СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ ТА РЕЗУЛЬТАТІВ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Георгій Артюшин

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196226

Ключові слова:

Вища військова освіта, вищий військовий навчальний заклад, зміст освіти, стандарт освітньої діяльності, стандарт вищої освіти, компетентнісний підхід.

Анотація

Розглянута проблема визначення змісту сучасної професійної підготовки у військовій галузі. Здійснений аналіз сучасних вимог до визначення змісту та результатів освітньої діяльності у вищих військових навчальних закладах України. Показана зміна таких вимог у зв’язку із прийняттям нової редакції Закону України «Про вищу освіту». Обґрунтована важливість використання компетентнісного підходу при визначенні змісту військової освіти. Показані зміни у баченні кінцевих результатів освіти, принципи відбору та інноваційні вимоги до змісту військової освіти.

Рассмотрена проблема определения содержания современной профессиональной подготовки в военной области. Проанализированы современные требования к определению содержания и результатов образовательной деятельности в высших военных учебных заведениях Украины. Показано изменение таких требований в связи с принятием новой редакции Закона Украины «О высшем образовании». Обоснована важность использования компетентностного подхода при определении содержания военного образования. Показаны изменения в виденииконечных результатов образования, принципы отбора и инновационные требования к содержанию военного образования.

The problem of determining the content of current training in the military field has been revealed. The current requirements to determine the content and results of educational activities in higher military educational institutions in Ukraine have been analyzed. The importance of competency approach use in determining the content of military education has been grounded. The changes in vision outcomes of education, principles of selection and innovative content requirements of military education have been showed.

Посилання

Азаров І. С. Компетентнісний підхід до підготовки майбутніх офіцерів збройних сил України / І. С. Азаров // Наука і освіта. – 2014. – № 2. – С. 55–59.

Байденко В. И. Компетентностный подход к проектированию государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования (методологические и методические вопросы) : метод. пособие / В. И. Байденко. – М. : ИЦПКПС, 2005. – 114 с.

Беспалько В. П. Стандартизация образования: основные идеи и понятия / В.П.Беспалько // Педагогика. – 1993. – № 5. – С. 16–25.

Вербицкий А. А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения / А. А.Вербицкий. – М., 2004. – 223 с.

Галкіна В. Д. Компетентнісний підхід як методологічна основа професійної підготовки військових фахівців / В. Д. Галкіна // Військова освіта. – 2014. – № 1. – С. 59–65.

Гриневич Л. Крок до реформ у вищій освіті / Л. Гриневич. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.useti.org.ua/uk/news/1593/liliya-grinevich-krok-do-reform-uvicshij-osviti.html.

Зельницький А. М. Національна рамка кваліфікацій вищої освіти у формуванні змісту військової освіти / А. М. Зельницький, О. О. Пашкова // Вісник Національного університету оборони України : збірник наук. праць. – К. : НУОУ, 2012. – № 5 (30). – С. 52–56.

Кузнєцов В. О. Про міжнародну стандартну класифікацію освіти / В. О. Кузнєцов, В. І. Латишева, В. Л. Петренко // Проблеми освіти. – К. : ІЗМН, 1997. – С. 3–11.

Леднев В. С. Содержание образования : учеб. пособие / В. С. Леднев. – М. : Высш. шк., 1989. – С. 69.

Морозова Т. Ю. Погляд на освітні стандарти крізь призму компетентнісного підходу / Т. Ю. Морозова // Проблеми освіти. – 2005. – Вип. 46. Ч. 2. – С. 73–79.

Нещадим М. І. Військова освіта України: історія, теорія, методологія, практика : монографія / М. І. Нещадим. – К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2003. – 852 с.

Ничкало Н. Г. Стандарти професійної освіти: сучасні підходи // Державні стандарти професійної освіти: Теорія і методика / Н. Г. Ничкало. – Хмельницький : ТУП, 2002. – С. 14–33.

Петренко В. Л. Стандарти вищої освіти у контексті Болонського процесу: історія, сучасний стан, перспективи / В. Л. Петренко // Проблеми освіти. – К., 2005. – С. 66–104.

Про вищу освіту : Закон України // Відомості Верховної Ради України. – 2014. – № 37-38. – С. 2004. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Сегеда С. П. Національна рамка кваліфікацій і формування змісту освіти військових фахівців / С. П. Сегеда, О. О. Рибчук // Військова освіта . – 2013. – № 2. – С. 147–154.

Стефаненко П. В. Методичний підхід до формування компетентнісної моделі військових фахівців / П. В. Стефаненко // Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія». – № 2 (14). – 2013. – С. 79–84.

Телелим В. М. Підготовка військових фахівців у контексті сучасних форм і видів збройної боротьби / В. М. Телелим, Ю. І. Приходько // Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка . – 2013. – Вип. 42. – С. 198–210.

Толок І. В. Підготовка військових фахівців з вищою освітою: інноваційні підходи / І. В. Толок, Ю. І. Приходько // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології . – 2013. – № 6. – С. 259–269.

##submission.downloads##

Як цитувати

Артюшин, Г. (2020). СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ ТА РЕЗУЛЬТАТІВ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196226

Номер

Розділ

Статті