ПЕДАГОГІЧНА КАТЕГОРІЯ «ТВОРЧА ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ»

Автор(и)

  • Анатолій Грітченко
  • Людмила Іщенко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196694

Ключові слова:

Особистість, індивідуальність, творчість, творча індивідуальність особистості, суб’єкт діяльності, personality, individuality, creativity, person’s creative individuality, the subject of activity.

Анотація

У статті висвітлюються філософські, психолого-педагогічні підходи до з’ясування сутності категорії «творча індивідуальність особистості». Представлено трактування провідних понять у контексті досліджуваної проблеми: особистість, індивідуальність, творчість, суб’єкт творчої діяльності. Розкриті характерні особливості творчої індивідуальності, її структурні компоненти, зокрема: творче мислення, уява, активність, здібності, індивідуальний суб’єктний досвід, узагальнено ознаки індивідуальності і творчості, доведено: творчість – це індивідуальна якість особистості. У контексті нашого дослідження, творчу індивідуальність ми розглядаємо як комплексне інтегроване утворення особистості, що супроводжується появою нових властивостей (креативність, винахідливість, самостійність, ініціативність), що забезпечують формування цієї якості.

В статье освещаются философские, психолого-педагогические подходы к выяснению сущности категории «творческая индивидуальность личности». Представлены трактовки ведущих понятий в контексте исследуемой проблемы: личность, индивидуальность, творчество, субъект творческой деятельности. Раскрыты характерные особенности творческой индивидуальности, ее структурные компоненты, в частности: творческое мышление, воображение, активность, способности, индивидуальный субъектный опыт. В контексте нашего исследования, творческую индивидуальность мы рассматриваем как комплексное интегрированное образование личности, сопровождающееся появлением новых свойств (креативность, изобретательность, самостоятельность, инициативность), обеспечивающих формирование этого качества.

The article highlights the philosophical, psychological and pedagogical approaches to the elucidation of the essence of the category «person’s creative individuality». The interpretations of the leading concepts in the context of the research problem (personality, individuality, creativity, a subject of creative activity) are presented. Revealed characteristics of creative personality, its structural components, such as: creativity, imagination, activity, ability, individual subjective experience; generalized signs of individuality and creativity, proved that creativity – is an individual personality traits. Identifying features of the process of formation of the creative personality is associated with a deep understanding of both natural prerequisites in the development of human personality and his personal potential. In the context of our study, we consider creative individuality as a complex integrated education of the person, accompanied by the appearance of new properties (creativity, ingenuity, independence, initiative), providing the formation of this quality.

Посилання

Ананьев Б. Г. Индивидуальное развитие человека и константность восприятия / Б. Г. Ананьев. – М. : Просвещение, 1968. – 334 с.

Асмолов А. Г. Психология индивидуальности: Методологические основы развития личности в историко-эволюционном процессе: Уч. пос. / А. Г. Асмолов. – М. : Изд-во МГУ, 1986. – 96 с.

Богданова Р. У. Теоретико-педагогические основы развития творческой индивидуальности субъектов образования : Автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.04. / Р. У. Богданова, М., 2003, – 36 с.

Мерлин В. С. Психология индивидуальности / В. С. Мерлин. – М.-Воронеж : МОДЭК, 1996. – 170 с.

Педагогічний словник / За ред. М. Д. Ярмаченка. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.

Яковлева Е. Л. Методические рекомендации учителям по развитию творческого потенциала учащихся / Е. Л. Яковлева. – М. : Молодая гвардия. 1997. – 78 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Грітченко, А., & Іщенко, Л. (2020). ПЕДАГОГІЧНА КАТЕГОРІЯ «ТВОРЧА ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ». Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196694

Номер

Розділ

Статті