ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ТВОРЧИХ ФАХОВИХ ЗАВДАНЬ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ

Автор(и)

  • Катерина Рум’янцева Вінницький інститут економіки Тернопільського національного економічного університету, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187923

Ключові слова:

Творчі завдання, фахові завдання, майбутні економісти, творческие задания, профессиональные задания, будущие экономисты, creative tasks, specialized tasks, future economists.

Анотація

У статті презентовані психолого-педагогічні аспекти реалізації впровадження творчих фахових завдань під час вивчення дисципліни «Математика для економістів» студентами економічних спеціальностей. Узагальнено різні підходи щодо визначення поняття «творчі завдання», розглянуто цикли їхнього розв’язання та критерії віднесення того чи іншого завдання до творчого. Розкрито сутність поняття «творчі фахові завдання» та сформульовано основні вимоги до таких завдань. Зроблено висновок, що використання творчих завдань значно підвищує ефективність навчання. Такі завдання дозволяють: узагальнити, повторити й засвоїти навчальний матеріал; розвивати творчі здібності студентів; розвивати пізнавальний інтерес, абстрактне та логічне мислення; формувати навички спільної роботи; встановлювати міжпредметні зв’язки.

В статье рассматриваются психолого-педагогические аспекты реализации внедрения творческих профессиональных заданий в учебный процесс будущих экономистов. Раскрыта суть понятия «творческие  профессиональные задания» и сформулированы основные требования к таким заданиям. Сделан вывод о том, что использование творческих профессиональных заданий значительно повышает эффективность образования. Такие задания позволяют: обобщить, повторить и усвоить учебный материал; развивать творческие способности студентов; развивать познавательный интерес, абстрактное и логическое мышление; формировать навыки совместной работы; устанавливать межпредметные связи.

In the article the psychologic-pedagogical aspects of realization of inculculation of creative specialized tasks in learning of discipline «Mathematics for economists» by the students of economical specialties are presented. Different approaches to definition of the term «creative tasks» are united and the cycles of their solving and the criteria of referring or that task to a creative one are observed. The essence of the term «creative specialized tasks» is revealed and main demands to these tasks are formulated. It was made a conclusion that using creative tasks considerably raise effectiveness of studying. Such tasks make it possible: to unite, revise and learn educational material; to encourage cognitive interest, abstract and logic mentality; to form skills of common work; to establish connection between disciplines.

Біографія автора

Катерина Рум’янцева, Вінницький інститут економіки Тернопільського національного економічного університету

К. пед. н., викладач

Посилання

Слепкань З. Формування творчої особистості учня в процесі навчання математики / Зінаїда Слепкань // Математика в школі. – 2003. – № 1. – С. 6–9.

Клочко В.І. Розвиток творчого мислення студентів технічних університетів / В.І. Клочко, С.А. Кирилащук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / [редкол.: І.А. Зязюн (голова) та ін.]. – К., Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2007. – Вип. 14 – С. 299–305.

Морозов А.В. Креативная педагогика и психология : учеб. пособ. / А.В. Морозов, Д.В. Чернилевский. – М. : Академический Проект, 2004. – 560 с.

Сисоєва С.О. Педагогічна творчість: розв’язування творчих фахових задач засобами інформаційних технологій : навч.-метод. посіб. / С.О. Сисоєва, О.Г. Смілянець. – Вінниця : ЦПННМВ, 2006. – 180 с.

Швайко В.В. Целевая установка как способ управления процессом решения творческих задач / В.В. Швайко // Психологический журнал – 1987. – № 6. – С.69–78.

Мойсеєнко Л.А. Психологія розуміння творчих математичних задач на різних етапах їхнього розв’язання / Л.А. Мойсеєнко // Педагогіка і психологія. – 2001. – № 3–4 (32–33). – С. 117–124.

Супруненко М.І. Форми залучення старшокласників до розв’язування творчих задач / М.І. Супруненко // Педагогіка і психологія. – 2008. – № 3–4 (60–61). – С. 45–52.

Познавательные психологические процессы / сост. и общ. ред. А.Г. Маклакова. – СПб: Питер, 2001. – 480 с.

Дутка Г.Я. Фундаменталізація математичної освіти майбутніх економістів : монографія / Г.Я. Дутка; наук. ред. д-р пед. наук, проф., чл.-кор. АПН України М.І. Бурда. – К. : УБС НБУ, 2008. – 478 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Рум’янцева, К. (2019). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ТВОРЧИХ ФАХОВИХ ЗАВДАНЬ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187923

Номер

Розділ

Статті