ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСПЕКТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПЛАТФОРМ Е-НАВЧАННЯ В ІНЖЕНЕРНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2011.189150Ключові слова:
Е-навчання, інформаційно-технологічні платформи, інженерна освіта, e-learning, information and technological platforms, engineering education.Анотація
Висвітлено сучасні тенденції розвитку технологій е-навчання. Виокремлено основні показники розвитку систем електронного навчання в інженерній освіті, серед них: доступність та якість електронного навчання, індивідуалізація та інтеграція, безпека інформаційного середовища. Визначено переваги та шляхи використання хмарних обчислень як можливої технологічної платформи е-навчання. Виявлено перспективні напрями використання хмарних обчислень в системах управління навчанням: контроль доступу, управління контентом, управління ресурсами, управління навчальною діяльністю; управління комунікацією.
Освещены современные тенденции развития технологий е-обучения. Выделены основные показатели развития систем электронного обучения в инженерном образовании, среди них: доступность и качество электронного обучения, индивидуализация и интеграция, безопасность учебной среды. Определены преимущества и пути использования облачных вычислений как возможной технологической платформы е-обучения. Выявлены перспективные направления использования облачных вычислений в системах управления обучением: контроль доступа, управление контентом, управление ресурсами, управление учебной деятельностью, управление коммуникацией.
The current tendencies of e-learning technologies development are described. Main indicators of e-learning systems development for engineering education are outlined, among them: availability and quality of e-learning, individualization and integrity of learning, safety of educational environment. Advantages and ways of cloud computing application as a possible e-learning platform are exposed. There are promising directions for use of cloud computing in e-learning systems management: access control, content management, resource management, learner activity management; management communication.
Посилання
Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти / В. Ю. Биков. – Київ : Атіка, 2009. – 684 с.
Brusilovsky P. Adaptive and Intelligent Web-based Educational Systems / P. Brusilovsky, Ch. Peylo // International Journal of Artificial Intelligence in Education. – n. 13. – 2003. – P. 156–169.
Dawson, C. The cloud finally comes to education [Електронний ресурс]. – Dec. 27, 2008. – Режим доступу : http://education.zdnet.com/?p=1883&LF;&LF.
Donnelly R. Applied E-Learning and E-Teaching in Higher Education / R. Donnelly, F. McSweeney. – Hershey, New York, 2009.
Sanz-Santamaría S. Mixing Standards, IRT and Pedagogy for Quality e-Assessment / S. Sanz-Santamaría, Á. Vadillo Zorita José, J. Gutiérrez Serrano // Current Developments in Technology-Assisted Education. – FORMATEX. – 2006. – P. 926–929.
Shahid Al Noor. A Proposed Architecture of Cloud Computing for Education System in Bangladesh and the Impact on Current Education System / Shahid Al Noor, Golam Mustafa, Shaiful Alam Chowdhury, Md. Zakir Hossain, Fariha Tasmin Jaigirdar // IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL. 10 – № 10, October 2010. – P. 7–13.
Subramanian K. «How Cloud Computing Can Help School Education?», electronic resource, July 30, 2009. – http://www.cloudave.com/1790/howcloud-computing-can-help-school-education/
Sultan Nabil. Cloud computing for education: A new dawn? // International Journal of Information Management. – 2010. – № 30. – P. 109–116.
Zhang Jie. A Framework of User-Driven Data Analytics in the Cloud for Course Management / Jie Zhang, William Chandra, Sung Bu, Khoon Kee, Julita Vassileva, Looi Chee Kit. // S. L. Wong et al. (Eds.). Proceedings of the 18th International Conference on Computers in Education. Putrajaya, Malaysia: Asia- Pacific Society for Computers in Education. – 2010. – P. 698–702.