ДІАГНОСТИКА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Олена Нагайчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2010.188156

Ключові слова:

Інтелектуальний розвиток, інтелектуальна активність, учні, интеллектуальное развитие, интеллектуальная активность, ученики, intellectual development, intellectual activity, schoolchildren.

Анотація

У статті проаналізовано психолого-педагогічні аспекти співвідношення інтелекту та емоцій, розглядається сутність інтелектуального розвитку, а також умов та показників розумового розвитку школярів. Розкрито методику діагностики рівнів інтелектуального розвитку учнів в процесі проектно-технологічної діяльності, що здійснена на основі критеріїв: научуваність, сформованість інтелектуальних умінь школярів, інтелектуальна активність і наявність пізнавального інтересу до уроків трудового навчання.

В статье проведен анализ психолого-педагогических аспектов соотношения интеллекта и эмоций, рассматривается сущность интеллектуального развития, а также условий и показателей умственного развития школьников. Раскрыта методика диагностики уровней интеллектуального развития учеников в процессе проектно-технологической деятельности, что осуществлена на основе таких критериев: обучаемость, сформированность интеллектуальных умений школьников, интеллектуальная активность и наявность познавательного интереса к урокам трудового обучения.

The article is devoted to phychological and pedagogical aspects of intellect and emotien correlations, the essence of intellectual development, as well as conditions and factors of schoolchildren mental developmend. The diagnostics methods of pupils intellectual development level in the process of design and technology activity is realized on the base of such criterion: learning capalility, schoolchildren intellectual skills development, intellectual activity and cognitive interest availability to lesson of labor education.

Біографія автора

Олена Нагайчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Викладач кафедри техніко-технологічних дисциплін

Посилання

Богоявленская Д.Б. О предмете и методе исследования творческих способностей // Психологический журнал. – 1995. – Т. 16. – № 5. – С. 49–58.

Богоявленский Д.Н. Психология усвоения знаний в школе. / Д.Н. Богоявленский, Н.А. Менчинская. – М. : АПН РСФСР, 1959. – 347,[1] с.

Кабанова-Меллер Е.Н. Формирование умственной деятельности и умственное развитие учащихся / Е.Н. Кабанова – Меллер. – М. : Просвещение, – 1968. – 288 с. (Акад. пед. наук СССР. Ин-т психологии).

Калмыкова З.И. Проблема индивидуальных различий в обучаемости школьников // Советская педагогика. – 1968. – № 6. – С. 105–117.

Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / [під ред. Л.М. Проколієнко; упор. В.В. Андрієвська, Г.О. Балл, О.Т. Губко, О.В. Проскура]. – К. : Рад. шк., 1989. – 608 с.

Менчинская Н.А. Проблемы учения и умственного развития школьника: Избранные психологические труды / Н.А. Менчинская. – М. : Педагогика, 1989. – 224 с.

Носенко Е.Л. Емоційний інтелект: концептуалізація феномену, основні функції : Монографія / Е.Л. Носенко, Н.В. Коврига. – К. : Вища шк., 2003 – 126 с.

Педагогічний словник [за ред. дійсного члена АПН України М.Д. Ярмаченко]. – К. : Пед. думка, 2001. – 516 с.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Трудове навчання 5–12 класи. Затверджена Міністерством освіти та науки України (лист № 1/11-6611 від 23.12.2004 р.). Київ – Ірпінь : Перун. – 256 с.

Сухомлинський В.О. Розумове виховання і всебічний розвиток особистості / Вибрані твори. [у 5-ти т. Т.1.] – К. : Рад. школа, 1976. – С. 91–106.

Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования / М.А. Холодная. – 2–е изд., перераб. и доп. – СПб. : Питер, 2002. – 272 с.: ил – (Серия «Мастера психологии»).

##submission.downloads##

Як цитувати

Нагайчук, О. (2019). ДІАГНОСТИКА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2010.188156

Номер

Розділ

Статті