НАПРЯМКИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ СІМ’ЯНИНА В УМОВАХ ІНТЕРНАТНОГО ЗАКЛАДУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187925Анотація
Розглянуто проблему підготовки дітей-сиріт в умовах інтернатного закладу до майбутнього сімейного життя. З’ясовано поняття «підготовка учнівської молоді до сімейного життя». Охарактеризовано основні напрямки виховної роботи з формування особистості сім’янина, а саме: національно-патріотичний, юридично-правовий, морально-релігійний, господарсько-економічний, естетичний, психологічний, статево-сексуальний та усвідомленого батьківства в умовах інтернатного закладу на сучасному етапі реформування державної системи опіки для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Підкреслено важливість виховання справжнього сім’янина в інтернатному закладі, вказано на основне протиріччя між вимогами суспільства до формування особистості, добре підготовленої до створення сім’ї та виховання дітей, і можливостями школи-інтернату готувати її до цього.
Рассмотрена проблема подготовки детей-сирот в условия интернатного учреждения к будущей семейной жизни. Выяснено понятие «подготовка ученической молодежи к семейной жизни». Охарактеризованы основные направления воспитательной работы по формированию личности семьянина, а именно: национально-патриотическое, юридически-правовое, морально-религиозное, хозяйственно-экономическое, эстетическое, психологическое, сексуальное и осознанное родительство, в условиях интернатного учреждения на современном этапе реформирования государственной системы опеки для детей-сирот и детей, лишенных родительского попечительства. Подчеркивая важность воспитания настоящего семьянина в интернатном учреждении, указано на основное противоречие между требованиями общества к формированию личности, которая хорошо подготовлена к созданию семьи и воспитанию детей, и возможностями школы-интерната готовить ее к этому.
The problem of preparation of orphans to future family life in the conditions of boarding school is considered. The definition «preparation of students to family
life» is found out. Basic directions of educational work for forming of personality of family man are distinguished, such as: national-patriotic, legal, morally-religious, economic, aesthetic, psychological, gender-sexual and conscious parenting, in the conditions of boarding school on the modern stage of reformation of the state system of trusteeship for orphans and children deprived parental care. Underlining the importance of education of the real family man in boarding school, it is indicated on basic contradiction between the requirements of society to forming of personality which will be well prepared to building a family and growing children, and possibilities of boarding school to prepare students to it.
Посилання
Ващенко Г.Г. Виховання волі і характеру : підручник для педагогів / Григорій Григорович Ващенко. – К.: Видавництво «Школяр», 1999. – 385 с.
Гноевая О.Н. Становление готовности старших учащихся к семейной жизни в условиях деятельности психолого-педагогического отделения реабилитационного центра : автореф. дис. на получение науч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01. «Общая педагогика, история педагогики и образования» / О.Н. Гноевая. – Петропавловск-Камчатский, 2006. – 20 с.
Зритнева Е.И. Воспитание будущего семьянина в современной России : автореф. дис. на получение науч. степени доктора пед. наук : спец. 13.00.01. «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Е.И. Зритнева. – Ставрополь, 2006. – 48 с.
Кравець В.П. Психолого-педагогічні основи підготовки школярів до сімейного життя / Володимир Петрович Кравець. – Тернопіль : «Богдан», 1997. – 180 с.