ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТА ЇЇ ФІКСАЦІЇ В ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Цина Валентина

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196638

Ключові слова:

Індивідуалізація, особистісно професійна зрілість, педагогічні технології, individualization of personal and professional maturity, educational technology.

Анотація

У статті здійснюється групування педагогічних технологій за характерними ознаками фази індивідуалізації майбутніх педагогів в освітньому просторі, яка характеризується загостренням суперечності між досягнутими результатами адаптації та потребою майбутніх педагогів в максимальній персоналізації освітньо-професійних досягнень в опанованому ними освітньому просторі педагогічного ВНЗ. Підгрунтям систематизації технологій індивідуалізації визначаються провідні ознаки фази освітньо-професійної індивідуалізації як етапу мобілізації власного особистісно професійного потенціалу для прояву своєї індивідуальності та концепції особистісної зрілості, які дають змогу переконливо пояснювати та прогнозувати процес формування особистісно професійної зрілості майбутніх педагогів, виступають його методологічною основою. Розкриваються цільові орієнтації та методичні основи групування педагогічних технологій за ознаками фази освітньо-професійної індивідуалізації та концептуальними засадами формування особистісно професійної зрілості майбутніх педагогів. Підвищення рівня педагогічної технологічності індивідуалізації освітньо-професійної діяльності сприяє покращенню сформованості особистісно професійної зрілості майбутніх педагогів, збільшенню їх віри у власну професійно-педагогічну придатність.

В статье осуществляется группировка педагогических технологий по характерным признакам фазы индивидуализации будущих педагогов в образовательном пространстве, которая характеризуется обострением противоречия между достигнутыми результатами адаптации и потребностью будущих педагогов в максимальной персонализации образовательно-профессиональных достижений в овладеваемом ими образовательном пространстве педагогического ВУЗа. Основой систематизации технологий индивидуализации определяются ведущие признаки фазы образовательно-профессиональной индивидуализации как этапа мобилизации собственного личностно-профессионального потенциала для проявления своей индивидуальности и концепции личностной зрелости, которые позволяют убедительно объяснять и прогнозировать процесс формирования личностно-профессиональной зрелости будущих педагогов, выступают его методологической основой. Раскрываются целевые ориентации и методические основы группировки педагогических технологий по признакам фазы образовательно-профессиональной индивидуализации и концептуальными принципами формирования личностно профессиональной зрелости будущих педагогов. Повышение уровня педагогической технологичности индивидуализации образовательно-профессиональной деятельности способствует улучшению сформированности личностно профессиональной зрелости будущих педагогов, увеличению их веры в собственную профессионально-педагогическую пригодность.

In the article the grouping of educational technology with the characteristics of the phases of individualization of future teachers in the educational space, which is characterized by the exacerbation of the contradictions between results of adaptation and the need of future teachers in the maximum personalization of educational and professional achievements in opakowania their educational environment of pedagogical UNIVERSITY. The basis of systematization of technologies of individualization identifies the key features of a phase of the educational and professional individualization stage as the mobilization of own personal and professional potential for the manifestation of his personality and the concept of personal maturity that allow you to convincingly explain and predict the process of formation of personal and professional maturity of future teachers, are its methodological basis. Reveals the target orientation and methodological basis for the grouping of pedagogical technologies on the basis of phases of the educational-professional individualization and conceptual principles of development of personal professional development of future teachers. Increasing the level of technological pedagogical individualization of educational-professional activity contributes to the improvement of the formation of personal and professional maturity of future teachers, to increase their belief in their own professional pedagogical suitability.

Посилання

Белкин А. С. Основы возрастной педагогики. – М. : Академия, 2000. – 192 с.

Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе : контекстный подход : [метод. пособие] / А. А. Вербицкий. – М. : Высш. школа, 1991. – 207 с.

Корчак Я. Педагогическое наследие / Я. Корчак. – М. : Педагогика, 1991. – 267 с.

Крылова Н. Б., Александрова Е. А. Очерки понимающей педагогики /Н. Б. Крылова, Е. А. Александрова. – М. : Народное образование, 2003. – 268 с.

Мадзигон В. Н. Продуктивная педагогика. Политехнические основы соединения обучения с производительным трудом : [монография] / В. Н. Мадзигон. – К. : Педагогічна думка, 2007. – 360 с.

Мкртчян М. Коллективный способ обучения / М. Мкртчян // Математика в школе. – 1990. - № 6. – С. 27–31.

Підласий П. І. Продуктивний педагог. Настільна книга вчителя / П. І. Підласий. – Х. : Вид. группа «Основа», 2010. – 360 с.

Психология : [учебник для студ высш. учеб. заведений] / А. Петровский, М. Ярошевский, А. Брушлинский. - 6-е изд., стер. - М. : «Академияя», 2006. – 512 с.

Степанова Г. В. Педагогические мастерские как условие развития творческой личности / Г. В. Степанова. – М. : Чистые пруды, 2007. – 110 с.

Унт И. Индивидуализация и дифференциация обучения / И. Унт. – М. : Педагогика, 1990. – 188 с.

Халамайзер А. В. Из опыта работы Р. Г. Хазанкина / А. В. Халамайзер // Математика в школе. – 1987. – № 4. – С. 16–21.

Хуторской А. В. Дидактическая эвристика. Теория и технология креативного обучения / А. В. Хуторской. – М. : МГУ, 2003. – 416 с.

Хуторской А. В. Педагогическая инноватика : методология, теория, практика : [научное издание] / А. В. Хуторской. – М. : УНЦ ДО, 2005. – 222 с.

Хьелл Л. Теории личности. / Л. Хьелл, Д. Зиглер. – СПб. : Питер, 2007. – 607 с.

Шадриков В. Д. Психология деятельности и способности человека: [учебное пособие] / В. Д. Шадриков. - М. : «Логос», 1996. – 320 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Валентина, Ц. (2020). ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТА ЇЇ ФІКСАЦІЇ В ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196638

Номер

Розділ

Статті