ОСНОВИ ЗАГАЛЬНОТЕХНІЧНОГО НАВЧАННЯ В КОНТЕКСТІ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ ПОЛЬЩІ

Автор(и)

  • Руслан Кобилянський Бродівський педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188062

Ключові слова:

Загальнотехнічне навчання, технічне навчання, праця, техніка, general technique studies, technical studies, labour, technique, общетехническая учеба, техническая учеба, труд, техника.

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність теми, висвітлено мету і практичне значення одержаних результатів .

Зміст статті розкриває складну ситуацію яка склалася в Польщі в процесі реорганізації загальнотехнічного навчання. Описує велику роботу прихильників різних напрямків розвитку загальнотехнічного навчання. Автори першого вважають, що головним розділом програми навчання техніки є технологія матеріалів. Автори другого напрямку обґрунтовують свої погляди на тезах про виховання за допомогою спеціально організованої комплексної технічної діяльності.

Висвітлена ідея потреби створення у Польщі власної моделі загальнотехнічного навчання, яка була б сильно пов’язана з польськими освітніми традиціями, польською культурою та місцем поляків на арені технічних змагань людства.

В статье обоснована актуальность темы, отражена цель и практическое значение полученных результатов .

Содержание статьи раскрывает сложную ситуацию, которая сложилась в Польше в процессе реорганизации общетехнической учебы. Описывает большую работу сторонников разных направлений развития общетехнической учебы. Авторы первого направления считают, что главным разделом программы учебы техники является технология материалов. Авторы второго направления обосновывают свои взгляды на тезисах о воспитании, с помощью специально организованной комплексной технической деятельности.

Освещенная идея потребности создания в Польше собственной модели общетехнической учебы, которая была бы сильно связана с польскими образовательными традициями, польской культурой и местом поляков на арене технических соревнований человечества.

The Actuality of theme is proved in the article. A purpose and practical value of the results is reflected in the article.

The contents of the article discovers a difficult situation which took place in Poland in the process of reorganization of general technique studies. The article describes large work of the supporters of different directions of development of general techniques studies. The authors of the first direction consider that the main part of the program technique of studies is Technology of Materials.

The authors of the second direction ground their theses about education by means of the specially organized complex technical activity.

The idea of the necessity of creation in Poland of its own model of general technique studies, the model, which would be strongly related to Polish educational traditions, Polish culture and the role of Poland on the arena of technical competitions of humanity is described in the article.

Біографія автора

Руслан Кобилянський, Бродівський педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича

Викладач загальнотехнічних дисциплін

Посилання

Bober W. Stan edukacji technicznej w szkoіach oraz wstкpne propozycje zmian //Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1995. – nr 2. – s. 68.

Bober W. Stan edukacji technicznej w szkoіach oraz wstкpne propozycje zmian //Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1995. – nr 2. – s. 69.

Bogdaсski M., Sokoіowski S. Wartosc poznawcza zadaс wytwуrczych, [w:] Problemy ksztaіcenia nauczycieli techniki. – Opole, 1994. – s. 169.

Brzozowska A. Z. O ksztaіceniu rak opowiesc //Przeglad Techniczny. – 1994. – nr 3. – s. 14.

Chalas K. W poszukiwaniu nowych form wychowania technicznego //Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1997. – nr 2. – s. 71-72.

Furmanek W. Ocena stanu obserwowanych przemian w polskim systemie edukacji ogуlnotechnicznej //Edukacja ogуlnotechniczna inacze. – 1997. – nr 9. – s. 4.

Furmanek W., цитована праця. – 261 с.

Furmanek W., цитована праця. – 260 с.

Michalski A. Informacja na temat miкdzynarodowych organizacji dziaіaj№cych na rzecz edukacji technicznej spoіeczeсstwa, [w:] Koncepcja programowa ksztaіcenia ogуlnotechnicznego. – Krakуw, 1993. -120 s.

Redakcja i nauczyciele o wiosennym referendum// Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1995. – nr 5. – s. 260.

Pigon St. Z Komborni w swiat. – 1983. – s. 116.

Polny R. Kto wprowadziі ksztaіcenie politechniczne? Czy ten system dzisiaj kontynuowaж? //Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1993. – nr 4. – s. 205.

Polny R. Systemy szkolnictwa w wybranych krajach kapitalistycznych i socjalsitycznych. – Warszawa, 1973: Д. О. Тхоржевський. Методика трудового і професійного навчання. – Київ, 1992. – с. 16.

«Praca rкczna w szkole». Organ Towarzystwa Miіoњnikуw Robуt Rкcznych. – Warszawa, 1935. -120s.

Sochaсski Wі. Odchodzenie od rzeczywistosci // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1997. – nr 2. – s. 69-70.

Szanowny Panie Prezydencie // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1992. – nr 2. – s. 125.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кобилянський, Р. (2019). ОСНОВИ ЗАГАЛЬНОТЕХНІЧНОГО НАВЧАННЯ В КОНТЕКСТІ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ ПОЛЬЩІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2010.188062

Номер

Розділ

Статті