СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Оксана Іващенко Академія пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188921

Ключові слова:

Психолого-педагогічна компетентність, знання, уміння, навички, професійна підготовка, якості особистості, psychological and pedagogical competence, knowledge, abilities, skills, professional training, features of personality.

Анотація

У статті проаналізована наукова література з проблеми психолого-педагогічної компетентності. Розглядаються різні підходи до визначення даного поняття. Автором представлена схема, що розкриває зміст поняття психолого-педагогічної компетентності. У схемі узагальнені професійні, комунікативні та особистісні риси випускника, що сприятимуть зростанню його професіоналізму.

В статье проанализирована научная литература по проблеме психолого-педагогической компетентности. Рассматриваются разные подходы к определению данного понятия. Автором представлена схема, раскрывающая смысл понятия психолого-педагогической компетентности. В схеме обобщены профессиональные, коммуникативные и личностные качества выпускника, которые будут содействовать его профессиональному росту.

Scientific literature on the problem of psychological and pedagogical competence is analyzed in the article. Different approaches to the determining of the stated concept are considered. The author presents the scheme that reveals the essence of the concept of psychological and pedagogical competence. Professional, communicative and personal features of graduates that will contribute to his professional growth are substantiated in the scheme.

Біографія автора

Оксана Іващенко, Академія пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля

Доцент кафедри іноземних мов та технічного перекладу

Посилання

Гура О. І. Психолого-педагогічна компетентність викладача вищого навчального закладу : теоретико-методологічний аспект : [монографія] / О. І. Гура. – Запоріжжя : ГУ «ЗІДМУ», 2006. – 332 с.

Красильник Ю. С. Психолого-педагогічна компетентність як складова педагогічної майстерності науково-педагогічного працівника / Ю. С. Красильник // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Педагогічні науки. – Южно-Уральское книжное издательство, 2004. – С. 34–39.

Кузьмина Н. В. Профессионализм педагогической деятельности / Н. В. Кузьмина, А. Л. Реан. – СПб. : СПбГу, 1993. – 63 с.

Лукьянова М. И. Психолого-педагогическая компетентность учителя / М. И. Лукьянова // Педагогика. – 2001. – № 10. – С. 56–61.

Макарова А. К. Психологические критерии и ступени профессионализма учителя / А. К. Макарова // Педагогика. – 1995. – № 6. – С. 55–53.

Москаленко А. М. Професійна компетентність викладача вищого навчального закладу / А. М. Москаленко // Вісник Київського національного університету ім. Т. Шевченка : Соціологія. Психологія. Педагогіка. – 2004.– № 20. – С. 51–55.

Педагогический энциклопедический словарь / [гл. ред. Б. М. Бим-Бад]. – М. : Большая Российская Энциклопедия, 2003. – 528 с.

Полуніна О. В. Психологічна компетентність викладача вищого педагогічного закладу як чинник успішності управління процесом учіння студентів : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Вікова та педагогічна психологія» / О. В. Полуніна. – К. : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України, 1997. – 16 с.

Сухобская Г. С. Творческий потенциал учителя и его потребность в психолого-педагогических знаниях / Г. С. Сухобская. – М., 1987. – С. 23–34.

Талызина Н. Ф. Педагогическая психология : учеб. пособие [для студ. сред. пед. учеб. заведений] / Н. Ф. Талызина. – М. : Издательский центр «Академия», 1998. – 288 с.

Шашенкова Е. А. Психолого-педагогический практикум / Е. А. Шашенкова, Т. Н. Щербакова. – М. : Феникс, 2010. – 176 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Іващенко, О. (2019). СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188921

Номер

Розділ

Статті