МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ Т ЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ СОЦІАЛЬНО- ЕКОНОМІЧНИХ ВИМОГ І ПОТРЕБ

Автор(и)

  • Валентина Лозовецька Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2010.188143

Ключові слова:

Вчитель, , соціально-економічні зміни, технологічна освіта, технологічне мислення, системний підхід, цілісність, teacher, social and economical changes, technological education, technological thinking, systematic approach, entireness.

Анотація

В статті висвітлено основні методологічні засади професійної підготовки майбутнього вчителя технологічної освіти в контексті сучасних соціально-економічних змін. Акцентовано увагу на необхідності цілісного бачення завершеної технології певного виду технологічної діяльності на засадах застосування принципів системності і свідомості, що в свою чергу передбачає виявлення міжпредметних зв’язків, наступність і перспективність у розвитку знань майбутнього вчителя. Реалізація відповідної моделі професійної підготовки майбутнього вчителя технологічної освіти має здійснюватися на засадах застосування системного підходу, структурного та функціонального аналізів щодо діагностики та моделювання у навчальному процесі особливостей сучасної технологічної діяльності, організації дослідницької роботи, спрямованої на формування технологічного мислення, здатності майбутнього вчителя технологічної освіти до самостійної інтеграціїї знань та умінь у прогнозуванні та проектуванні результатів технологічної діяльності.

В статье отражены основные методологические принципы профессиональной подготовки будущего учителя технологического образования в контексте современных социально-экономических изменений. Акцентировано внимание на необходимости целостного виденья завершенной технологии определенного вида технологической деятельности на принципах применения принципов системности и осознанности, которое в свою очередь предусматривает выявление межпредметных связей, следующая и перспективность, в развитии знаний будущего учителя. Реализация соответствующей модели профессиональной подготовки будущего учителя технологического образования должна осуществляться на принципах применения системного подхода, структурного и функционального анализов, относительно диагностики и моделирования в учебном процессе особенностей современной технологической деятельности, организации исследовательской работы, направленной на формирование технологического мышления, способности будущего учителя технологического образования, к самостоятельной интеграции знаний и умений в прогнозировании и проектировании результатов технологической деятельности.

The article deals with the main methodological principles of professional intending technological education teacher training in the context of contemporary social and economic changes. Attention is paid to the need of an entire view of complete technology of a definite kind of technological activity on the principles of systemacy and consciousness, which provides for finding out interdisciplinary connections, succession and availability in teacher’s knowledge development. Definite model of professional technological education teacher training implementation should be realized on the basis of the following: a systemic approach application; structural and functional analyses of modern technological education monitoring and modeling in the process of education; organizing of research activity aimed at technological thinking formation, intending technological education teacher’s ability to independent integration of the knowledge and skills of foreseeing and projecting of the technological activity results. 

Біографія автора

Валентина Лозовецька, Інститут професійно-технічної освіти НАПН України

Доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник лабораторії професійної орієнтації і виховання

Посилання

Беспалько В.П. Основы теории педагогических систем. – Воронеж : Изд-во Воронеж., ун-та, 1977. – 307 с.

Загвязинский В.И., Атаханов Р. Методология и методы психолого-педагогического исследования : Учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 208 с.

Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения. – Ростов-на-Дону : Изд-во «Феникс». – 1996. – № 3. – 509 с.

Лозовецька В.Т. Теорія і практика професійного навчання молодшого спеціаліста : Монографія. – Вінниця : Логос, 2001. – 447 с.

Психологія / За ред. Ю.Л. Трофимова. – К. : Либідь, 2000. – 558 с.

Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопределение. – Воронеж : Изд-во «Институт практической психологии», 1995.

##submission.downloads##

Як цитувати

Лозовецька, В. (2019). МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ Т ЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ СОЦІАЛЬНО- ЕКОНОМІЧНИХ ВИМОГ І ПОТРЕБ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2010.188143

Номер

Розділ

Статті