ОРГАНІЗАЦІЯ І РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ З ВИХОВАННЯ ОПТИМІСТИЧНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЖИТТЯ У СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ У ПОЗАУРОЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Галина Карелова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196249

Ключові слова:

Оптимістичне ставлення до життя, старший підліток, духовний розвиток, експериментально-дослідна робота, методи і прийоми виховання оптимістичного ставлення до життя.

Анотація

У статті розглядається організація і результати експериментально-дослідної роботи з виховання оптимістичного ставлення до життя у старших підлітків у позаурочній діяльності на основі даних контрольного зрізу. Розкривається, що у процесі експериментальної роботи були визначені рівні вихованості оптимістичного ставлення до життя у старших підлітків. У проведеному дослідженні знайшли підтвердження висунута на початку експерименту робоча гіпотеза, теоретичні положення, зміст, форми і методи виховання оптимістичного ставлення до життя. Виміри, здійснені після завершення формувального етапу експерименту, засвідчили наявність позитивних змін за розробленими нами критеріями і показниками, що дозволяє дійти висновку про доцільність запропонованих нами змісту, форм і методів виховання оптимістичного ставлення до життя у старших підлітків у позаурочній роботі.

В статье рассматриваются организация и результаты экспериментально-опытной работы воспитания оптимистического отношения к жизни у старших подростков во внеурочной деятельности на основе данных контрольного среза. Раскрывается, что в процессе экспериментальной работы были определены уровни воспитанности оптимистического отношения к жизни у старших подростков. В проведенном исследовании нашли подтверждение выдвинутая в начале эксперимента рабочая гипотеза, теоретические положения, содержание, формы и методы воспитания оптимистического отношения к жизни. Измерения, осуществленные после завершения формировочного этапа эксперимента, засвидетельствовали наличие позитивных изменений по разработанным нами критериям и показателям, что позволяет прийти к выводу о целесообразности предложенных нами содержания, форм и методов воспитания оптимистического отношения к жизни у старших подростков во внеурочной деятельности.

The article deals with the organization and results of experimental and research work on education of an optimistic attitude towards life in older adolescents in overtime activities based on test data. It reveals that in the experimental work there were determined the levels of educating optimistic attitude towards life in older adolescents. The study approved working hypothesis, theoretical positions, content, forms and methods of educating optimistic attitude towards life, suggested at the beginning of the experiment. Measurements, carried out after the forming stage of the experiment, witnessed positive changes according to our criteria and indicators, and that leads to the conclusion about the feasibility of our proposed content, forms and methods of educating optimistic attitude towards life in older adolescents.

Посилання

Бех І. Д. Проблема методів виховання в сучасній школі / І. Д. Бех //Педагогіка і психологія. – 1996. – № 4. – С. 136–141.

Журба К. Взаємодія сім’ї і школи у вихованні гідної людини / К. О. Журба // Шкільний світ. – 2013. – № 18. – С. 4–37.

Кияшко М. О. Життєвий вибір як чинник духовного розвитку особистості в юнацькому віці: дис. канд. психол. наук: 19.00.07 / Кияшко Марина Олександрівна. – Київ, 2012. – 193 с.

Кондратова Л. Г. Підготовка вчителя до організації проектної діяльності учнів основної школи в позаурочній роботі: дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Кондратова Людмила Григорівна. – Запоріжжя, 2008. – 287 с.

Массанов А. В. Умови подолання психологічних бар’єрів у діяльності особистості / А. В. Массанов // Наука і освіта : наук.-практ. журн. Півд. наук. Центру НАПН України. – Одеса : Півд. наук. Центр НАПН України, 2010. – № 9. – С. 91–94.

Сергієнко С. М. Виховання культури дозвілля підлітків у позаурочній та позашкільній діяльності засобами педагогічної анімації: дис. канд. пед. наук: 13.00.07 / Сергієнко Світлана Михайлівна. – Бердянськ, 2013. – 229 с.

Фурман А. В. Непізнані горизонти гносеологічного оптимізму / А. В. Фурман // Психологія і сусп-во: укр. теорет.-методол. соціогуманіт. часоп. – 2010. – № 2. – С. 199–203.

Шевчук І. Використання інтерактивних технологій у проведенні виховних годин / І. Шевчук // Початкова школа. – 2004. – № 5. – С. 13–15.

Шевцова С. М. Що таке метод проектів або як реалізувати педагогічну життєтворчість / С. М. Шевцова. // Проектний підхід до компетентнісно спрямованої освіти : наук.-метод. зб. Т. 1 / Ін-т педагогіки НАПН України, Хортиц. навч.-реабілітац. багатопроф. центр, Спеціаліз. шк. І-ІІІ ступенів з поглибл. вивченням інозем. мов «Інтелект» м. Києва ; [за наук. ред.: І. Г. Єрмакова, В. В. Нечипоренко, В. І. Прокопенко; наук.-літ. ред. Т. І. Люріна]. – Запоріжжя : Вид-во ХНРБЦ, 2008. – С. 142–146.

Цись В. В. Організація позаурочної виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладів / В. В. Цись // Таврійський вісник освіти : наук.-метод. журн. – Херсон : Херсон. акад. неперерв. освіти. – 2012. – № 2. – С. 98–104.

##submission.downloads##

Як цитувати

Карелова, Г. (2020). ОРГАНІЗАЦІЯ І РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ З ВИХОВАННЯ ОПТИМІСТИЧНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЖИТТЯ У СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ У ПОЗАУРОЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196249

Номер

Розділ

Статті