СПРИЙНЯТТЯ ТВОРІВ ЖИВОПИСУ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОГО СВІТОГЛЯДУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187910Ключові слова:
Сприйняття творів живопису, естетичний світогляд молодших школярів, образотворче мистецтво, perception of works of painting, aesthetically beautiful world view of junior schoolboys, fine art, восприятие произведений живописи, эстетичное мировоззрение младших школьников, изобразительное искусство.Анотація
Формування естетичного світогляду учнів молодшого шкільного віку в процесі вивчення образотворчого мистецтва – одне з домінантних завдань у реалізації навчально-виховних цілей педагогіки мистецтва. Цей процес базується на ознайомленні учнів із ціннісним (соціальним, художнім та естетичним) змістом образотворчого мистецтва, зокрема, під час сприйняття творів живопису. Такий підхід до розв’язання проблеми формування естетичного світогляду дає змогу молодшим школярам здобути знання про мистецтво та його особливу соціальну роль, сформувати ціннісне ставлення до прекрасного в мистецтві й довкіллі – основи розвитку креативного мислення й творчих здібностей.
Формирование эстетичного мировоззрения детей младшего школьного возраста в процессе изучения изобразительного искусства – одна из доминантных задач в реализации учебно-воспитательных целей педагогики искусства. Этот процесс базируется на ознакомлении учеников ис ценностным (социальным, художественным и эстетичным) содержанием
изобразительного искусства, в частности, во время восприятия произведений живописи. Такой подход к решению проблемы формирования эстетичного мировоззрения дает возможность младшим школьникам получить знание об искусстве и его особой социальной роли, сформировать ценностное отношение к прекрасному в искусстве и окружающей среде - основы развития креативного мышления и творческих способностей.
Forming of aesthetically beautiful world view of children of midchildhood in the process of study of fine art – one of dominant tasks in realization of educational and educate aims of pedagogics of art. This process is based on the acquaintance of students from by the valued (social, artistic and aesthetically beautiful) maintenance of fine art, in particular, during perception of works of painting. Such going near the decision of problem of forming of aesthetically beautiful world view enables junior schoolboys to get knowledge about an art and by his person of social role, to form the valued attitude toward wonderful in an art and environment of basis - of development of креативного thought and creative capabilities.
Посилання
Коновець С.В. Образотворче мистецтво як засіб активації дитячої творчості / С.В. Коновець // Мистецтво та освіта. – 1999. – № 3. – С. 15-18.
Гриценко І. В. Використання художнього діалогу в процесі формування естетичного досвіду молодших школярів : [методичні рекомендації] / І.В. Гриценко. – Херсон : ХДПУ, 2002. – 24 с.
Твори українського образотворчого мистецтва на уроці у школі : [методичні рекомендації для вчителів образотворчого мистецтва шкіл різного типу навчання] / Автор-укладач С.В. Коновець : ІЗМН. – К., 1997. – 64 с.