ДІАЛЕКТИЧНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА ПРОЕКТУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ІНЖЕНЕРНО-ГРАФІЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196609Ключові слова:
Діалектичний підхід, вчитель технологій, інженерно-графічна підготовка, методологія, dialectical approach, the teacher of technology, engineering graphics education, methodology.Анотація
У статті досліджено основні методологічні підходи до проектування методичної системи навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій. Встановлено, що на філософському рівні методологічну основу методичної системи навчання інженерно-графічних дисциплін складає діалектичний підхід, який дає змогу вивчати процеси і явища пізнання у їх взаємозв’язках, динаміці, розвитку; спостерігати перехід кількісних змін у якісні; виявляти внутрішні суперечності, єдність протилежностей і на цій основі з’ясовувати рушійні сили процесу пізнання; керуватися законом заперечення заперечення, аналізуючи в єдності теорію і практику явищ, що вивчаються.
В статье исследованы основные методологические подходы к проектированию методической системы обучения инженерно-графических дисциплин будущих учителей технологий. Установлено, что на философском уровне методологическую основу методической системы обучения инженерно-графических дисциплин составляет диалектический подход, позволяющий изучать процессы и явления познания в их взаимосвязях, динамике, развитии; наблюдать переход количественных изменений в качественные; выявлять внутренние противоречия, единство противоположностей и на этой основе устанавливать движущие силы процесса познания; руководствоваться законом отрицания отрицания, анализируя в единстве теорию и практику изучаемых явлений.
In the article investigated the basic methodological approaches to the design methodical system teaching of engineering graphic disciplines of future teachers of technology. Established, that at the philosophical level methodological framework methodical system teaching of engineering graphic disciplines is dialectical approach, that allows to study the processes and phenomena of knowledge in their relationships, dynamics and development; observe the transition from quantitative to qualitative changes; identify internal contradictions, the unity of opposites and on this basis to clarify the driving forces of the process of learning; governed by the law of negation, analyzing the unity of theory and practice of the phenomena studied.
Посилання
Загвязинский В. И. Методология и методика дидактического исследования / В. И. Загвязинский. – М. : Педагогика, 1982. – 160 с.
Кохановский В.П. Философия и методология науки : учебник [для высших учебных заведений] / В.П. Кохановский. – Ростов н/Д. : Феникс, 1999. – 576 с.
Меретукова З.К. Методология научного исследования и образования : учебн. пособ. [для студ., занимающихся НИР и аспирантов] / З.К. Меретукова. – Майкон : из-во АГУ, 2003. – 244 с.
Новиков А. М. Методология / А. М. Новиков, Д. А. Новиков. – М. : СИНТЕГ, 2007. – 668 с.
Романов Е. В. Теория и практика профессиональной подготовки учителя технологи и предпринимательства в вузе: дис. … док. пед. наук: 13.00.08 / Романов Евгений Валентинович. – Магнитогорск, 2001. – 324 с.
Философский словарь / под ред. И. Т. Фролова. – изд. 7-е, перераб. и доп. – М. : Политиздат, 1987. – 590 с.