ДІАГНОСТИКА СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ГРОМАДЯНСЬКОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196641Ключові слова:
Студентське самоврядування, громадянська активність, анкетування, student government, civil activity, questionnaire.Анотація
У статті з’ясовано сутність поняття «громадянська активність студентів». Виокремлені компоненти громадянської активності особистості: когнітивний, мотиваційно-ціннісний, емоційно-оцінний та поведінковий. Визначені рівні громадянської активності студентів – майбутніх учителів: низький, середній та високий з відповідною їх характеристикою. Проаналізовано результати проведеного в листопаді 2014 року анкетування серед студентів НПУ імені М. П. Драгоманова та МНУ імені В. О. Сухомлинського. Результати анкетування дозволяють стверджувати про недостатній рівень громадянської активності в сучасних студентів. Названий один із шляхів підвищення цього рівня – участь у студентському самоврядуванні.
В статье выяснена сущность понятия «гражданская активность студентов». Выделены компоненты гражданской активности личности: когнитивный, мотивационно-ценностный, эмоционально-оценочный и поведенческий. Определены уровни гражданской активности студентов – будущих учителей: низкий, средний и высокий с соответствующей их характеристикой. Проанализированы результаты проведенного в ноябре 2014 г. анкетирования среди студентов НПУ имени М. П. Драгоманова и МНУ имени В. А. Сухомлинского. Результаты анкетирования позволяют утверждать о недостаточном уровне гражданской активности в современных студентов. Назван один из путей повышения этого уровня – участие в студенческом самоуправлении.
Essence of concept "students’ civil activity” is found out in the article. The components of personality’s civil activity: cognitive, motivational-valued, emotionally-evaluation and behavioured are distinguished. Certainly levels of students’ future teachers’ civil activity are defined as subzero, middle and high with corresponding their description. Results conducted in November, 2014 questionnaire among the students of National Pedagogical University named after Drahomanov and Sukhomlynskyi University are analysed. The results of questionnaire allow asserting the insufficient level of modern students’ civil activity. It is named one of the ways of this level increasing is participating in student self-government.
Посилання
Бабакіна О. Вивчення стану сформованості і громадянськості майбутнього вчителя в сучасних педагогічних ВНЗ / О. Бабакіна // Вісник Житомирського державного університету. Випуск 49. Педагогічні науки. – 2010. – С. 12–15.
Бех І. Д. Виховання особистості : підручник / Іван Дмитрович Бех. – К. : Либідь, 2008. – 818 с.
Ігнатенко П. Р. Виховання громадянина: Психолого-педагогічний і народознавчий аспекти : навчально-методичний посібник. / П. Р. Ігнатенко, В. Л. Поплужний , Н. І. Косарєва, Л. В. Крицька. – К. : Інститут змісту і методівнавчання, 1997. – 252 с.
Кіндратець О. М. Громадянська активність як умова демократизації суспільства / О. М. Кіндратець // Гуманітарний вісник ЗДІА. – 2009. – № 38. – С. 117–125.
Москальова А. С. Психологічні особливості розвитку громадянської активності старшокласників / А. С. Москальова, Т. О. Саврасова-В’юн. – К. : ТОВ «НВП Інтерсервіс», 2014. – 246 с.
Сухомлинський В. О. Народження громадянина / В. О. Сухомлинський. – К., 1977. – 138 с.