ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ У ФОРМУВАННІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196272Ключові слова:
Студентське самоврядування, виховний потенціал, педагогічний університет, особистість педагога, studentself-government, educational potention, pedagogical university, personality of educator.Анотація
У статті розглядається роль і значення студентського самоврядування у формуванні особистості майбутнього педагога. Доводиться, що організація системи студентського самоврядування педагогічного вищого навчального закладу має здійснюватися на основі урахування суб’єктивної позиції студента у всіх сферах життєдіяльності, динамічності – періодичної виборності та звітності, стимулюванні мотивації до участі в самоврядуванні, розширенні повноважень студентського самоврядування з ростом рівня організаційно-управлінської компетенції, активності і свідомості членів студентської громади.
В статье рассматривается роль и значение студенческого самоуправления в формировании личности будущего педагога. Доказывается, что организация системы студенческого самоуправления педагогического вуза должна осуществляться на основе учета субъективной позиции студента во всех сферах жизнедеятельности, динамичности – периодической выборности и отчетности, стимулировании мотивации к участию в самоуправлении, расширении полномочий студенческого самоуправления с ростом уровня организационно-управленческой компетенции, активности и сознательности членов студенческого общества.
The role and importance of student self-government in future teacher personality formation are considered in the article. It is proved that organization of student self-government system of pedagogical higher educational establishment must realized on the basis of taking into consideration student subjective position in all spheres of activity, dynamics – periodical electivity and reporting, stimulation of motivation to the participation in self-government, broadening of student self-government power with the development of the level of organizing and governmental competence, activity and consciousness of student community members.
Посилання
Белозерцев Е. П. Самоуправление в условиях педагогического института / Е. П. Белозерцев // Сов. педагогика. – 1989. – № 3. – С. 99–103.
Кращенко Ю. П. Інститут студентського самоврядування освітньо-виховного середовища вищої школи – роль у професійному зростанні майбутнього спеціаліста / Ю. П. Кращенко // Проблеми європейської та євроатлантичної інтеграції України: освітній вимір : матеріали V міжнар. наук.-практ. конф. – Полтава, 2008. – С. 176–179.
Макаренко А. С. Педагогические сочинения : в 8 т. / А. С. Макаренко ; АПН ССР ; [редкол. М. И. Кондаков, В. М. Коротов, С. В. Михалков, В. С. Хелемендик]. – М. : Педагогика, 1983–1986. – Т. 1. / [сост. и автор коммент. : Л. Ю. Гордин, А. А. Фролов]. – 1983. – 365 с.
Прибора Т. О. Розвиток ідеї самоврядування учнів у педагогіці кінця ХІХ – першої третини ХХ століття : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Т. О. Прибора ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. – Кіровоград, 2009. – 20 с.
Сопівник Р. В. Зростання ролі студентів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів України: історичний аспект (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. іст. наук : спец. 07.00.01 «Історія України» / Р. В. Сопівник. – Луганськ, 2004. – 20 с.