ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ З ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ МАТЕМАТИЧНОЇ СТАТИСТИКИ У МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196245Ключові слова:
Інженер-педагог, дослідницька компетентність, методи математичної статистики, шляхи формування дослідницького вміння, engineer-teacher, research competence, methods of mathematical statistics, research ways of forming ability.Анотація
У статті запропоновано методику формування у майбутніх інженерів-педагогів дослідницького вміння використовувати методи математичної статистики під час обробки результатів вимірювань на лабораторних роботах з професійно-орієнтованих дисциплін. ЇЇ основу складають: насичення практичної діяльності спеціальними вправами та завданнями, організація та проведення експерименту, контроль за рівнем сформованості вміння; оцінювання ходу й результату діяльності.
В статье предложена методика формирования у будущих инженеров-педагогов исследовательского умения использовать методы математической статистики при обработке результатов измерений на лабораторных работах по профессионально-ориентированным дисциплинам. Ее основу составляют: насыщение практической деятельности специальными упражнениями и заданиями, организация и проведение эксперимента, контроль за уровнем сформированности умения; оценки исполнения и результатов деятельности.
In the article proposes a method of forming the future engineers - teachers ability to use research methods of mathematical statistics during the processing of the measurement results on laboratory work with professionallyoriented disciplines. It is based on saturation practice special exercises and tasks, organizing and conducting the experiment, control the level of skill formation; assess progress and output.
Посилання
Тархан Л. З. Дидактическая компетентность инженера-педагога: теоретические и методические аспекты : монография / Ленуза Запаевна Тархан. – Симферополь : КРП Издательство «Крымучпедгиз», 2008. – 424 с.
Кулешова В. В. Формування пошуково-дослідницьких умінь майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійної підготовки: Кулешова Вікторія Володимирівна автореф. дис… канд. пед..наук: 13.00.04/ АПН України. – К., – 2007. – 18 с.
Андреев В. И. Эвристическое программирование учебно–исследовательской деятельности / В. И. Андреев. – М. : Высшая школа, 1981. – 240 с.
Агеева Т. Ю. Пример использования моделирования при подготовке инженеров в рамках курса «Основы научных исследований» [Электронный ресурс]: / Т. Ю. Агеева // Инновационные технологии в подготовке специалистов транспортной отрасли. – Режим доступа: http://conference.osu.ru/assets/files/conf_info/conf8/s5.pdf.
Макаров В. А. До питання використання наукових досліджень в навчальному процесі / В. А. Макаров, А. М. Єфименко, М. М. Макійов // Проблеми підготовки кадрів автомобільної галузі та шляхи їх вирішення: збірник матеріалів Міжнародної науково-методичної конференції, 7–8 листопада 2013 р. – Х. : ХНАДУ, 2013. – С. 77–78.
Опанасенко В. П. Умови формування дослідницьких умінь студентів у процесі вивчення дисциплін циклу професійної та практичної підготовки / В. П. Опанасенко [Електронний ресурс]: // Педагогічні науки. Вип. 19. – Режим доступу: http://gnpu.edu.ua/files/VIDANNIY/Visnik_19/V19_88_93.pdf.
Архипова М. В. Модель формування дослідницької компетентності майбутнього інженера-педагога / М. В. Архипова // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки – Чернігів, 2010. – № 76. – С. 93–96.