, 2006. – 220 с.
Суржанська В.А. Розвиваємо творчі здібності. – Х. : Основа, 2007. – 112 с. – (Дошкільний навчальний заклад розвивайка).
Тележникова Т. Лучшие игры, развивающие интелект и творческие способности / Т. Тележникова – Донецк: ООО ПКФ «БАО», 2008. – 272 с.