ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ З ВИХОВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ РУХЛИВИХ ІГОР
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196619Ключові слова:
Лідер, виховання, гра, принцип, ідея, leader, education, game, principle, idea.Анотація
У статті розглянуті нові підходи до виховання лідерських якостей у молодших школярів засобами рухливих ігор. Визначено групу теорій лідерства, яка найбільш повно відповідає основним принципам педагогіки співробітництва. Окреслено коло основних ідей і принципів, на яких ґрунтується особистісно-орієнтоване виховання лідерів. У структурі лідерських якостей дітей молодшого шкільного віку виокремлено взаємопов’язані критерії вихованості лідерських якостей.
В статье рассмотрены новые подходы к воспитанию лидерских качеств у младших школьников средствами подвижных игр. Определена группа теорий лидерства, которая наиболее полно соответствует основным принципам педагогики сотрудничества. Очерчен круг основных идей и принципов, на которых основывается личностно-ориентированное воспитание лидеров. В структуре лидерских качеств детей младшего школьного возраста выделены взаимосвязанные критерии уровня воспитания лидерских качеств.
New approaches to education of leader’s qualities by means of mobile games are considered in the article. A group of theories of leadership that in the most complete way corresponds to the basic principles of pedagogical cooperation is defined. The circle of basic ideas and principles on which personally oriented education is based is defined. In the structure of leader’s qualities of primary school children interrelated criteria of upbringing leader’s qualities are allocated.
Посилання
Алфімов Д. В. Теорія і методика виховання лідерських якостей особистості у сучасній школі : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.07 / Алфімов Дмитро Валентинович. – Луганськ, 2012. – 495 с.
Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: стратегія проектування / І. Д. Бех // Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка. – 1999. – № 3. – С. 42–43.
Гордійчук О. Є. Моральне виховання молодших школярів засобами етнопедагогіки : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.07 / Гордійчук Оксана Євгенівна. – Чернівці, 2008. – 280 с.
Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс]. – [Чинний від 01-09-12]. – К. : Кабінет Міністрів України, 2011. – 22 с. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/images/files/doshkilna-cerednya/ serednya/derzhstandart/derj_standart_pochatk_new.doc
Ивлиева И. А. Методолого-теоретические основы оценочно-критериальной системы многоуровневой профессиональной подготовки : дис. … доктора пед. наук : 13.00.08 / Ивлиева Ирина Анатольевна. – СПб., 1998. – 471 с.
Коробко С. Л. Робота психолога з молодшими школярами : методичний посібник / С. Л. Коробко, О. І. Коробко. – К. : Літера ЛТД, 2008. – 416 с.
Лукьянчиков Э. Е. Становление лидерских качеств личности в системе высшего военно-профессионального образования : дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.08 / Лукьянчиков Эдуард Евгеньевич. – Орел, 2003. – 216 с.
Люблинская А. А. Учителю о психологии младшего школьника / А. А. Люблинская. – М. : Просвещение, 1977. – 224 с.
Новий тлумачний словник української мови : в 4 т. / уклад.: В. В. Яременко, О. М. Сліпушко. – К. : Аконіт, 1999. – Т. 3. – 927 с.
Скрыпников О. И. Психолого-педагогические условия формирования качеств лидера у курсантов военных институтов : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 / Скрыпников Олег Иванович. – Саратов, 1999. – 186 с.
Словник іншомовних слів: 23000 слів та термінологічних словосполучень / уклад. : Л. О. Пустовіт, О. І. Скопненко, Г. М. Сюта, Т. В. Цимбалюк. – К. : Довіра, 2000. – 1018 с.
Уманский А. Л. Педагогическое сопровождение детского лидерства : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.01 / Уманский Александр Львович. – Кострома, 2004. – 318 c.