ГЕНЕЗИС ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ ФОРМУВАННЯ ПОНЯТТЯ «ЕСТЕТИЧНИЙ СМАК» У ФІЛОСОФСЬКІЙ ТА ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ

Автор(и)

  • Юлія Блудова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196229

Ключові слова:

Естетичний смак, формування естетичного смаку, естетична свідомість, естетична оцінка, мистецтво, aesthetic taste, aesthetic taste formation, aesthetic consciousness, aesthetic evaluation, art.

Анотація

На сучасному етапі розвитку держави, на тлі глобальних змін, метою навчально-виховного процесу є всебічний розвиток дитини, який неможливо уявити поза гармонізацією її особистості з навколишнім світом. Тому постає необхідність проаналізувати поняття «естетичний смак» як одну з важливих категорій естетики. Естетичний смак є своєрідним почуттям міри, вмінням знаходити необхідні умови в особистому ставленні до світу культури і цінностей. У статті проаналізовано основні етапи становлення поняття у філософській та психолого-педагогічній літературі.

На современном этапе развития государства, на фоне глобальных изменений, целью учебно-воспитательного процесса является всестороннее развитие ребенка, которое невозможно представить вне гармонизации его личности с окружающим миром. Поэтому возникает необходимость проанализировать понятие «эстетический вкус» как одну из важных категорий эстетики. Эстетический вкус является своеобразным чувством меры, умением находить необходимые условия в личном отношении к миру культуры и ценностей. В статье проанализированы основные этапы становления понятия в философской и психолого-педагогической литературе.

At the present stage of country’s development, the aim of the educational process is a comprehensive child development that can not be imagined outside the individual’s harmonization with the world. Therefore there is a need to analyze the concept of «aesthetic taste» as one of the most important categories of aesthetics. The aesthetic taste is a kind of sense of proportion, the ability to find the necessary conditions in the personal relation to the world of culture and values. The article analyzes the main stages of the concept of philosophical, psychological and pedagogical literature.

Посилання

Бальтасар Грасіан. Кишеньковий Оракул / Грасіан Бальтасар. – Видавництво : Наука, Літера Нова, 2009. – 368 с.

Баттё Ш. «Изящные искусства, сведенные к одному общему принципу» / Ш. Баттё. – 1746.

Бёрк Е. Философское исследование о происхождении наших идей возвышенного и прекрасного / Е. Бёрк. – М. : Искусство, 1979. – С. 70.

Прохоров А. М. Велика радянська енциклопедія / гл. ред. А. М. Прохоров. – М. : Советская энциклопедия, 1993. – 1632 с.

Винкельман И.-И. Избр.произв. – М. ; Л., 1935: репринт: «Ладомир» / И.-И. Винкельман. – М., 1996. – С. 207.

Вольтер. Естетика. Статті. Письма. Передмови і міркування / Вольтер. – М., 1974. – С. 267–268.

Герман Ш. М. Беседы об эстетике / Ш. М. Герман, В. К. Скатерников. – М. : Знание, 1982. – (3-е издание). – С. 8.

Історія естетики: Пам’ятники світової естетичної думки: У 5 т. Т. 2. – С. 575

Королева Г. И. Система эстетической подготовки студентов в высших учебных заведениях / Г. И. Королева, Г. А. Петрова. – Казань , 1984. – 173 с.

Руссо Ж.-Ж. Педагогічні твори : У 2-х т. / Под ред. Г. Н. Джібладзе; упоряд. А. Н. Джуринський. – М. : Педагогіка, 1981. – 656 с.

Стрілько В. В. Формування естетичних смаків старшокласників у роботі загальноосвітньої школи / В. В. Стрілько. – Харків : Колегіум, 2011. – С. 32–33.

Формування художньо-естетичного смаку як професійної якості майбутнього вчителя : дис. канд. пед. наук : 13.00.04 / – Ізмаїл, 2004. – 206 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Блудова, Ю. (2020). ГЕНЕЗИС ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ ФОРМУВАННЯ ПОНЯТТЯ «ЕСТЕТИЧНИЙ СМАК» У ФІЛОСОФСЬКІЙ ТА ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196229

Номер

Розділ

Статті