РОЛЬ ЗНАННЯ У ФОРМУВАННІ ПЕДАГОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196681Ключові слова:
Знання, «суспільство знання», формування педагогічного мислення, майбутні вчителі, knowledge, «social science», the formation of the pedagogical thinking of future teachers.Анотація
Стаття присвячена розгляду важливої проблеми – обґрунтуванню ролі знання у сучасному суспільстві, формування педагогічного мислення майбутніх учителів на основі теоретичного знання. Розкрито основні ідеї засвоєння фактичного матеріалу, що є необхідною передумовою розвитку вищих інтелектуальних процесів, серед яких: уміння формулювати ідеї та концепції, висловлювати аргументовані судження, робити висновки тощо. Доведено, що педагогічна діяльність, спрямована на формування у майбутніх учителів педагогічного мислення, може бути представлена у вигляді ефективної методики опитування – коли поряд із закритими репродуктивними запитаннями ставляться відкриті (проблемні евристичні, аналітичні) питання.
Статья посвящена рассмотрению важной проблемы – обоснованию роли знания в современном обществе, формированию педагогического мышления будущих учителей на основе теоретического знания. Раскрыты основные идеи усвоения фактического материала, является необходимым условием развития высших интеллектуальных процессов, среди которых: умение формулировать идеи и концепции, выражать аргументированные суждения, делать выводы. Доказано, что педагогическая деятельность, направленная на формирование у будущих учителей педагогического мышления, может быть представлена в виде эффективной методики опроса – когда рядом с закрытыми репродуктивными вопросами задаются открытые (проблемные эвристические, аналитические) вопросы.
The article deals with the important issue - the role of the grounding of knowledge in modern society, the formation of pedagogical thinking of future teachers on the basis of theoretical knowledge. The basic idea of assimilation of factual material that is essential for the development of higher intellectual processes, including: the ability to articulate ideas and concepts, to express reasoned judgments, draw conclusions and so on. Proved that educational activities aimed at developing future teachers pedagogical thinking, can be presented as an effective survey methods - when closed, along with reproductive open questions attitude (problem heuristic, analytical) questions. According to the basic ideas of the post-industrial information society, it becomes a «knowledge society» in accordance changing its structure. Changing nature of most knowledge.
Посилання
Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования / Д. Белл // Перевод с английского. Изд.2-ое, испр. и доп. – М. : Academia, 2004. СLXX, 788 с.
Гончареннко С. Український педагогічний словник. / С. Гончаренко – Київ : Либідь, 1997. – 367 с.
Дреер А. М. Преподавание в средней школе США: проблемы начинающих учителей / Ф. М. Дреер. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://pedagogic.ru/books/item/f00/s00/z0000058/index.shtml
Кулюткин Ю. Н. Мышление учителя: Личностные механизмы и понятийный аппарат / Под ред. Ю. Н. Кулюткина, Г. С. Сухобской. – М. : Педагогика, 1990. – 104 с.
Никифоров А. Л. (ред.). Поняття істини в соціогуманітарному пізнанні / Никифоров А. Л. [Текст] / Рос. акад. наук, Ін-т філософії; – М. : Іфра., 2008 – 212 с.