ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ЗНАНЬ, ІННОВАЦІЙНОГО СПОСОБУ МИСЛЕННЯ ТА ІННОВАЦІЙНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА В ІННОВАЦІЙНО-ДІЯЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • Анатолій Грітченко
  • Катерина Кириленко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196243

Ключові слова:

Вищий навчальний заклад, інноваційна освіта, інноваційно-діяльне середовище, інноваційна культура, інноваційні знання, інноваційний спосіб мислення, інноваційність особистості студента.

Анотація

У статті розглянуто теоретичні та науково-методичні аспекти проблеми формування інноваційних знань, інноваційного способу мислення та інноваційності особистості студента як складників його інноваційної культури в інноваційно-діяльному середовищі вищого навчального закладу. Увага звертається на основні відмінності інноваційної освіти, її провідні функції та ключові поняття. Обґрунтована необхідність та виокремлені основні вимоги щодо оптимізації інноваційно-діяльного середовища ВНЗ, що об’єктивно або суб’єктивно діє на студента за допомогою педагогічно керованої дії і включає сукупність взаємодіючих об’єктів, об’єднаних функціональними зв’язками. Модифіковано основні принципи системного підходу стосовно інноваційної діяльності.

В статье рассмотрены теоретические и научно-методические аспекты проблемы формирования инновационных знаний, инновационного образа мышления и инновационности личности студента как составляющих его инновационной культуры в инновационно-деятельной среде высшего учебного заведения. Внимание обращается на основные отличия инновационного образования, его ведущие функции и ключевые понятия. Обоснована необходимость и выделение основных требований по оптимизации инновационно-деятельной среды вузов, что объективно или субъективно действует на студента с помощью педагогически управляемого действия и включает совокупность взаимодействующих объектов, объединенных функциональными связями. Модифицировано основные принципы системного подхода относительно инновационной деятельности.

The article deals with theoretical and methodological aspects of the problem of the formation of innovative knowledge, innovative thinking and innovativeness of the student’s individuality as the components of his innovative culture in innovation-active environment of a higher educational establishment. Attention is drawn to the major differences between innovative education, its major functions and basic concepts. The necessity is justified and the basic requirements for the optimization of innovation-active environment of the HEE, which objectively or subjectively affects students with pedagogically-driven action and includes a set of interacting objects, joined by functional connections, are selected. The basic principles of a systematic approach regarding innovation activity are modified.

Посилання

Андрущенко В. П. Світанок Європи: Проблема формування нового учителя для об’єднаної Європи ХХІ століття / Віктор Андрущенко. – К. : Знання України, 2012. – 1099 с.

Савельев А. Я. Инновационное образование и научные школы / Савельев А. Я. // Вестник высшей школы. – 2000. – № 3. – С. 15–18.

Лаврентьев Г. В. Гуманитаризация математического образования: проблемы и перспективы / Лаврентьев Г. В. – Барнаул : Изд-во АГУ, 2001. – 206 с.

Іваницький О. І. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутнього вчителя фізики до впровадження інноваційних технологій навчання [Текст] : дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Іваницький Олександр Іванович; Запорізький держ. ун-т. – Запоріжжя, 2004. – 492 с.

Кобяк О. В. Экономическое поведение хозяйствующего субъекта: социологический анализ / Под науч. ред. г. Н. Соколовой. – Минск : Современное слово, 2002.

Советова О. Г. Социальная психология инноваций (основания, исследования проблемы) / Советова О. Г.: Автореф. дис. ... докт. псих. наук. – Санкт-Петербург, 1998.

Попков В. А. Теория и практика высшего профессионального образования: Учеб пособие / В. А. Попков, А. В. Коржуев. – М. : Академический Проспект, 2004. – 432 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Грітченко, А., & Кириленко, К. (2020). ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ЗНАНЬ, ІННОВАЦІЙНОГО СПОСОБУ МИСЛЕННЯ ТА ІННОВАЦІЙНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА В ІННОВАЦІЙНО-ДІЯЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196243

Номер

Розділ

Статті