САМООСВІТНЯ КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2012.189921Ключові слова:
Самоосвіта, самоосвітня компетентність, неперервна освіта, педагогічний пошук, рефлексія, самопізнання, самоаналіз, моніторинг, творчість, інноваційність мислення.Анотація
Специфіка праці вчителя спонукає його поповнювати знання і вміння все життя. В системі неперервної освіти самоосвіта виконує роль сполучної ланки між дискретно поступовими ступенями і стадіями організованого навчання, надаючи освітнього процесу цілісний і східний характер. Кожен педагог повинен побудувати свій шлях досягнення вершини професіоналізму і прагнути до неї. Необхідні для цього організаційно-педагогічні умови розглядаються у статті.
Специфика труда учителя побуждает его пополнять знания и умения всю жизнь. В системе непрерывного образования самообразование исполняет роль связующего звена между дискретно постепенными степенями и стадиями организованной учебы, давая образовательному процессу целостный и восходящий характер. Каждый педагог должен построить свой путь достижения вершины профессионализма и стремиться к ней. Необходимые для этого организационно-педагогические условия рассматриваются в статье.
The specific of labour of teacher induces him to fill up knowledge and ability right through life. In the system of continuous education a self-education is carried out by the role of interlink between discretely gradual degrees and stages of the organized studies, giving educational process integral and east character. Every teacher must build the way of reaching the summit of professionalism and aspire to it. Necessary for this purpose organizationally pedagogical terms are examined in the article.
Посилання
Андреев В. И. Принципы полипарадигмальности и гарантированности качества образования в контексте саморазвития конкурентоспособности личности / В. И. Андреев. – Казань : ЦИТ. – Образование и саморазвитие, 2006. – № 1. – С. 8–11.
Ващенко Н. М. Повышение квалификации кадров в системе непрерывного образования / Н. М. Ващенко // Советская педагогика. – 1988. – № 8. – С. 65–68.
Выготский JI. C. Педагогическая психология / Л. С. Выготский ; под ред. В. В. Давыдова. – М. : Педагогика, 1991. – 479 с.
Волкова Н. П. Педагогіка : посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К. : Видавничий центр «Академія», 2001. – 576 с.
Гузова Л. П. Формирование профессиональной культуры учителей начальных классов : методические рекомендации / Гузова Л. П., Ситник А. П. – М., 2002. – 21 с.
Даутова О.Б. Инновации и образование / О. Б. Даутова, С. В. Христофоров // Сборник материалов конференции. Серия «Symposium». – СПб. : Санкт-Петербургское философское общество. – 2003. – Выпуск 29. – С. 309–317.
Коджаспарова Г. М. Теория и практика профессионального педагогического самообразования / Г. М. Коджаспарова. – М. : Альфа, 1993. – 117 с.
Корнієнко О. М. Патон Є. О. / О. М. Корнієнко // Українська Радянська Енциклопедія. – 2-е видання. – Київ, 1982. – Т. 8. – С. 213.
Малихін О. В. Методичні рекомендації для формування у майбутніх вчителів потреби в професійній самоосвіті / О. В. Малихін. – Кривий Ріг : КДПУ, 2000. – 24 с.
Маркова А. К. Психология труда учителя / Маркова А. К. – М. : Просвещении, 1993. – С. 8–10.
Митина JI. М. Формирование профессионального самосознания учителя / JI. М. Митина // Вопросы психологии. – 1990. – № 3. – С. 59–62.
Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології / А. С. Нісімчук, О. С. Падалко, О. Т. Шпак. – К., 2000. – 368 с.
Панасенко В. Я. Самоосвіта в системі формування професійної компетентності педагогів / В. Я. Панасенко // Завуч. – 2009. – № 10. – С. 21.
Сисоєва С. О. Педагогічні технології у неперервній професійній освіті : монографія / С. О. Сисоєва, А. М. Алексюк, П. М. Воловик. – К. : ВІПОЛ, 2001. – 502 с.
Савченко О. Я. Дидактика початкової школи : підручник для студентів педагогічних факультетів. – К. : Абрис, 1997. – 416 с.
Сластенин В. А. Педагогика: профессиональная компетентность педагога / В. А. Сластенин. – М. : Мысль, 1992. – 237 с.