СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДИЗАЙНЕРСЬКОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196233Ключові слова:
Фахівці дизайнерського профілю, дизайн, дизайнер, дизайн-освіта, specialists of design profile, design, designer, design education.Анотація
Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх фахівців з дизайну у вищому навчальному закладі. Розглянуті історико-педагогічні аспекти становлення і розвитку дизайнерської освіти в Україні і світі, здійснено структурно-змістову характеристику дизайнерської освіти. Визначені суперечності і труднощі, які необхідно усунути для покращення підготовки фахівців дизайнерського профілю у вищих навчальних закладах. Запропоновано шляхи вирішення цих проблем. Розкрито поняття «дизайнер», «підготовка фахівців з дизайну». Окреслені перспективи покращення змісту підготовки вищезазначених фахівців.
Статья посвящена проблеме подготовки будущих специалистов по дизайну в высшем учебном заведении. Рассмотрены историко-педагогические аспекты становления и развития дизайнерского образования в Украине и мире, дана структурно-содержательная характеристика дизайнерского образования. Определены противоречия и трудности, которые необходимо устранить для улучшения подготовки специалистов дизайнерского профиля в высших учебных заведениях. Предложены пути решения этих проблем. Раскрыто понятие «дизайнер», «подготовка специалистов по дизайну». Определены перспективы улучшения содержания подготовки вышеупомянутых специалистов.
The article deals with the problem of training future specialists in design in higher education. Considered historical and pedagogical aspects of the formation and development of design education in Ukraine and abroad, made structural and semantic characteristics of design education. Determined contradictions and difficulties that must be addressed to improve the training of specialists of design profile in higher education. Proposed ways of solving these problems. Defined notion of "designer", "training specialists in design." Outlined prospects of improving the content of the training specialists above.
Посилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови / [уклад. і головн. ред. В. Т. Бусел]. – К. : Ірпінь; ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.
Оружа Л. В. Історико-педагогічні аспекти підготовки майбутніх дизайнерів в Україні / Л. В. Оружа // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П.Драгоманова : зб. наук. праць ; за ред. проф. О. В. Биковської. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. – Вип. 25. – С. 138–141. – (Серія № 5. Педагогічні науки : реалії та перспективи).
Оружа Л. В. Розвиток дизайнерської освіти в світі / Л. В. Оружа // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова : зб. наук. праць. – К. : НПУ, 2010. – Вип. 7. – С. 168–172. – (Серія № 13. «Проблеми трудової та професійної підготовки»).
Оружа Л. В. Організаційно-педагогічні засади підготовки майбутніх дизайнерів у вищому навчальному закладі / Л. В. Оружа // Вісник Інституту розвитку дитини : зб. наук. пр.– К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. – Вип. 12. – С. 73–78. – (Серія : Філософія, педагогіка, психологія).