ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ У ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ УЧНІВ США

Автор(и)

  • Тетяна Капелюшна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188060

Ключові слова:

Технологія, технологічна підготовка, проект, метод проектів, проектно-технологічний підхід, technology, technological training, project method, project, design and technology approach.

Анотація

У статті розкриті особливості використання методу проектів у процесі технологічної підготовки учнів у середніх навчальних закладах США, наведені приклади проектних завдань. Підкреслюється цінність досвіду впровадження проектної технології у навчальний процес США для забезпечення цілісного розвитку дитини, підвищення якості знань, зокрема при вивченні освітньої галузі Технологія. Автор висловлює думку про те, що метод проектів можна вважати провідним методом технологічної підготовки учнів американської школи на всіх етапах навчання та науковою базою для розвитку нових методів і прийомів.

В статье раскрыты особенности использования метода проектов в процессе технологической подготовки учащихся средних учебных заведений США, приведены примеры проектных заданий. Подчеркивается ценность опыта внедрения проектной технологии в учебный процесс США для обеспечения целостного развития ребёнка, повышения качества знаний, в частности при изучении образовательной области Технология. Автор высказывает мнение о том, что метод проектов можно считать ведучим методом технологической подготовки учащихся американской школы на всех этапах обучения и научной базой для развития нових методов и прийомов.

The article presents the use of Project Method in the process of students’ technological training at secondary schools in the United States of America and gives examples of project (design) tasks. It emphasizes the experience value of the use of project technology in the learning process for the holistic children’s development, improving the quality of knowledge in particular in the process of studying Technology. The author is convinced that the project method can be considered as the leading method in the process of technological training at all stages at American secondary schools and can also be the scientific basis for the development of new methods and techniques.

Біографія автора

Тетяна Капелюшна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Аспірантка

Посилання

Андріяш С., Никитюк Т. США : [Система освіти] //Управління освітою. – 2002. − № 21 (Інформаційний світ. – № 6. – С. 1–8.

Вернадський В. Начало и вечность жизни. − М. : Советская Россия, 1989. − 703 с.

Державний стандарт базової і повної середньої освіти. Затверджений постановою Кабінету міністрів України від 14 січня 2004 р. // Інформаційний збірник Міністерства і науки України, 2004. − № 1−2.

Дмитриев Г.Д. Джонни идёт в школу. − М. : Новая школа, 2001. − С. 64−65.

Дунаевский Л. Нове методические искания в американской школе. //Ком. просвещение, 1926. − № 1 − С. 217−221.

Експериментальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Трудове навчання 5−9 класи / Мадзігон В., Левченко Г., Денисенко Л., Кондратюк Г., Моцак В., Осипов О., Савченко Л. та ін. − К. : Педагогічна думка, 2000. − 239 с.

Ісаєва Г. Метод проектів – ефективна технологія навчання учнів сучасної школи // Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати. Практико зорієнтований збірник. – К. : Департамент, 2003. – С. 207–211.

Локшина О. Стратегія Ради Європи в галузі шкільної освіти // Шлях освіти. – 2002. – № 3. – С. 19–22.

Мадзигон В. Продуктивная педагогика. Политехнические основы соединения обучения с производительным трудом: Монография. − К. : «Вересень», 2004. − 55 с.

Малькова З. США: поиски решения стратегической задачи школы. // Педагогіка. – 2000. − № 1. − С. 82–92.

Манжос Б. Останні досягнення методи проектів у Америці // Шлях освіти. – 1929. − № 5, 6 − С. 194–199.

Мельниченко Б. Метод проектів за рубежем: минуле і сучасне. // Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати. Практико зорієнтований збірник. – К. : Департамент, 2003. – С. 133−136.

Методика трудового навчання: проектно-технологічний підхід: Навчальний посібник / Бербец В.В.; Дубова Н.В.; Коберник ОМ. .; Кравченко Т.В. та ін. / За заг. ред. О.М. Коберника, В.К. Сидоренка. – Умань : КопіЦентр, 2007. – С. 9.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: Учеб. пособ. для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. Кадров / Е.С. Полат, М.Ю. Сухарина, М.В. Можеева, А.Е. Петров; Под ред. Е.С. Полат. − М. : Издательский центр «Академия», 1999. − 224 с.

Пичугина Г. Программа дополнительного образования американських школьников «4−Н» // Педагогіка. – 1999. − № 5. – С. 110−116.

Сисоєва С. Особистісно зорієнтовані педагогічні технології: метод проектів // Метод проектів : традиції, перспективи, життєві результати. Практико зорієнтований збірник. – К. : Департамент, 2003. – С. 119–124.

Шевельова О. Метод проектів: історія розвитку та сучасність. //Зб. наук.праць «Інноваційні технології в професійній підготовці вчителя трудового навчання: проблеми теорії і практики». − Випуск 1. − Полтава, 2006. − С. 257–260.

America 2000. An Education Strategy. – Washington DC., 1991. – 18 p.

Dewey J. Experience in Education. The latter works of J. Dewey. Carbondale: Southern Illinois University Press, 1938. Vol.13. – 64 p.

The General Purpose of American Education. – Washington DC., 1981.

Goals 2000 − Educate America Law. – Washington DC., 1994.

A Nation at Risk. – Washington DC: US Department of Education, 1983.

##submission.downloads##

Як цитувати

Капелюшна, Т. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ У ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ УЧНІВ США. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188060

Номер

Розділ

Статті