КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ОСВІТИ І ВИХОВАННЯ В НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ Т. ЛІТТА

Автор(и)

  • Оксана Сторонська

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196625

Ключові слова:

Наукова та педагогічна спадщина Т. Літта, освіта та виховання, національна і загальнолюдська культура, культуро-відповідність.

Анотація

Статтю присвячено розгляду ідей і поглядів видатного німецького педагога на освіту і виховання дітей і молоді, аналізу його міркувань стосовно взаємозалежності освіти і культури та переконань щодо культурологічної спрямованості навчально-виховного процесу. На підставі аналізу праць Т. Літта охарактеризовані засадничі положення його педагогічної концепції; висвітлено його погляди на роль культури в процесі навчання і виховання молодого покоління; виявлено прогностичний характер ідей відомого педагога, їх співзвучність із сучасними тенденціями розвитку освіти і виховання.

Статья посвящена рассмотрению идей и взглядов выдающегося немецкого педагога Т. Литта на образование и воспитание детей и молодежи, анализу его рассуждений относительно взаимозависимости образования и культуры и убеждений в культурологической направленности учебно-воспитательного процесса. На основании анализа работ Т. Литта охарактеризованы основные положения его педагогической концепции; освещены его взгляды на роль культуры в процессе обучения и воспитания молодого поколения; обнаружено прогностический характер идей известного педагога, их созвучность с современными тенденциями развития образования и воспитания.

The article is devoted to the study of Theodor Litt’s ideas and views on the education of children and youth, to the analysis of his arguments concerning the interdependence of education and culture and beliefs about the cultural orientation of educational process. On base of analysis of T. Litt’s works the basic provisions of his pedagogical concepts have been characterized; his views on the role of culture in learning and education of the younger generation have been shown; the actuality of his ideas, their conformity with the modern trends of education have been determined.

Посилання

Богомолов А. Неогегельянство в Германии и Италии / Алексей Богомолов // Современная буржуазная философия. – М. : МГУ, 1972. – С. 195–307.

Коваленко Ю. Воспитание учащихся в школе ФРГ / Юрий Коваленко. – М. : Педагогика, 1975. – 128 с.

Пискунов А. Проблемы трудового обучения и воспитания в немецкой педагогике ХVIII – начала XX в. / Алексей Пискунов. – М. : Педагогика, 1976. – 296 с.

Яркина Т. Критический анализ состояния и тенденций развития буржуазной педагогики в ФРГ / Тамара Яркина. – М. : Педагогика, 1979. – 216 с.

Litt Th. Individuum und Gemeinschaft. Grundfragen der sozialen Theorie und Ethik / Theodor Litt. – Leipzig : B. G. Teubner,1926. – 98 S.

Litt Th. Möglichkeiten und Grenzen der Pädagogik / Theodor Litt. – Leipzig : B. G. Teubner, 1926. – 174 S.

Litt Th. Naturwissenschaft und Menschenbildung / Theodor Litt. – Heidelberg : Quelle & Meyer, 1959. – 101 S.

Litt Th. Das Bildungsideal der deutschen Klassik und die moderne Arbeitswelt / Theodor Litt. – Bonn : Bundeszentrale für Heimatdienst, 1958. – 148 S.

Litt Th. Die gegenwärtige Lage der Pädagogik und ihre Forderungen / Theodor Litt // Möglichkeiten und Grenzen der Pädagogik. Abhandlungen zur gegenwärtigen Lage von Erziehung und Erziehungstheorie – Leipzig : B. G. Teubner, 1926. – S. 1–60.

Litt Th. Die Selbsterkenntnis des Menschen / Theodor Litt. – Leipzig : Meiner, 1938. – 120 S.

Litt Th. Führen oder wachsen lassen? / Theodor Litt. – Leipzig : B. G. Teubner, 1927. – 100 S.

Klafki W. Die Pädagogik Theodor Litts. Eine kritische Vergegenwärtigung / Wolfgang Klafki. – Königstein : Scriptor, 1982. – 178 S.

##submission.downloads##

Як цитувати

Сторонська, О. (2020). КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ОСВІТИ І ВИХОВАННЯ В НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ Т. ЛІТТА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196625

Номер

Розділ

Статті