ПРОЕКТУВАННЯ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНО-КОМПЕТЕНТНІСНОЇ МОДЕЛІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2010.188231Ключові слова:
Кредит, модуль, рейтинг, модель, учитель-предметник, компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, credit, module, rating, model, teacher of specialized subjects, competence, information and communication technologies.Анотація
У статті проектується кредитно-модульно-компетентнісна модель навчання майбутніх учителів-предметників; розглядаються модулі, які становлять основу методичної системи формування інформаційно-комунікаційної компетентності студентів; аналізуються складові модуля (специфікація модуля, матеріали для оцінювання, навчальні матеріали); наведено приклади розрахунку кредитів базових модулів та модулів за вибором на прикладі дисциплін «Інформатика» та «Інформаційні технології в освіті»; викладено умови ефективності процесу засвоєння модулів з даних дисциплін.
В статье проектируется кредитно-модульно-компетентносная модель обучения будущих учителей-предметников; рассматриваются модели, составляющие основу методической системы формирования информационно-коммуникационной компетентности студентов; анализируются составляющие модуля (спецификация модуля, материалы для оценивания, учебные материалы); приведены примеры расчета кредитов базовых модулей и модулей по выбору на примере дисциплин «Информатика» и «Информационные технологии в образовании»; изложены условия эффективности процесса усвоения модулей с данным дисциплинам.
The credit and module competent model of training of future teachers of specialized subjects is projected in this article; the modules which make basis of the methodical system of forming information and communication competence of students are examined; the components of the module are analyzed (specification of the module, materials for evaluation, educational materials); the examples of calculation of credits of the base modules and selective modules after on the example of disciplines of «Informatics» and «Information technologies in education» are given; the terms of process efficiency of understanding of the modules from specialized disciplines are considered.
Посилання
Бархаев Б.П. Курс : Педагогическая психология / Бархаев Б.П. – М. : Современный гуманитарный университет, 2002. – 74 с.
Гуревич Р.С. Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях : навчальний посібник [для студ. пед. ВНЗ і слух. інст. в післядипл. пед. освіти] / Р.С. Гуревич, М.Ю. Кадемія. – Вінниця : Планер, 2005. – 366 с.
Кадемія М.Ю. Підготовка майбутніх учителів до використання ІКТ / Кадемія М.Ю., Шевченко Л.С., Шестопалюк О.В. – Вінниця : 2009 – 100 с.
Климов В.Г. Формирование профессиональной компетентности специалистов на основе информационно-коммуникационных технологий в образовании [Електронний ресурс] / В.Г. Климов, В.И. Яковлев. – Режим доступу : – http://uniserv.math.psu.ru/conf/tezis/ Klimov.doc.
Концепція модульно-розвивальної системи освіти // Укр. мова та література. – 2004. – листоп. (44). – С. 3‒5.
Неперервна професійна освіта : філософія, педагогічні парадигми, прогноз : монографія / [В.П. Андрущенко, І.А. Зязюн, В.Г. Кремень та ін. ] ; за ред. В.Г. Кременя. – К. : Наукова думка, 2003. – 853 с.
Педагогічні технології у неперервній професійній освіті : монографія / [С.О. Сисоєва, А.М. Алексюк, П.М. Воловик та ін.] ; за ред. С.О. Сисоєвої. – К. : ВІПОЛ, 2001. – 502 с.
Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций / А.В. Хуторской // Инновации в общеобразовательной школе. Методы обучения. Сборник научных трудов / Под ред. А.В. Хуторского. – М. : ГНУ ИСМО РАО, 2006. – С. 65‒79.