ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПРИ ПІДГОТОВЦІ УЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Яна Сичікова
  • Сергій Ковачов

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196622

Ключові слова:

Інноваційні технології, учитель технології, освітній процес, пізнавальна діяльність студентів, Innovative technologies, technology teacher, educational process, students’ cognitive activity.

Анотація

У статті розглядаються теоретико-методичні засади впровадження інноваційних технологій в освітній процес при підготовці учителя технології. Виділено основні психолого-педагогічні аспекти інноваційної діяльності викладача. Основним змістом інноваційних освітніх процесів є творча інноваційна діяльність викладача, сутність якої полягає в оновленні педагогічного процесу, внесенні до нього творчих змін. Одним з актуальних аспектів інноваційної діяльності є володіння і активне використання викладачами методів самопізнання, самооцінки та саморозвитку, педагогічної рефлексії. Переваги застосування інноваційних технологій перед традиційним навчанням в тому, що при їх застосуванні змінюються функції викладача і студента. Впровадження інновацій у навчання передбачає психологічну готовність до них слухачів як суб’єктів освітнього процесу, наявність у них певного інноваційного потенціалу. Інноваційні технології пов’язані з підвищенням ефективності навчання і виховання і спрямовані на кінцевий результат освітнього процесу – підготовку висококваліфікованих фахівців.

В статье рассматриваются теоретико-методические основы внедрения инновационных технологий в образовательный процесс при подготовке учителя технологии. Выделены основные психолого-педагогические аспекты инновационной деятельности преподавателя. Основным содержанием инновационных образовательных процессов является творческая инновационная деятельность преподавателя, сущность которой заключается в обновлении педагогического процесса, внесении в него творческих изменений. Одним из актуальных аспектов инновационной деятельности является владение и активное использование преподавателями методов самопознания, самооценки и саморазвития, педагогической рефлексии. Преимущества применения инновационных технологий перед традиционным обучением в том, что при их применении меняются функции преподавателя и студента. Внедрение инноваций в процесс обучения предполагает психологическую готовность к ним слушателей как субъектов образовательного процесса, наличие у них определенного инновационного потенциала. Инновационные технологии связанны с повышением эффективности обучения и воспитания и направлены на конечный результат образовательного процесса – подготовку высококвалифицированных специалистов.

The article discusses the theoretical and methodological foundations of innovative technologies in the educational process in the preparation of the teacher of technology. The main content of innovative educational processes is the creativity and innovation of the teacher, the essence of which is to upgrade the educational process, incorporated in it by the creative changes. One of the important aspects of innovative activity is the ownership and use of active teachers to self-knowledge, self-esteem and self-development, pedagogical reflection. The advantages of using innovative technologies to traditional learning that vary in their application function of the teacher and the student. Innovation in the learning process involves psychological preparedness of students as subjects of the educational process, that they have a certain innovation potential. Innovative technologies are associated with an increase in the effectiveness of training and education, and focus on the end result of the educational process – preparation of highly qualified specialists. The main task of the new education system is reduced to achieve sustainable interest of students to academic subjects, self-education, involvement in scientific research. You must configure the system of psychological thinking of students able to acquire knowledge, develop future profession. The student should understand how it will apply the knowledge in practice. Innovative methods and technologies must help the teacher in solving problems.

Посилання

Богдан И. Т. Инновационные процессы в современном образовании как результат развития новой образовательной парадигмы / И. Т. Богдан // Фундаментальные исследования. – 2007. – № 12. – С. 480–481.

Панфилова А. П. Инновационные педагогические технологии: Активное обучение : учебное пособие. 2-е изд. / А. П. Панфилова – М. : Академия. – 2009. – 298 с.

Розина И. Н. Компьютерно-опосредованная коммуникация: конструирование и адаптация в образовании / И. Н. Розина // [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v9_i2/html/4.html.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти / Постанова Кабінету міністрів України за 392 від 22 листопада 2011 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 1392-2011-п#n9.

Сидоренко В. К. Проектно-технологічний підхід як основа оновлення змісту трудового навчання школярів / В. К. Сидоренко // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2004. – № 1. – С. 2–4.

Субетто А. И. Методология стандартизации непрерывного образования: Проблемы и пути их разрешения / А. И. Субетто. – М. ; СПб. : Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 1998. – 70 с.

Терещук А. І. Методика організації проектної діяльності старшокласників з технологій: метод. посіб. для вчителів, навч. прогр., варіат. модулі / А. І. Терещук, С. М. Дятленко. – К. : Літера ЛТД, 2010. – 128 с.

Тхоржевський Д. О. Методика трудового та професійного навчання: підруч. У 3 ч. / Д. О. Тхоржевський. – К. : РННЦ «ДІНІТ», 2000 – 2001. – Ч. 1: Теорія трудового навчання. – 248 с.; Ч. 2: Загальні засади методики трудового навчання. – 186 с.; Ч. 3: Методика технічної праці у 5–9 класах. – 219 с.

Драйден Гордон. Революція в навчанні. Навчити світ вчитися по-новому / Гордон Драйден, Вос. Джанет. – М. : Парвіне, 2003. – 670 с.

Сісоєва С. О. Теоретичні и методичні основи підготовкі вчителя до формування творчої особистості учня: Автор. ... доктора педагогічних наук: 13.00.04 / Інститут педагогіки и психології професійної освіти АПН України. – К., 1997. – 35 с.

Кауненко М. В. Тенденции развития инновационных образовательных процессов применительно к обучению в области охраны труда / М. В. Кауненко, А. А. Никитин // Охрана и экономика труда. – 2011. – № 1 (2). – C. 49.

##submission.downloads##

Як цитувати

Сичікова, Я., & Ковачов, С. (2020). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПРИ ПІДГОТОВЦІ УЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196622

Номер

Розділ

Статті