ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТНО- ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2015.196644Ключові слова:
Педагогічний підхід, компонент, проектно-технологічна компетентність, професійна діяльність, pedagogical approach, component design and technological competence, professional activity.Анотація
У статті проаналізовані педагогічні підходи, такі як діяльнісний, системний, кваліфікаційний, рефлексивно-креативний, які забезпечують цілісний погляд на процес формування проектно-технологічної компетентності майбутнього учителя технологій, передбачають активність студента в умовах конкретних педагогічних ситуацій. Крім того, у статті висвітлюються компоненти цих підходів, які суттєво впливають на формування світосприйняття, світогляду, на формування життєвої позиції особистості.
В статье проанализированы педагогические подходы, такие как деятельностный, системный, квалификационный, рефлексивно-креативный, которые обеспечивают целостный взгляд на процесс формирования проектно-технологической компетентности будущего учителя технологий, предусматривают активность студента в условиях конкретных педагогических ситуаций. Кроме того, в статье освещаются компоненты этих подходов, которые существенно влияют на формирование мировосприятия, мировоззрения, на формирование жизненной позиции личности.
The article analyzes the pedagogical approaches, such as the activity, system, qualification, reflexive and creative that provide a holistic view of the process of forming design and technological competence of the future teachers of technology, provide the student activity in specific teaching situations, technological development of scientific style of thinking. In addition, the article highlights the components of these approaches, which have major influence on the formation of attitude, outlook, to shape attitudes of the individual.
Посилання
Андрущенко В. Високі педагогічні технології / В. Андрущенко, В.Олексенко // Вища освіта України. – 2007. – № 2. – С. 70–77.
Вербицкий А. А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения / А. А. Вербицкий. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 258 с.
Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі : монографія / В. Г. Кремень; АПН України. – К. : Т-во Знання України, 2010. – 520 с.
Овчарук О. В. Розвиток компетентнісного підходу: стратегічні орієнтири міжнародної спільноти О. В. Овчарук // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : колективна монографія / [Бібік Н. М., Ващенко Л. С., Локшина О. І., та ін.] ; заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : КІС, 2004. – 112 с.
Рибалка В. В. Психологія праці особистості : навчально-методичний посібник / В. В. Рибалка; Акад. пед. наук. України, Ін-т педагогіки і психології професійної освіти, [та ін.]. – К. : Київський міський пед. ун-т ім. Б. Д. Грінченка, 2006. – 60 с.
Скаткин М. Н. Методология и методика педагогических исследований : в помощь начинающему исследователю / М. Н. Скаткин. – М. : Педагогика, 1986. – 151 с.
Стешенко В. В. Теоретичні підстави модернізації освітньо-професійної підготовки майбутнього вчителя трудового навчання / В. В. Стешенко // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2009. – № 5. – С 32–35.