ОСОБИСТІСТЬ ПІДЛІТКА У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ДУМЦІ ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ СТ.

Автор(и)

  • Вікторія Ялліна Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2012.190163

Ключові слова:

Підліток, особистість, виховання, педагогічна думка, подросток, личность, воспитание, педагогическая мысль, adolescent, personality, upbringing, pedagogical thought.

Анотація

У статті продемонстровано основні підходи до особистості підлітка в поглядах вітчизняних педагогів першої третини ХХ ст. П. Блонського, Г. Ващенка, А. Залкінда, П. Каптерєва, Я. Чепіги та інших. Проаналізовано погляди вчених-педологів на центральні проблеми, пов’язані зі становленням особистості підлітка. Визначено роль учителя в процесі підготовки учнів до подальшої життєдіяльності в суспільстві.

В статье показаны основные подходы к личности подростка во взглядах отечественных педагогов первой трети ХХ в. П. Блонского, Г. Ващенко, А. Залкинда, П. Каптерева, Я. Чепиги и других. Проанализированы взгляды ученых-педологов на центральные проблемы, связанные со становлением личности подростка. Определена роль учителя в процессе подготовки учащихся к дальнейшей жизнедеятельности в обществе.

The basic approaches to personality of adolescent in domestic pedagogical scientists at the 1st third of the 20th century (P. Blonsky, Y. Chepiga, G. Vashenko, P. Kapterev, A. Zalkind and others ) are presented in this article. The views of scientists-teachers on the central problems associated with a teenager personality becoming are analyzed. The role of teachers in preparing students for future life in society.

Біографія автора

Вікторія Ялліна, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Викладач

Посилання

Блонский П. П. Избранные педагогические произведения / П. П. Блонский. – М. : Изд-во Акад. пед. наук РСФСР, 1961. – 695 с.

Блонский П. П. Основы педагогики / П. П. Блонский. – М. : Работник просвещения, 1925. – 209 с.

Ващенко Г. Г. Виховний ідеал / Г. Ващенко. – Полтава : Полтавський вісник, 1994. – 208 с.

Выготский Л. С. Собрание сочинений : в 6-ти т. / Выготский Л. С. ; [под ред. Д. Б. Эльконина.] – М. : Педагогика. – 1984. – Т. 4. Детская психология . – 1984. – 432 с.

Грибовский В. О желательной постановке преподавания законоведения в средней общеобразовательной школе / В. Грибовский // Русская школа. – 1902. – № 1. – С. 164–189.

Демков М. И. Курс педагогики для учительских институтов, высших женских курсов и педагогических классов женских гимназий / М. И. Демков. – изд. 5-е. – М., 1918. – Часть II. – 366 с.

Залкинд А. Б. Педология переходного возраста. Основные особенности переходного возраста / А. Б. Залкинд // Педология. – 1930. – № 1. – С. 3–25.

Залужный А. Законы обучения / А. Залужный // Радянська освіта. – 1926. – № 5. – С. 20.

Зеньковский В. В. Проблемы воспитания в свете христианской антропологии / В. Зеньковский. – Клин, 2002. – 272 с.

Каптерев П. Ф. Дидактические очерки. Теория образования / П. Ф. Каптерев. – 2-е изд. – Пг., 1915. – 434 с.

Чепіга Я. Народній учитель і національне питання / Я. Чепіга // Світло. – 1912. – № 1. – С. 15–25.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ялліна, В. (2019). ОСОБИСТІСТЬ ПІДЛІТКА У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ДУМЦІ ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ СТ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2012.190163

Номер

Розділ

Статті