ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ТРУДОВОГО ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ В РІЗНІ ІСТОРИЧНІ ПЕРІОДИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2010.188172Ключові слова:
Трудова підготовка, трудове профільне навчання, професійне самовизначення школярів, трудовая подготовка, трудовое профильное обучение, профессиональное самоопределение учеников, labour profile education, labour training, the professional selfdetermination of personality.Анотація
У статті відображено історію, сучасний стан і перспективи розвитку трудового профільного навчання учнів загальноосвітньої школи. Аналізується теорія і практика трудової підготовки учнів в Україні. Розглядаються умови впровадження трудового профільного навчання у різні історичні періоди.
Приділяється увага проблемі трудової підготовки учнів як засобу соціалізації, саморозвитку особистості в умовах ринкової економіки.
Обґрунтовується гостра суспільна потреба у трудовому профільному навчанні на сучасному етапі. Характеризуються джерела розвитку трудового профільного навчання в сучасних умовах.
В статье отображено историю, современные условия и перспективы развития трудового профильного обучения учащихся общеобразовательной школы. Анализируется теория и практика трудовой подготовки учеников в Украине. Рассматриваются условия введения трудового профильного обучения в разные исторические периоды.
Уделяется внимание проблеме трудовой подготовки учеников как средству социализации, саморазвития личности в условиях рынковой экономики.
Обосновывается необходимость в трудовом профильном обучении на современном этапе. Характеризируются источники развития трудового профильного обучения в современных условиях.
The history, modern status and perspective development of the labour profile education of the pupils in the school of general education is reflected in the article. The condition of introduction of the labour profile education are being examined in the different historical periods.
The attention is given to the problem of labour training of the pupils as a means of socialization, self- improvement of the personality in the conditions of market economy.
A sharp social necessity is being grounded in the labour profile education on the modern stage. The sources of the development of the labour profile education are characterized in the modern conditions.
Посилання
Березняк Є.С. Не забуваймо // Педагогічні роздуми. – 1997. – № 11.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 24 від 14 січня 2004 року.
Калініченко Н.А. Деякі аспекти трудової підготовки учнів сільської місцевості в умовах ринкової економіки: матеріали Всеукр. науково-практичної конф. [«Сільська школа: проблеми, пошуки, перспективи»], (Черкаси, 10–13 трав. 2000 р.) / ОІПОП. – Ч., 2001. – С. 59–61.
Кодекс Законів про Народну Освіту УРСР : збірник постанов та розпоряджень Робітничо-Селянського Уряду України. – Харків : ДВУ, 1922.
Концепція загальної середньої освіти / 12-річна школа // Початкова школа. – 2002. – № 2. – С. 3–5.
Концепція профільного навчання в старшій школі // Освіта України. – 2003. – № 88. – С. 4–5.
Концепція трудової підготовки школярів України // Освіта. – 1993. – № 28. – С. 2–3.
Основные направления реформы общеобразовательной и профессиональной школы : материалы первой сессии Верховного Совета СССР одиннадцатого созыва. – М. : Политиздат, 1984. – 78 с.
Положення про єдину трудову школу УСРР // Вільна українська школа. – 1918/19. – № 10. – С. 248–251.
Про зміцнення зв’язку школи з життям і про дальший розвиток системи народної освіти в країні : Тези ЦК КПРС І Ради Міністрів СРСР. – К. : Радянська школа, 1959. – № 1.