ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ З ДИЗАЙНУ В УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬОГО КОНСТРУЮВАННЯ ВИРОБІВ З ДЕРЕВИНИ

Автор(и)

  • Ольга Гервас Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188021

Ключові слова:

Дизайн, позашкільна система освіти, факультативні заняття з трудового навчання, художнє конструювання і виготовлення декоративних виробів, design, out-of-school system of education, optional employments after labour studies, artistic constructing and making of decorative wares.

Анотація

У статті розглядається можливість формування знань у галузі дизайну в учнів основної школи на заняттях факультативу «Основи дизайну», у процесі художнього конструювання і виготовлення декоративних виробів з деревини, та їх художньої обробки мозаїкою технікою – маркетрі. Розкриваються поняття: «мозаїка», «маркетрі», «інтарсія». Надається інформація з особливостей технології художньої обробки деревини технікою – маркетрі.

В статье рассматривается возможность формирования знаний в области дизайна у учащихся основной школы на занятиях факультатива «Основы дизайна», в процессе художественного конструирования и изготовления декоративных изделий понятия: «мозаика», «маркетри», «интарсия». Даётся информация про особенности технологии художественной обработки древесины техникою – маркетри.

In the article possibility of forming of knowledges is examined from a design for the students of basic school on employments of fakultativ of «design Basis», in the process of the artistic constructing and making of decorative wares from wood and them artistic treatment a mosaic by a technique – marketri.Concepts open up : «mosaic», «marquetry», «intarsia». Information is given from the features of technology of artistic treatment of wood by a technique – marquetry.

Біографія автора

Ольга Гервас, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доцент кафедри художньої та технічної творчості

Посилання

Антонович А.Є. Художні техніки у школі. – К. : Вища школа, 1999. – 247 с.

Будзан А.Ф. Різьба по дереву в західних областях України. – К., 2000. – 171 с.

Волкотруб И.Т. Основы художественного конструирования : Учебник для худож. учеб. заведений. – 2-е издание., перераб. и доп. – К. : Вища школа., Главное издательство, 1989. – 191 с.

Гоберман Д. Мистецтво гуцулів. – М., 2001. – 214 с.

Коноваленко А.М. Мозаика из дерева. – К., 1997. – 154 с.

Тищенко О.Р. Декоративно-прикладне мистецтво східних слов’ян і давньоруської народності (І ст. до н.є. – середина ХНІ ст. н.є.). – К., 1998. – 314 с.

Чугай Р.В. Народне декоративне мистецтво Яворівщини. – К., 2002. – 56 с.

Шпара П.Е. Техническая эстетика и основы художественного конструирования. – К.: Вища школа, 1989. – 380 с.

Ящук С.М. Виконання основних етапів проектування на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2003. – № 2. – С. 13–17.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гервас, О. (2019). ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ З ДИЗАЙНУ В УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬОГО КОНСТРУЮВАННЯ ВИРОБІВ З ДЕРЕВИНИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188021

Номер

Розділ

Статті