ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ В АСПЕКТІ АКСІОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Сергій Данилюк Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2012.189266

Ключові слова:

Аксіологічний підхід, цінності, професійна компетентність, освітня система, освітнє середовище, цінності-цілі, цінності-засоби, цінності-знання, цінності-відносини, цінності-якості, суспільно-педагогічні цінності, професійно-групові цінності, індивідуально-особистісні цінності.

Анотація

Статтю присвячено висвітленню проблеми формування професійної компетентності майбутніх філологів у світлі аксіологічного підходу. Використання зазначеного підходу у процесі формування професійної компетентності студентів лінгвістичних спеціальностей зумовлене необхідністю модернізації освіти й розроблення нових стратегій її розвитку, а також реалізації обґрунтованих змін стратегії вищої освіти. У статті виокремлено декілька підходів до класифікації педагогічних цінностей як основи аксіологічного підходу до формування професійної компетентності майбутніх філологів.

Статья посвящена освещению проблемы формирования профессиональной компетентности будущих филологов в свете аксиологического подхода. Использование указанного подхода в процессе формирования профессиональной компетентности студентов лингвистических специальностей обусловлено необходимостью модернизации образования и разработки новых стратегий ее развития, а также реализации обоснованных изменений стратегии высшего образования. В статье выделены несколько подходов к классификации педагогических ценностей как основы аксиологического подхода к формированию профессиональной компетентности будущих филологов.

The article deals with the highlighting of the formation of future philologists’ professional competence in the light of an axiological approach. The usage of this approach in the process of formation of the professional competence of students of linguistic specialties is conditioned by the need of modernization of education and development of new strategies of its development as well as implementation of changes in the strategies of higher education. The article highlights a number of approaches to the classification of educational values as the basis of the axiological approach to the formation of future philologists’ professional competence.

Біографія автора

Сергій Данилюк, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри практики англійської мови Навчально-наукового інституту іноземних мов

Посилання

Артюхович Ю. В. «Обучение ценностям»: Аксиологический подход к проблемам образования [Электронный ресурс] / Ю. В. Артюхович // Вестник Северо-Кавказского государственного технического университета. Серия «Гуманитарные науки». – 2003. – Вып. 10. – С. 1–10. – Режим доступа к журн. : http://science.ncstu.ru/articles/hs/10 (29.12.11). – Загл. с экрана.

Бондаревская Е. В. Гуманистическая парадигма личностно-ориентированного образования / Е. В. Бондаревская // Педагогика. – 1997. – № 4. – С. 11–17.

Гершунский Б. С. Образование как религия третьего тысячелетия: гармония знания и веры / Б. С. Гершунский. – М. : Педагогическое общество России, 2001. – 128 с.

Ильин В. В. Аксиология / В. В. Ильин. – М. : Изд-во МГУ, 2005. – 216 с.

Исаев И. Ф. Теория и практика формирования профессионально-педагогической культуры преподавателя высшей школы / И. Ф. Исаев. – М. : Академия, 1993. – 208 с.

Кирьякова А. В. Аксиологическая концепция ориентации личности в мире образования / А. В. Кирьякова // Вестник ОГУ. – 1999. – № 1. – С. 13–19.

Кирьякова А. В. Теория ориентации личности в мире ценностей / А. В. Кирьякова. – Оренбург : Южный Урал, 1996. – 188 с.

Коновалова О. В. Методика реализации аксиологического подхода на основе интеграции дисциплин «Иностранный язык» и «Зарубежная литература и культура»: на материале английского языка : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Коновалова Ольга Владимировна. – М., 2010. – 260 с.

Никандров Н. Д. Россия: социализация и воспитание на рубеже тысячелетий / Н. Д. Никандров. – М. : Гелиос АРВ, 2000. – 229 с.

Пассов Е. И. Терминосистема методики, или Как мы говорим и пишем / Е. И. Пассов. – С.-Пб. : Златоуст, 2009. – 124 с.

Педагогика / В. А. Сластенин [и др.]. – М. : Школа-Пресс, 2002. – 512 с.

Розов Н. С. Ценности гуманитарного образования / Н. С. Розов // Высшее образование в России. – 1996. – № 1. – С. 85–89.

Серебрякова Т. А. Ретроспективный взгляд на проблему ценностей и их роль в развитии современной личности / Т. А. Серебрякова // Наука и школа. – 2006. – № 3. – С. 50–54.

Степашко Л. А. Образование в системе общественных институтов / Л. А. Степашко // Хрестоматия по педагогической аксиологии. – М. : Московский психолого-социального институт; Воронеж : НПО «Модэк», 2005. – С. 447–470.

Философия : Энциклопедический словарь / [ред. А. А. Ивин]. – М. : Гардарики, 2006. – 1072 с.

Щуркова Н. Е. Образ жизни, достойной человека, и его формирование у школьника / Н. Е. Щуркова. – Смоленск : Смоленский обл. ин-т усовершенствования учителей, 1995. – 63 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Данилюк, С. (2019). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ В АСПЕКТІ АКСІОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2012.189266

Номер

Розділ

Статті