ЗНАЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНОГО СВІТОГЛЯДУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2012.189234Ключові слова:
Гуманістичний світогляд, гуманістичне освітнє середовище, формування гуманістичного світогляду майбутніх вчителів, humanistic outlook, humanistic educational environment, the forming of future teachers’ humanistic outlook.Анотація
У статті теоретично обґрунтовано важливість наявності гуманістичного освітнього середовища у педагогічному ВНЗ для формування гуманістичного світогляду майбутніх учителів у процесі вивчення філологічних дисциплін; проаналізовано стан розробленості досліджуваної проблеми; розкрито суть поняття «гуманістичне освітнє середовище» та визначено основні напрямки формування гуманістично освітнього середовища у педагогічному ВНЗ.
В статье теоретически обосновано важность наличия гуманистической образовательной среды в педагогическом ВУЗ для формирования гуманистического мировоззрения будущих учителей в процессе изучения филологических дисциплин; проанализировано состояние разработанности исследуемой проблемы; раскрыто сущность понятия «гуманистическая образовательная среда» та определено основные направления формирования гуманистической образовательной среды в педагогическом ВУЗ.
In the article the importance of the presence of humanistic educational environment for future teachers’ humanistic outlook forming in the process of philological disciplines studying at pedagogical higher educational establishment was theoretically substantiated; the state of the developing of investigated problem was studied; the essence of the notion «humanistic educational environment» was exposed and concepts of the forming of humanistic educational environment at pedagogical higher educational establishment were described.
Посилання
Бондар Г. О. Проблеми формування гуманістичного світогляду сучасного молодого спеціаліста / Г. О. Бондар // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. пр. – К. : Видавництво ЖДУ імені Івана Франка, 2006. – Вип. 9. – С. 301–306.
Корчак Я. Воспитание личности : кн. для учителя / [сост. и коммент. Кочнов В. Ф.]. – М. : Просвещение, 1992. – 285 с.
Левин К. Динамическая психология : избранные труды / Курт Левин ; под общ. ред. Д. А. Леонтьева и Е. Ю. Патяевой ; [сост., пер. с нем. и англ. яз. и науч. ред. Д. А. Деонтьева, Е. Ю. Патяевой]. – М. : Смысл, 2001. – 572 с.
Педагогика : большая современная энциклопедия / [состав. Рапацевич Е. С.]. – Мн. : «Соврем.слово», 2005. – 720 с.
Слободчиков В. И. Психология человека / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. – М. : Школа-Пресс, 1995. – 383 с.
Murray H. A. Explorations in Personality / Henry A. Murray. – New York : Oxford Univer. Press, 1938. – 761 p.