ДИТЯЧИЙ РУХ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА (КАТЕГОРІЙНО-ПОНЯТІЙНИЙ АНАЛІЗ)

Автор(и)

  • Наталя Коляда Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188937

Ключові слова:

Дитячий рух, соціально-педагогічна система, категорійно-понятійний аналіз, child’s motion, social and pedagogical system, category and concept analysis, детское движение, социально-педагогическая система, категориально-понятийный анализ.

Анотація

У статті здійснено категорійно-понятійний аналіз дитячого руху як соціально-педагогічної системи. Здійснивши огляд різних підходів до трактування даного соціально-педагогічного феномену автор визначає дитячий рух як форму самоорганізації дитячої активності, процес соціальної співпраці рівнозначних суб’єктів соціальної дії (дітей та дорослих), складну динамічну соціально-педагогічну систему, що включає ряд взаємозалежних підсистем (організаційну, змістову, методичну, управлінську тощо).

В статье осуществлён категориально-понятийный анализ детского движения как социально-педагогической системы. Осуществив обзор разных подходов к трактовке данного социально-педагогического феномена автор определяет детское движение как форму самоорганизации детской активности, процесс социального сотрудничества равнозначных субъектов социального действия (детей и взрослых), сложную динамическую социально-педагогическую систему, которая включает ряд взаимозависимых подсистем (организационную, смысловую, методическую, управленческую и т.п.).

In the article it is carried out category and concept analysis of child’s motion as a social and pedagogical system. Carrying out the review of the different approaches to interpretation of this social and pedagogical phenomenon an author determines child’s motion as a form of child’s activity, process of social collaboration of equivalent subjects of social action (children and adults), difficult dynamic social and pedagogical system which includes the row of interdependent subsystems (organizational, semantic, methodical, administrative and others like that).

Біографія автора

Наталя Коляда, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та історії педагогіки

Посилання

Алиева Л. В. Детское движение – субъект воспитания : Теория, история, практика : [монографія] / Л. В. Алиева. – М. : МАКС Пресс, 2002. – 224 с.

Басов Н. Ф. Науковедческие аспекты исследования истории детского движения в России : Методология, историография, источниковедение / Н. Ф. Басов. – М. : Аcademia, 2000. – 398 с.

Детское движение : [cловарь-справочник]. – Изд. 2-е, перераб. и дополн. – М. : Ассоциация исследователей детского движения, 2005. – 543 с.

Мальцева Э. А. Педагогика детского движения / Э. А. Мальцева, Н. М. Костина. – Ижевск : Издательский дом «Удмуртский университет», 2000. – 516 с.

Руденко И. В. Подготовка организаторов детского движения в России (историко-педагогический анализ) : [монографія] / И. В. Руденко ; под. ред. Л. В. Алиевой. – М. : Пед. общество России, 2008. – 232 с.

Философия : энциклопедический словарь / [под. ред. А. А. Ивина]. – М. : Гардарики, 2004. – 348 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Коляда, Н. (2019). ДИТЯЧИЙ РУХ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА (КАТЕГОРІЙНО-ПОНЯТІЙНИЙ АНАЛІЗ). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2011.188937

Номер

Розділ

Статті