САМОСТІЙНА РОБОТА ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188005Ключові слова:
Самостійна робота, майбутній вчитель технології, самостійність, independent work, future technology teacher, independence, самостоятельная работа, будущий учитель технологии, самостоятельность.Анотація
У статті подається законодавче підтвердження необхідності оновлення системи освіти з метою формування творчої особистості фахівця, здатного навчатися впродовж життя, у цьому аспекті розглядається значення самостійної роботи в професійній підготовці майбутніх вчителів технології. Дається короткий огляд досліджень, які здійснювалися в даній галузі. Автор проводить аналіз терміну «самостійна робота», систематизує існуючі в літературі тлумачення даного поняття, узагальнює та конкретизує їх щодо вищої школи, пропонує власне визначення даного поняття.
В статье подается законодательное подтверждение необходимости обновления системы образования с целью формирования творческой личности специалиста, способного учиться на протяжении жизни, в этом аспекте рассматривается значение самостоятельной работы в профессиональной подготовке будущих учителей технологии. Дается короткий обзор исследований, которые осуществлялись в данной отрасли. Автор проводит анализ термина «самостоятельная работа», систематизирует существующие в литературе толкования данного понятия, обобщает и конкретизирует их относительно высшей школы, предлагает собственное определение данного понятия.
The article is devoted to the legislative confirmation of necessity of update the educational system with the purpose of forming a creative specialist personality, able to study during life; the value of independent work is examined in professional training of future technology teachers in this aspect. The short review of researches which was carried out in this industry is given. An author analyses a concept «independent work», systematizes interpretations of this concept, existing in literature, systematize and specifies them relative to higher school, offers own determination of this concept.
Посилання
Азимов Э.Г., Щукин А.И. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков) [Електронний ресурс] / Эльхан Гейдарович Азимов, Анатолий Николаевич Щукин. – СПб. : Златоуст, 1999 [Цит. 2010, 15 січня]. – Режим доступу : http://www.gramota.ru/slovari/info/az/ – Назва з екрану.
Бойко Я. Організація самостійної роботи студентів у вищих педагогічних навчальних закладах / Яна Бойко. – Рідна школа. – 2009. – № 10. – С. 19–23.
Буряк В. Система дидактичних умов ефективної організації навчальної пізнавальної діяльності / Володимир Буряк // Рідна школа. – 2007. – № 9. – С. 25–28.
Василенко О.В. Організація самостійної роботи студентів заочної форми навчання вищих навчальних закладів юридичного профілю : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Василенко Олена Вікторівна. – К., 2008. – 22 с.
Демченко О. Реалізація основних підходів, методів та форм організації самостійної роботи у сучасній педагогічній практиці / Олена Демченко // Рідна школа. – 2006. – № 7. – С. 19–21.
Джеджула О. Організація самостійної роботи студентів при вивченні графічних дисциплін / Олена Джеджула // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2002. – № 4. – С. 52–53.
Заика Е.В. Психологические вопросы организации самостоятельной работы студентов в ВУЗе / Евгений Валентинович Заика // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. – № 5. – С. 13–19.
Зимняя И.А. Педагогическая психология [Електронний ресурс] / Ирина Алексеевна Зимняя. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1997. – 480 с. – [Цит. 2010, 8 січня]. – Режим доступу : www.pedlib.ru/Books/2/0309/2_0309-69/shtml. – Назва з екрану.
Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение : Учеб. пособ. для слушателей ФПК по дисциплине «Педагогика и психология высшей школы» / Виталий Андреевич Козаков. – К. : Выща шк., 1990. – 248 с.
Кучер З. Форми самостійної роботи студентів за кредитно-модульної системи навчання / Зоя Кучер // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2007. – № 5–6. – С. 52–54.
Ляпунова В. Організація самостійної роботи студентів заочної форми навчання / Валентина Ляпунова // Рідна школа. – 2006. – № 1. – С. 26–28.
Малихін О. Мотиваційно-цільовий компонент самостійної навчальної діяльності студентів вищого педагогічного навчального закладу / Олександр Малихін // Рідна школа. – 2005. – № 8. – С. 28–30.
Онучак Л.В. Педагогічні умови організації самостійної поза аудиторної роботи студентів економічних спеціальностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Онучак Людмила Володимирівна. – К., 2002. – 24 с.
Цюприк А.Я. Організація самостійної роботи студентів технічного коледжу у процесі навчання суспільних дисциплін : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Цюприк Андрій Ярославович. – К., 2005. – 22 с.
Шимко І.М. Дидактичні умови організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Шимко Ія Миколаївна. – Кривий ріг, 2003. – 21 с.
Шишкіна Н.О. Організація самостійної роботи студентів у процесі вивчення юридичних дисциплін у вищому навчальному педагогічному закладі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Шишкіна Наталія Олександрівна. – Харків, 2004. – 20 с.